וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיילין הביעה את תמיכתה בטראמפ: "הוא יבעט בתחת של דאעש"

20.1.2016 / 8:40

מושלת אלסקה לשעבר הופיעה בכנס בחירות באייווה לצדו של המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית וטענה כי על "הסטטוס-קוו להשתנות". המיליארד הודה לה: "היא חברה ואישה איכותית"

פיילין הודיעה על תמיכה בטראמפ: "יבעט לדאעש בישבן"/צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מושלת אלסקה לשעבר שרה פיילין הודיעה אמש (שלישי) כי היא תומכת בדונלד טראמפ במרוץ לנשיאות ארצות הברית. פיילין, שהתמודדה על תפקיד סגנית הנשיאה ב-2008 והפכה מאז לכוכבת טלוויזיה, הכריזה כי "על הסטטוס-קוו להשתנות". היא מסרה את הודעת התמיכה במיליארד ובמועמד המוביל במפלגה הרפובליקנית בכנס בחירות שקיים באייווה, שם יחלו הפריימריז בעוד כשבועיים. לפי הסקרים, טראמפ והסנאטור טד קרוז מתחרים ראש בראש על הזכייה במדינת המפתח.

מושלת אלסקה הקדישה חלק גדול מנאומה להדיפת הביקורת שהושמעה כלפי טראמפ מצד קרוז ומצד מועמדים נוספים על כך שהוא אינו שמרן מספיק. כמה שעות לאחר האירוע המשותף, אירעה תקרית מביכה עבורה של פיילין. בנה הבכור טראק נעצר באלסקה בחשד שתקף אישה ונשא כלי נשק בזמן שהיה שיכור.

"הוא מגיע מהמגזר הפרטי. הוא לא פוליטיקאי", הסבירה פיילין. "אני יכולה לקבל הללויה?". המושלת לשעבר, שהייתה ידועה בהתבטאויות שנויות במחלוקת, תיארה את טראמפ כמועמד לא ממסדי, ש"יבעט בתחת של דאעש". היא הוסיפה כי אין שום דבר רע בעושרו הרב של איל הנדל"ן וכי אין זה אומר שהוא חלק מהאליטה. לדבריה, התקינות הפוליטית של הממסד היא כמו "חגורת נפץ". בהצהרה שמסר לפני האירוע, אמר טראמפ כי זהו "כבוד גדול" וכי פיילין היא "חברה ואישה איכותית שיש לי כבוד רב עבורה".

טראמפ מוביל בסקרים הארציים על פני יתר מתחריו הרפובליקנים, אך הוא נמצא במרוץ צמוד עם קרוז באייווה השמרנית והאוונגליסטית. פיילין, שנוטה לעסוק בסוגיות דת, פופולרית בקרב האוכלוסייה במדינה והיא אף הביעה את תמיכתה ב-2012 בהתמודדותו של קרוז על מושב בסנאט. הסנאטור הגיב בקצרה על המהלך של פיילין: "ללא קשר למה שהיא עושה ב-2016, תמיד אשאר תומך גדול".

לקריאה נוספת בנושא
קלינטון צריכה לחשוש? סקר קבע כי סנדרס מוביל ב-27% בניו המפשייר
הפרלמנט הבריטי: טראמפ טיפש ומסוכן, אך אין לאסור את כניסתו למדינה

מושלת אלסקה לשעבר שרה פיילין בכנס בחירות לצדו של דונלד טראמפ באייווה, 19 בינואר 2016. רויטרס
ידידות מופלאה. טראמפ ופיילין בכנס באייווה, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully