וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוק במשקל חריג של 6 ק"ג נולד בבני ברק: "מוכן לכיתה א'"

התינוק נולד לאם שסבלה מסכרת, הגורמת לגדילה מואצת של העובר. על אף שהאם כבר ילדה בעבר חמישה תינוקות "כבדים" במיוחד, צוות בית החולים לא נשאר אדיש: "הופתענו מהמעמסה על היד כשהוצאנו אותו". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

תינוק במשקל יוצא דופן של שישה קילוגרמים נולד אתמול (ראשון) בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק. משקלו הלא שגרתי של התינוק נבעה מכך שאמו סבלה מסכרת לפני ההיריון, ולאחר מעקב רפואי ילדה באמצעות ניתוח קיסרי כדי למנוע סיכון לה ולבנה. התינוק החדש מצטרף לחמישה אחים שכולם נולדו במשקלים גבוהים מהממוצע.

ד"ר גיל פומפ, מנהל המיון הגניקולוגי והמיילדותי בבית החולים, סיפר כי הצוות ציפה לתינוק במשקל לא רגיל, אך לא עד כדי כך. "ציפינו לתינוק במשקל של כ-4.5 קילוגרמים מאחר שבעבר נולדו לאם תינוקות גדולים בניתוחים קיסריים", סיפר ד"ר פומפ. "במצבים מעין אלו אנו ממליצים על ניתוח קיסרי כדי להימנע ממצב שעלול לקרות בלידה רגילה, שבו הראש יוצא אך הגוף נתקע. זאת, מאחר שאצל תינוקות גדולים הכתפיים רחבות באופן לא פרופורציונלי".

לדבריו, הצוות נערך למקרה אבל למרות זאת, הופתע מאוד ממשקלו של התינוק. "נערכנו בצוות בכיר ורחב ועדיין רבים מאתנו הופתעו מהמעמסה על היד כשהוצאנו אותו מהרחם. זה ללא ספק הרגיש שונה מהשגרה, כאילו נולד עם הילקוט לכיתה א'", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
איראן: "החלטנו לא לשאת ולתת עם ארה"ב על סוגיות נוספות"
הרצח בחולון: הגרוש של תושבת העיר חשוד שדקר אותה למוות ונמלט
בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: סוכלה תכנית הרב יוסף למינוי דיינים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיימת חשיבות רבה באיתור ומעקב אחר אימהות עם סכרת בהיריון. התינוק בבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת מהתופעות המתרחשות אצל אימהות הסובלות מסכרת במהלך ההיריון או לפני ההיריון היא גדילה מואצת של העובר. מכאן, החשיבות הרבה באיתור, מעקב ואיזון של נשים המצויות בהריונות מסוג זה, במטרה למנוע גדילה בלתי מבוקרת של עובר, שעלולה לסכן אותו ואת האם.

"מדובר במשקל שאינו שכיח לתינוק שנולד, היות שבדרך כלל מזהים מקרי סכרת ומאזנים אותם" הסביר פומפ. לדבריו, "נכון שלא תמיד אנחנו מצליחים, כשגם כאן האישה הייתה במעקב טוב עם טיפול רפואי, ולא תמיד משיגים את התוצאות. אך חשוב מאוד לטפל בנושא ולא להזניחו כי שינויים מטבולים או ירידת סוכר של העובר אחרי הלידה, דברים שמתרחשים במצבים כאלו, עלולים לסכן עלולים לסכן את התינוק. הגודל הוא רק סימפטום של המתרחש מאחורי הקלעים וחשוב לעקוב ולדעת מה קורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית החולים מעייני הישועה בבני ברק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התינוק בבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully