וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בשבדיה: שרת החוץ חשודה במעורבות בפרשת שחיתות נרחבת

על פי הדיווח בעיתון "אפטונבלדט", ארגון עובדים גדול השכיר לוולסטרום ולבכירים נוספים במפלגתה דירות בשטוקהולם תמורת מחירים מוזלים ותוך עקיפת רשימת ההמתנה לדיור. השרה מכחישה: "לא התכוונתי לעקוף איש, שיקרו לי"

החוץ של שבדיה מרגוט וולסטרום. 16 בינואר 2016.. AP
אחת השוכרות שככל הנראה עקפה את התור לדירה בפרויקט. וולסטרום/AP

שמה של שרת החוץ השבדית, מרגוט וולסטרום, שעוררה סערה כבר כמה פעמים בהתבטאויותיה השנויות במחלוקת בנוגע לישראל, נקשר בימים האחרונים לפרשת שחיתות גדולה בארצה. בדיווח של עיתון "אפטונבלדט" השבדי, פורסם כי ארגון העובדים "קומונל" השכיר דירות במרכז שטוקהולם לבכיריו ולאישי ציבור ממפלגת השלטון הסוציאל-דמוקרטית תמורת מחירים מוזלים, תוך שהוא מאפשר להם לעקוף אזרחים רגילים הממתינים בתור להשכרת דירות מחברות ציבוריות כגון זו. שמה של וולסטרום עלה כאחת השוכרות שעקפה את התור בכניסה לפרויקט יוקרתי במרכז הבירה, אזור שבו דיירים פוטנציאליים ממתינים עד שמונה שנים לדירה.

התנועה השבדית ללוחמה בשחיתות, שחשפה את הפרשה, קראה לפרקליטות המדינה לפתוח בחקירה שתבדוק אם וולסטרום קיבלה את דירתה תמורת שוחד. שרת החוץ מצדה הגיבה במהירות לפרשה וטענה כי שכרה את הדירה בתום לב. "השכרתי את הדירה מ'קומונל' וקיבלתי על כך אישור מדרגים בכירים", אמרה וולסטרום לסוכנות הידיעות השבדית TT. "הם פעלו לפי החוקים והתקנות להקצאת דירות, ואני לא התכוונתי לעקוף אף אחד ברשימת ההמתנה לפרויקט".

לקריאה נוספת:
חוטובלי: בשנתיים האחרונות קיים נתק בין ישראל לשבדיה
שרת החוץ של שבדיה: לחקור שימוש מופרז בכוח של ישראל נגד פלסטינים

בתי מגורים בשטוקהולם, שבדיה. 16 בינואר 2016. ShutterStock
רשימות ההמתנה לדירות בשטוקהולם ארוכות מאוד. בנייני מגורים בבירת שבדיה/ShutterStock

לטענת וולסטרום, ב"קומונל" שיקרו לה בנושא, והיא מאוכזבת קשות. דוברה של השרה מסר כי היא מתגוררת בדירה מאז אפריל וכי היא הוצעה לה במהלך דיון לא רשמי עם יו"ר "קומונל", אנלי נורדסטרום. כמו כן, נמסר כי השרה סיימה את החוזה שלה באופן מיידי ובימים אלו עוזבת את הנכס. נורדסטרום הגנה על הארגון שבראשו היא עומדת במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול, ואמרה כי "שרת החוץ לא הבינה את הנושא. הדירה הושכרה לה בחוזה זמני וקצר טווח. היא לא עקפה שום תור והכל נעשה כחוק".

פוליטיקאים מהאופוזיציה ניצלו את ההזדמנות כדי לתקוף את מפלגת השלטון שאליה משתייכת וולסטרום. "לשטוקהולם יש מחסור חמור בדירות ורשימות המתנה ארוכות לדיור ציבורי", אמר רוברט האנה, דובר המפלגה הליברלית המשתייכת לגוש המרכז-ימין. "זה הזוי שלסוציאל-דמוקרטים יש נתיב מהיר משלהם שבו הם יכולים להשיג דירות", הוסיף.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
שרת החוץ של שבדיה מרגוט וולסטרום. 13 בינואר 2016.. GettyImages
עוררה השבוע סערה ביחסים עם ישראל. וולסטרום/GettyImages

השבוע עלתה שוב וולסטרום לכותרות לאחר שניפקה אמירה שנויה במחלוקת נוספת בנוגע לישראל, וקראה לפתוח בחקירה בנוגע להרג פלסטינים על ידי כוחות הביטחון הישראליים. בדברים שאמרה לסוכנות הידיעות השבדית TT, טענה כי "חשוב לבצע חקירה מקיפה ואמינה בנוגע למקרי המוות האלה, על מנת להבהיר אותם ולהביא את האחראים לדין, אם יש צורך בכך". וולסטרום אמרה את הדברים תוך התייחסות לחיסול מחבלים פלסטינים או חשודים בניסיונות פיגוע בחודשים האחרונים.

בעקבות דבריה, זומן שגריר שבדיה בישראל, קארל מגנוס, לשיחת נזיפה במשרד החוץ. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדבריה וכינה אותם "אבסורדים ומטופשים". "ישראל אינה חסינה מביקורת, אבל יש להחיל עליה את אותם סטנדרטים שמחילים על כולם. אני חושב שמה שאמרה שרת החוץ השוודית הוא שערורייתי, הוא בלתי מוסרי, בלתי צודק ופשוט מוטעה", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully