וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהודים בצרפת מתנגדים להסיר כיפות: "הבעיה היא המשוגעים שרוצים להרוג"

12.1.2016 / 0:20

אחרי רצח הפוליטיקאי בפריז המליץ ראש הקהילה היהודית במרסיי ליהודים במדינה לוותר על הסממן הדתי עד יעבור זעם - ועורר עליו ביקורת חריפה. ציון סעדון, שנדקר על ידי שלושה מוסלמים: "זה לא הפתרון". הרב דנאוו מפריז: "אפילו גוי לא מבין איך אפשר להגיד דבר כזה"

עריכה: ניר חן

(סעדון בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לאחר שהותקף בנובמבר האחרון)

על רקע האירועים האנטישמיים האחרונים בצרפת וההמלצה של ראש הקהילה היהודית במרסיי, הרב צבי עמר, להימנע מחבישת כיפה "עד שיגיעו ימים טובים יותר", אמרו אמש (שלישי) יהודים בעיר כי הם חיים עם חשש תמידי. "הקהילה היהודית במרסיי חיה בזהירות. האנטישמיות עולה, בעולם בכלל ובצרפת בפרט, ואנחנו צריכים להיזהר. יהודים צריכים להיזהר", אמר ציון סעדון, שנדקר לפני חודשיים על ידי שלושה מוסלמים תומכי דאעש, בשיחה עם וואלה! NEWS.

לדבריו, הוא מבין את הצורך לנקוט משנה זהירות בימים אלו, אך הרעיון שהציע הרב עמר מוגזם. "ראש הקהילה אמר להוריד את הכיפה במרסיי, אבל אני לא מסכים איתו. אני לא חושב שזה טוב, אני לא חושב שזה הפתרון. הבעיה היא לא הכיפה, הבעיה היא המשוגעים שרוצים לדקור ולהרוג. אני לא מבין את הרעיון - לא צריך להוריד את הכיפה, אפשר להסתיר אולי עם כובע. אולי ילדים כן צריכים להוריד את הכיפה, כי יהיה להם קשה להגן על עצמם".

לקריאה נוספת:
צרפת: יהודי הותקף באמצעות מצ'טה בעיר מרסיי; מצבו קל
הנער שתקף את המורה היהודי בצרפת: "פעלתי בשם דאעש"

יהודי נדקר על ידי נער במרסיי, צרפת, 11 בינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
"אולי ילדים צריכים להוריד כיפה כי יתקשו להגן על עצמם". זירת תקיפת הנער במרסיי, אתמול/צילום מסך, טוויטר

הוא הוסיף כי לא ניתן להרגיש בטוח כבר בשום מקום בצרפת. "מבחינת הקהילה היהודית, שום דבר לא חדש. אנחנו היהודים תמיד צריכים לחיות בזהירות. בוודאי שיש חשש מפני פיגועים ודקירות. אני גר ברובע 13, אתמול הפיגוע היה ברובע התשיעי. זה כבר בכל מקום, זה לא במקום מסוים או בשכונה מסוימת. הקדוש ברוך הוא מגן עלינו".

"גם בישראל דוקרים - מישהו הורה שם לא ללכת עם כיפה?"

הרב מנחם דנאוו מפריז התנגד נחרצות להמלצה להסיר את הכיפה. "זה גרוע מאוד. אי אפשר להגיד ליהודי לא לחבוש כיפה כי המצב לא כל כך טוב. כולם יצאו נגד זה בפריז, כל הרבנים, כולל הרב הראשי ונשיא ה'קריף' (המועצה המייצגת של מוסדות יהודים צרפתים, ד"י). גם אלו שהם לא כל כך דתיים לא מסוגלים להבין דבר כזה. אפילו גוי לא מסוגל להבין איך אפשר להגיד לא להסתובב עם כיפה".

לדבריו, המצב הביטחוני אינו מהווה שיקול. "נכון, אתמול נדקר מישהו במרסיי. (אבל) בישראל נדקרים כל הזמן, לא עלינו. אז מה, מישהו בישראל הורה לא ללכת עם כיפה? היהודים הצרפתים וגם לא יהודים מתחילים להבין שמה שקורה בארץ עכשיו מתחיל לקרות פה. הם חושבים יותר לפני שהם מדברים ומגנים את ישראל".

הוא הוסיף כי הוא מרגיש בשינוי הלך הרוח כלפי ישראל. "לפני כמה ימים הייתה אזכרה לשנה לפיגוע ב'היפר כשר', אז יש הרבה אנשים שמקיימים טקסי זיכרון לזכרם וזה מאוד חשוב. זה רק מראה שבמשך שנה לא השתנה. הכול התחיל לפני שלוש שנים בטולוז. אחר כך זה קרה בפריז והראייה החלה להשתנות. הצרפתים לא תמימים יותר".

(עדכון ראשון: 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully