וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאשרת: שלושה אזרחים אמריקנים נעדרים בעיראק

18.1.2016 / 3:30

גורם במחלקת המדינה האמריקנית מסר כי ארצות הברית פועלת בשיתוף עם הרשויות בעיראק כדי לאתר את הנעדרים. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי השלושה נחטפו על ידי חמושים בבגדאד

חייל מאבטח את חגיגות הסרת העוצר הלילי – בגדאד, 8 בפברואר 2015. רויטרס
"פועלים בתיאום מלא עם הרשויות העיראקיות". בגדאד/רויטרס

השגרירות האמריקנית בבגדאד אישרה אמש (ראשון) כי כמה אמריקנים נעדרים בעיראק, לאחר שכלי תקשורת מקומיים דיווחו ששלושה אמריקנים נחטפו בבירה. בהודעת השגרירות נכתב כי ארצות הברית פועלת בשיתוף פעולה עם הרשויות בעיראק כדי לאתר את הנעדרים. בהודעה לא נאמר אם השלושה אכן נחטפו.

ערוץ החדשות הערבי "אל-ערבייה" דיווח אמש כי שלושה אזרחים אמריקנים נחטפו בבגדאד על ידי חמושים. גורם במחלקת המדינה האמריקני מסר כי הממשל האמריקני מודע לדיווחים על היעדרותם של שלושת הקבלנים, ועובד עם הרשויות בעיראק כדי לאתר אותם.

"אנחנו מודעים לדיווחים על אזרחים אמריקנים שנעדרים בעיראק", מסר הגורם שביקש לשמור על אנונימיות בהתייחסו לדיווח בערוץ "אל-ערבייה". "אנחנו פועלים בתיאום מלא עם הרשויות העיראקיות כדי לנסות לאתר את האזרחים ולהשיבם".

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה: "זהו יום טוב, איראן לא תשים ידיה על פצצה גרעינית"
ארה"ב הטילה סנקציות על איראן עקב תכנית הטילים הבליסטיים שלה

מקורות יודעי דבר סיפרו לערוץ הערבי כי האמריקנים נחטפו על ידי מיליציות מקומיות באזור א-דורה בדרום העיר. זהותם של החוטפים או קורבנותיהם לא פורסמה.

לפי "אל-ג'זירה", השלושה נחטפו כבר ביום שישי אך הרשויות בעיראק לא דיווחו על זה עד כה כדי לא לסכל את הניסיונות לאתר אותם. גורם ביטחוני בעיראק אמר לרשת "סקיי ניוז" בערבית שהשלושה, ממוצא עיראקי בעלי אזרחות אמריקנית, נחטפו כשהיו בדרכם לשדה התעופה בבגדאד.

הדיווח על החטיפה מגיע בשעה שמתיחות גואה בין המיליציות השיעיות בדרום עיראק לבין ערב הסעודית שנתמכת על ידי ארצות הברית. זאת בעקבות הוצאתו להורג של איש הדת השיעי נימר אל-באקר נימר בסעודיה.

(עדכון ראשון: 23:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully