וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לפני הפגישה עם נתניהו: שרת החוץ של הודו בקבר ערפאת

18.1.2016 / 9:08

למרות שהשרה סווארג' נחתה בנתב"ג ולנה בירושלים, ביקורה החל רשמית ב"מדינת פלסטין", ורק היום נפתח חלקו הישראלי. פגישתה עם נתניהו תתמקד בחיזוק היחסים הכלכליים והביטחוניים בין המדינות, שהתקרבו לאחר בחירתו של ראש הממשלה מודי

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

(נתניהו בפגישה עם מקבילו ההודי, נרנדרה מודי, בספטמבר 2014)

בפתח ביקורה של שרת החוץ של הודו סושמה סווארג' באזורנו, היא הגיעה אתמול (ראשון) לתחנה הראשונה – רמאללה. זאת בהתאם להודעה הרשמית ממשרד החוץ בניו דלהי, שמסר בשבוע שעבר כי הביקור, שיארך שלושה ימים, ייפתח ב"מדינת פלסטין". סווארג' נפגשה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ולפני כן ביקרה בקברו של יאסר ערפאת, קודמו של אבו מאזן בתפקיד, הניחה זר על הקבר וצולמה כשהיא מצדיעה לערפאת.

יו"ר הרשות לשעבר ערפאת נתפס בהודו כמנהיג של תנועת שחרור אנטי-קולוניאליסטית, כמו תנועת השחרור הלאומית של הודו עצמה. תמונות של השרה הבכירה מניחה זר ומצדיעה מעל קברו של המנהיג הפלסטיני פורסמו בכלי תקשורת רבים וברשתות החברתיות בהודו וברשות הפלסטינית.

עוד בוואלה! NEWS:
איגוד האוניברסיטאות האמריקניות הצהיר כי הוא מתנגד לחרם על ישראל
"אפשר לנשום לרווחה": שני ישראלים חולצו באתיופיה בתוך יממה
דיווח פלסטיני: פקיד במשרדו של עריקאת חשוד בריגול לטובת ישראל

שרת החוץ של הודו סושמה סווראג' בביקור ברמאללה, 17 בינואר 2016. רויטרס
ההודים רואים עצמם מחויבים למאבק הפלסטיני לשחרור לאומי. סווארג' מניחה זר על קברו של ערפאת, אתמול/רויטרס

השרה סווארג' נחתה בנמל התעופה בן גוריון כבר ביום שבת והיא לנה בירושלים, אולם באופן רשמי, הביקור שלה החל בפלסטין ורק לאחר מכן, החל מהבוקר, נפתח החלק השני של הביקור שבו עברה לישראל. בין היתר, צפויה לה היום פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים. נתניהו מייחס חשיבות רבה לשיפור היחסים בין הודו וישראל, והוא אף צפוי לטוס לבקר בהודו במהלך השנה הקרובה.

היחסים עם הודו נמצאים במגמת התקרבות והתחממות מאז עלייתו לשלטון לפני כשנתיים של ראש הממשלה נרנדרה מודי, הידוע ביחסו האוהד לישראל. מודי אף צפוי לבקר בישראל השנה, במה שיהיה הביקור הראשון של ראש ממשלה הודי בארץ. גם שרת החוץ סווארג' נחשבת לפוליטיקאית פרו-ישראלית, שאף הייתה פעילה בעבר בשדולה הפרלמנטרית למען חיזוק יחסי המדינות. זהו ביקורה הראשון בישראל בתפקיד, אולם היא ביקרה פה בעבר כחברת פרלמנט.

שרת החוץ של הודו סושמה סווראג' בביקור ברמאללה, 17 בינואר 2016. רויטרס
"פלסטין שייכת לפלסטינים כמו שצרפת שייכת לצרפתים". סווארג' ואבו מאזן, אתמול/רויטרס

הביקור של השרה בישראל יתמקד בחיזוק היחסים הכלכליים, המדיניים והביטחוניים בין שתי המדינות. הודו היא אחת הכלכלות הגדולות בעולם, ולישראל אינטרס מובהק להעמיק את מעורבותה בשוק ההודי. מצד שני, הודו מעוניינת מאוד בטכנולוגיות ישראליות ובידע ישראלי בתחומים כמו חקלאות, סייבר, ביטחון וביטחון פנים.

ההתקרבות בין ישראל והודו הובילה לכך שהודו שינתה את אופן הצבעתה בהחלטות הקשורות לישראל באו"ם. בעבר הצביעה הודו באופן אוטומטי נגד ישראל, יחד עם גוש מדינות העולם השלישי והאסלאם, אולם כיום היא שוקלת כל מקרה לגופו, ובכמה הצבעות חשובות בחרה להימנע. בירושלים בירכו על השינוי הזה, ואילו הפלסטינים ומדינות ערב הביעו מחאה על כך, מה שלא גרם להודים לשנות את אופן ההצבעה.

למרות זאת, ההודים ממשיכים במחויבותם המסורתית במאבקי שחרור לאומי ומדגישים את תמיכתם בזכותם של הפלסטינים למדינה. מלבד ביקורה של סווארג' שהחל ברשות הפלסטינית וכלל ביקור בקבר ערפאת, בשנה שעבר ביקר באזור נשיא הודו פרנב מוקהרג'י, שהכריז כי "פלסטין שייכת לפלסטינים כמו שצרפת שייכת לצרפתים".

שרת החוץ של הודו סושמה סווארג' בביקור ביד ושם, 18 בינואר 2016. רויטרס
סווארג' בביקור ביד ושם, היום/רויטרס
שרת החוץ של הודו סושמה סווארג' בביקור ביד ושם, 18 בינואר 2016. רויטרס
שרת החוץ של הודו סושמה סווארג' בביקור ביד ושם, 18 בינואר 2016/רויטרס
שרת החוץ של הודו סושמה סווראג' בביקור ברמאללה, 17 בינואר 2016. רויטרס
סווארג' ברמאללה, אתמול/רויטרס
שרת החוץ של הודו סושמה סווראג' בביקור ברמאללה, 17 בינואר 2016. רויטרס
שרת החוץ של הודו סושמה סווראג' בביקור ברמאללה, 17 בינואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully