וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הפיגועים בשטחים: כל העובדים הפלסטינים פונו מגוש עציון

18.1.2016 / 13:00

לאחר שדפנה מאיר נרצחה אמש בפיגוע בעתניאל ומיכל פרומן נפצעה בינוני בתקוע, שם נמצאה פרצה בגדר, הורה מח"ט עציון להוציא את כלל העובדים הפלסטינים מההתנחלויות בגוש. מפקד אוגדת איו"ש הורה לאזרחים שיש בידיהם נשק ארוך - לשאת אותו

צילום: שי מכלוף, הצלה יו"ש, דוברות מד"א ירושלים, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד

לאחר שני פיגועים ביממה האחרונה בתוך יישובים בשטחים, הורה היום (שני) מח"ט עציון אלוף משנה רומן גופמן, להוציא את כלל העובדים הפלסטינים מההתנחלויות בגוש עציון. כמו כן, מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ליאור כרמלי, הנחה את האזרחים בגזרה לשאת רובה צבאי ארוך, אם יש להם.

ההוראות מגיעה זמן קצר לאחר שהצעירה ההרה מיכל פרומן, כלתו של הרב מנחם פרומן, נפצעה באורח בינוני בפיגוע דקירה בחנות בגדים בהתנחלות תקוע. זמן קצר לאחר מכן התגלתה פרצה בגדר היישוב ונבדקת האפשרות כי דרכה חדר המחבל, שנורה ונפצע אנוש, וכי הוא אינו פועל שעובד בתקוע. הפיגוע אירע בעת הלווייתה של דפנה מאיר בהר המנוחות, שנרצחה אתמול בפתח ביתה בעתניאל שבדרום הר חברון בידי מחבל פלסטיני שנמלט מן המקום.

עוד בנושא:
גורמי ביטחון: עלינו על עקבות המחבל; מסתמן כי היה פועל בניין בהתנחלות
נמשך המצוד: כוחות הביטחון מעריכים כי המחבל מעתניאל יצא מן ההתנחלות

פועלים ערבים שהוצאו מהיישוב תקוע. שי מכלוף
פועלים פלסטינים שמתפנים מתקוע/שי מכלוף
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר המשיכו כוחות גדולים של משטרה וצבא לסרוק את השטח בתקווה להתחקות אחר נתיב הבריחה של הרוצח מעתניאל, לאחר שנמצאו ראיות על אודות זהותו בזירה ובנתיב הבריחה המשוער. גורמי ביטחון אמרו הבוקר כי מניתוח הממצאים, גוברת הערכה שהמחבל תכנן היטב את הפיגוע, כולל נתיב הבריחה, והותיר אחריו עקבות. מסתמן כי מדובר היה בפועל בניין ביישוב, שניצל את הגישה שלו לעתניאל.

במהלך הלילה נעצרו חמישה פלסטינים ולדברי הצבא מטרת הפעילות הלילית הייתה הפעלת לחץ על האוכלוסייה המקומית במטרה לאסוף מידע מודיעיני הנוגע למקום מסתורו של המחבל. בשעות הקרובות צפויים הכוחות בשטח לקיים הערכת מצב, כאשר הם מסתמכים בעיקר על עדותה של רננה בת ה-17, בתה של מאיר, שהייתה עדה לרצח והצליחה לתאר לשוטרים ולחיילים את המחבל. כמו כן, נלקחת בחשבון עדותו של שכן המשפחה שתיאר להם את בגדיו של האיש. בין היתר, סורקים הכוחות מערות ושיפולים בשטח.

הלוויתה של דפנה מאיר נרצחה בפיגוע בעתניאל. תצפית TPS
נתן, בעלה של דפנה, ושתיים מבנותיה במהלך ההלוויה/תצפית TPS

רננה בתה הבכורה של מאיר, בת 17, ספדה לה בהלווייתה. "אימוש, יפה שלי. החברה הכי טובה. בדבר אחד הצלחתי להיזכר - בשיחה שהתרחשה שעה לפני שהכל קרה. התחלת להעלות זיכרונות ממקרים שהתייעצתי איתך, שאלתי איזה לק לשים. אמרת לי 'איזה כיף שתמיד אכפת לך מה אני חושבת', ותראי לכמה אנשים אכפת ממך", אמרה. "קשה לי המחשבה שלא תלווי אותי לחופה ולחדר לידה, סליחה שברגעים הכי קשים שלך לא הצלחתי לעזור לך".

שרת התרבות מירי רגב, שהגיע להלוויה כנציגת הממשלה, נשאה גם היא דברים ותיארה את מאיר כ"אישה שלא נשברת ולא מתייאשת". "הלוואי שיכולתי לעמוד לצידך במאבקך עם הרוצח הנתעב", אמרה רגב, והוסיפה: "את סמל החיים, מולך עמד רוצח שפל, שוחט בשם הדת. זה לא טרור רגיל - אלא אידאולוגי. לא תסכול, עוני או סכסוך טריטוריאלי מניע את הסכסוך - אלא רצון להקים חליפות איסלאמית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא נשברת ולא מתייאשת". מאיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully