וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד מרחיק לכת: בית משפט בלבנון אישר לטרנסג'נדר להירשם כזכר

16.1.2016 / 13:10

הפסיקה, שהתקבלה לאחר ערעור, היא הראשונה מסוגה במדינה ומתייחסת ל"זכויות בסיסיות" של כל אדם לקבל טיפול ראוי. כעת מקווים פעילי להט"ב במדינה כי הפסיקה תסלול את הדרך לשיפור כללי באיכות חייהם

הפגנות למען זכויות קהילת הלהט"ב בביירות, לבנון. AP
"הניתוח לשינוי המין היה נחוץ כדי לסיים את סבלו". הפגנה למען זכויות להט"ב בביירות/AP

בית משפט בלבנון פסק בחודש ספטמבר כי טרנסג'נדר יוכל לשנות את מינו לזכר ברישומי משרד הפנים במדינה – כך פורסם השבוע בכלי התקשורת במדינה. הפסיקה היא צעד מרחיק לכת מבחינת זכויות קהילת הלהט"ב, וכעת, מקווים פעילים בקהילה שההכרה בזכויותיהם של אלו ששינו את מינם, כמו גם הגדרת זכויותיהם לקבל טיפול ראוי, תאפשר שיפור באיכות חיי הקהילה בלבנון.

זו הפעם הראשונה שבה מתקבלת החלטת בית משפט שתומכת באופן ספציפי בזכויות טרנסג'נדרים בלבנון. על פי הדיווח באתר הלבנוני "דיילי סטאר", הטרנסג'נדר סבל מהפרעה בזהות המינית במשך שנים. "הניתוח לשינוי מינו היה נחוץ כדי לסיים את הסבל שבו חי במהלך חייו", נכתב בפסק הדין. עוד נכתב בהחלטת בית המשפט כי "זכותו של אדם לקבל את הטיפול הנחוץ לו לכל בעיה פיזית או פסיכולוגית היא זכות בסיסית וטבעית".

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה בסין: חוק נגד אלימות במשפחה, אבל לא חד-מינית
משאל העם בסלובניה הסתיים בביטול נישואים חד-מיניים
לאחר 30 שנות איסור: גברים הומואים יוכלו לתרום דם בארה"ב

הפגנות למען זכויות קהילת הלהט"ב בביירות, לבנון. AP
בית משפט בערכאה נמוכה יותר סירב תחילה לבקשת הטרנסג'נדר. הפגנת להט"ב בביירות/AP

בהחלטתו, בית המשפט לערעורים בביירות התייחס לבריאותו של האדם ולרווחתו הנפשית כגורמים משמעותיים ביותר, ולכן אפשרו לו את תיעודו הרשמי כזכר. התיק הגיע לבית המשפט לערעורים לאחר שבית משפט בערכאה נמוכה יותר סירב לאפשר לתובע לשנות את מינו ברישום האוכלוסין.

עורכת הדין יומה מחלוף, הפועלת בלבנון במסגרת ארגון "אג'נדה חוקית" שמעניק ייצוג משפטי ללא מטרות רווח, אמרה כי "מדובר בהחלטה חשובה, שכן היא הצהירה שזהו עניין של זכויות בסיסיות. כמו כן, צוין בפסיקה כי זהו נושא שבבסיסו יש מדיניות הומניטרית". היא הוסיפה כי ההחלטה צפויה לסלול את דרכם של טרנסג'נדרים לקבלת טיפול טוב יותר ולשיפור איכות החיים. יתרה מזו, היא "מכירה באופן ברור בזכויותיהם".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully