וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיהום עוד כאן: האובך הכבד יימשך במרכז גם הבוקר

19.1.2016 / 8:01

הגשמים שירדו באזור הצפון יחלישו את האובך, אך מגוש דן ודרומה ממנו ייכנס הבוקר גל אובך נוסף. האובך ככל הנראה יעבור לחלוטין רק הלילה. בחרמון נערמו עד כה כ-20 סנטימטרים של שלג

צילום: באדיבות אתר החרמון, עריכה: יאיר דניאל

האובך שהחל אתמול (שני) בבוקר ונמשך גם אמש נחלש הלילה משמעותית באזור הצפון עם ירידת הגשמים – אך מגוש דן ודרומה ממנו עתיד להיכנס הבוקר גל אובך נוסף. במשרד להגנת הסביבה ממשיכים להגדיר את האובך כבד מאוד.

מרשות המים נמסר הבוקר כי מפלס הכנרת עלה בסנטימטר אחד במערכת הנוכחית, ונכון להיום הוא עומד על 212.88- מתחת לפני הים – 4.08 מטרים מתחת לקו האדום העליון. בנוסף, מאתר החרמון נמסר כי במפלס התחתון נערמו כ-20 סנטימטרים של שלג, והאתר יישאר סגור גם היום בשל שלגים נוספים שצפויים לרדת באזור.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי יותר מיממה: נעצר המחבל שביצע את הפיגוע בעתניאל - נער בן 16
מתקפה מדינית משולבת: ארה"ב ואירופה מחריפות את הטון כלפי ההתנחלויות
בזכות סופת חול כבדה: דאעש ממשיך להתקדם בדיר א-זור

רוחות חזקות, אשדוד. 18 בינואר 2016. לירון מולדובן
גל אובך נוסף במרכז ובדרום. רוחות עזות באשדוד/לירון מולדובן

הרוחות העזות שהחלו לנשב הלילה צפויות להביא את הגל הנוסף והוא יורגש ביתר שאת באזורים שבהם לא ירד גשם. "מאזור תל אביב ודרומה, זיהום האוויר שישרור ימשיך להיות גבוה. באזור גוש דן-השרון זיהום האוויר יהיה בינוני. גל האובך ככל הנראה יעבור אותנו לחלוטין רק בלילה שבין שלישי לרביעי", הסביר אורן מאז"ה, חזאי זיהום האוויר של המשרד להגנת הסביבה.

בשיחה עם וואלה! NEWS הסביר מאז"ה כי אחרי היחלשות האובך בצפון, יחל במהלך הבוקר שיפור משמעותי בזיהום האוויר גם לאורך החוף, בעיקר באזור גוש דן והשרון. תושבי המרכז ייהנו מאוויר נקי יחסית רק לכמה שעות, שכן במהלך היום צפוי להיכנס לאזורינו גל אובך נוסף שישרור באזורים בהם לא ירדו גשמים.

אורן דוידוף, החזאי התורן של השירות המטאורולוגי, ציין כי הגשם שהחל לרדת לפרקים הלילה בצפון הארץ, התפשט גם לאזור המרכז, אך לא לכולו. "קו חיתוך הגשם באזור המרכז הוא לא מובהק כרגע. לכן אפשר להגיד כרגע שבדרום הארץ ובאזורים שבהם לא ירד גשם במרכז הארץ - האובך יימשך", אמר דוידוף.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אובך  בפתח תקוה היום בבוקר – 18 ינואר 2016. ראובן קסטרו
אובך בפתח תקווה/ראובן קסטרו
נכון לשעות הערב, זיהום האוויר הכבד ביותר שנרשם הוא באזור חדרה.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי גם אמש שרר זיהום אוויר גבוה עד גבוה מאוד ברוב אזורי הארץ והם עולים בשיעור של 15%50% מערך ההתראה, הערך המעלה חשש לבריאות הציבור. "בחלק גדול מהתחנות חצינו את ערך ההתראה. בכל האזורים אנחנו עומדים על פי חמישה עד שישה ביחס לממוצע של יום רגיל", הוסיף מאז"ה.

נכון לשעות הערב, זיהום האוויר הכבד ביותר שנרשם הוא באזור חדרה. בשל כך ממשיך המשרד להגנת הסביבה להמליץ לאוכלוסייה הרגישה, הכוללת חולי לב, ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהריון, להימנע מפעילות גופנית מאומצת. במשרד ממליצים גם לאוכלוסייה הבריאה להימנע מפעילות גופנית מאומצת בחוץ.

אובך באשדוד. 18 בינואר 2016. לירון מולדובן
"קו חיתוך הגשם באזור המרכז הוא לא מובהק כרגע". אובך באשדוד/לירון מולדובן

מהשירות המטאורולוגי נמסר כי היום ירד גשם לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה, וייתכנו סופות רעמים בודדות. שלג כאמור ירד בחרמון והוא ייחלש בהדרגה עד ליום רביעי. יוסיפו לנשב רוחות ערות ועדיין יהיה אביך בדרום הארץ וייתכן שגם במרכזה. הטמפרטורות ירדו ויעשה קר מהממוצע בעונה. כמו כן נמסר כי אחר הצהריים קיים חשש קל משיטפונות במדבר יהודה ובים המלח.

הטמפרטורות החזויות להיום וללילה: 3-6 בצפת, 6-9 בקצרין, 10-15 בטבריה, 6-10 בנצרת, 9-11 בחיפה, 7-14 בעפולה, 8-15 בבית שאן, 9-15 בתל אביב, 8-14 בלוד, 7-9 בירושלים, 10-15 באשדוד, 13-19 בעין גדי, 7-15 בבאר שבע, 7-11 במצפה רמון, 9-19 באילת.

(עדכון ראשון: 21:48)

אובך בתל אביב, 18 בינואר 2016. ראובן קסטרו
תל אביב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully