וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר מים חמור בארה"ב מעורר מחדש את סוגיית האפליה הגזעית

מצב חירום הוכרז בפלינט שבמישיגן, אחרי שעופרת רעילה התגלתה במי השתיה בעיר הענייה, שרוב תושביה הם אפרו-אמריקנים. הדמוקרטים סימנו את המושל הרפובליקני, שמצדו טוען כי הם מנסים לגרוף על גבו רווחים פוליטיים

חייל המשמר הלאומי של מישיגן, ארצות הברית, מחלק בקבוקי מים בעיר פלינט, ינואר 2016. רויטרס
חייל במשמר הלאומי של מישיגן מחלק מים בפלינט/רויטרס

משבר מים חמור בעיר פלינט שבמישיגן מסעיר את ארצות הברית: עופרת שהתגלתה במי השתייה בעיר הענייה, המורכבת בעיקר מאוכלוסייה אפרו-אמריקנית, הובילה להכרזה על מצב חירום ולפריסת עשרות מחיילי המשמר הלאומי במדינה. במקביל, הולכת וגוברת הביקורת נגד המושל הרפובליני ריק סניידר, הן מצד התושבים והן מצד פוליטיקאים דמוקרטים, בשל טענות לחוסר התנהלות ראויה במשבר.

זיהום המים נוסע מהחלטת הרשויות לחסוך בכסף ולהזרים את מי נהר פלינט לברזים. מיד לאחר השינוי, באפריל 2014, תושבים בעיר בת 100 אלף התושבים החלו להתלונן על הטעם, הריח והצבע של המים. בעקבות התלונות, נערכו בדיקות שהוכיחו כי בשל טיפול לקוי במי הנהר, עופרת מוזרמת לתוכו מתוך צינורות ישנים. בבדיקות דם שערכו תושבים נמצאה המתכת הרעילה, מה שיכול להוביל לנזק מוחי בלתי-הפיך.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הכריז על מצב חירום בעיר והורה לסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום להצטרף למאמצים. חיילי המשמר הלאומי מסייעים במשלוחי בקבוקי מים, מסננים וערכות בדיקה שיסייעו לתושבי השכונות שנפגעו מהזיהום.

עוד ידיעות מהעולם
בזכות סופת חול כבדה: דאעש ממשיך להתקדם בדיר א-זור
לאחר הסרת הסנקציות: איראן העניקה הצצה לתוך מתקני הגרעין

מגדל מים בעיר פלינט, מישיגן, ארצות הברית. רויטרס
כ-100 אלף איש מתגוררים בעיר. מגדל מים בפלינט/רויטרס

בימים האחרונים נערכות הפגנות בעיר נגד המושל סניידר, והתובע הכללי של מישיגן ביל שוט חוקר אם נעשו עבירות פליליות שהובילו למשבר המים. המקרה הגיע גם לעימות הדמוקרטי שנערך שלשום. המועמדת המובילה הילרי קלינטון הביעה את זעמה על המצב ואמרה כי העיכוב בטיפול בבעיה קשור גם למניעים גזעניים.

"יש עיר בארצות הברית שבה האוכלוסייה, ענייה ומורכבת ברובה משחורים, שותה ומתקלחת במים מזוהמים בעופרת", אמרה שרת החוץ לשעבר. "המושל של המדינה הזו מתנהג כאילו לא באמת אכפת לו". גם יריבה העיקרי, הסנטור ברני סנדרס, ביקר את סניידר על התנהלותו במשבר.

מושל מישיגן התנצל כמה פעמים והאשים את קלינטון בניסיונה לזכות ברווחים פוליטיים על גבו. "כמובן שאכפת לי", אמר סניידר בריאיון. "אני כאן היום. עשינו כמה צעדים ואנו ממשיכים לחפש פתרונות". הוא אמר כי עובדי העירייה העבירו בקבוקים ופילטרים ל-16 אלף בתים – פחות ממחצית ממספר בתי האב בעיר, שמספרם נאמד בכ-50 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully