וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר פרלמנט יהודי בצרפת: "אם נוריד את הכיפה הדבר הבא יהיה הזקן"

14.1.2016 / 11:43

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS סיפר מאיר חביב על המחאה בקרב הקהילה היהודית, לאור הקריאות שלא לחבוש כיפה בפומבי בעקבות שורת האירועים האנטישמיים לאחרונה. "לתת הוראה כזאת זה חמור לא רק ליהודים, זה חמור לצרפת", אמר

עריכה: ניר חן

הקהילה היהודית בצרפת עדיין סוערת בעקבות האירועים האנטישמיים האחרונים במדינה והוראת ראשי הקהילה שלא לחבוש כיפה בפומבי. מאיר חביב, חבר פרלמנט יהודי, סיפר היום (חמישי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על המחאה הציבורית נגד הוראת ראשי הקהילה. "אם יורידו את הכיפה, אחר כך יורידו את הזקן ואת הפאות", אמר חביב, המתנגד בעצמו להוראה, אך הוסיף כי "מצד שני, צריך מאוד להיזהר, במיוחד הילדים".

חביב סיפר כי "הבוקר הילד שלי הלך לבית הספר עם כיפה. הוא לומד בבית ספר יהודי, הוא בן 15 וכל יום בבית הספר הוא עם הכיפה שלו. אני לא חובש כיפה כל יום, אתמול החלטתי ללכת עם הכיפה שלי לפרלמנט עם חבר פרלמנט נוסף".

עוד בנושא:
הרב שקרא ליהודי צרפת להסיר כיפות מגיב לביקורת: "די לפוליטיקלי קורקט"
היהודים בצרפת מתנגדים להסיר כיפות: "הבעיה היא המשוגעים שרוצים להרוג"
הנער שתקף את המורה היהודי בצרפת: "פעלתי בשם דאעש"

חברי הפרלמנט הצרפתי קלוד גוזגאן ומאיר חביב הגיעו לישיבה עם כיפה, 13 בינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
חברי הפרלמנט מאיר חביב/צילום מסך, טוויטר

לדבריו של חביב, המצב בצרפת "מאוד חמור". לדבריו, חברי הקהילה נזהרים יותר בימים האחרונים "אבל להוריד כיפה זה כבר מוגזם. לתת הוראה כזאת זה חמור לא רק ליהודים, זה חמור לצרפת. אם יהודי לא יכול לחבוש את הכיפה שלו על הראש, הדבר הבא זה הזקן והציציות שלו".

על האירועים האחרונים במדינה נגד יהודים אמר חביב, כי הם קשורים באופן ישיר להסתה נגד ישראל. "אם אנשים יפסיקו להאשים את ישראל בעולם זה מאוד יעזור", אמר. "העם היהודי לעולם לא רצה להרוג אף אחד באף מקום בעולם".

חביב התייחס גם לדברי שרת החוץ של שבדיה, מרגוט וולסטרום, שאמרה השבוע כי יש לחקור הרג פלסטינים. "זה ביזיון", אמר. "שבדיה הופכת להיות מדינה שאין לי שום כבוד אליה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יהודי נדקר על ידי נער במרסיי, צרפת, 11 בינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
זירת תקיפת יהודי בידי נער מוסלמי במרסיי, השבוע/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully