וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת ת"א אישרה כנס של שוברים שתיקה - אך אסרה כנס ימין במקביל

14.1.2016 / 14:00

בשבוע הבא יתקיים בקמפוס אירוע שבו יוקראו עדויות של חיילים וקצינים ששירתו בשטחים. בקשתם של תאי הליכוד ו"אם תרצו" לקיים אירוע נגדי, שבו יוקראות עדויות על "מוסריות צה"ל", נדחתה מסיבה שאינה ברורה. האוניברסיטה: "הנושא בטיפול". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

תנועת "שוברים שתיקה" תקיים ביום ראשון הקרוב אירוע באוניברסיטת תל אביב שאליו מוזמנים הסטודנטים כדי "לשמוע, לשאול ולהתרשם מעדויותיהם של חיילי וקציני צה"ל ששירתו בשטחים ונחשפו למציאות המורכבת והקשה של הכיבוש". האירוע, שמאורגן על ידי תא מרצ בקמפוס ויתקיים בנוכחות חברת הכנסת זהבה גלאון, קיבל את אישור האוניברסיטה - שדחתה את בקשתם של תאי הליכוד ו"אם תרצו" לקיים אירוע נגדי במקביל מסיבה שאינה ברורה.

אנשי הימין בקמפוס ביקשו מהאוניברסיטה לקיים אירוע משלהם, שיהיה "מפגן תמיכה בחיילי צה"ל, שבו יוקראו עדויות חיילי וקציני צה"ל שיעידו עד כמה צה"ל הוא צבא מוסרי". תא הליכוד הגיש את הבקשה, אולם האוניברסיטה דחתה אותה ואסרה על הפעילים לקיים את האירוע. "לא ניתן לקיים את הפעולה ביום זה", כתבה פרופ' טובה מוסט, דיקנית הסטודנטים, "ניתן לקיים את הפעילות במועד אחר".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ח"כ מועלם רפאלי הגישה הצעה להוצאת "שוברים שתיקה" מחוץ לחוק
רב השומרון: "פעילות ארגוני השמאל לחרם נגד ישראל היא טרור"
ועד מתיישבי השומרון מממן את פרויקט "השתולים" של ארגון הימין

הפגנת סטודנטים מטעם תנועת אם תרצו בעקבות גל הפיגועים, אוניברסיטת תל אביב. ראובן קסטרו
"האוניברסיטה מועלת בתפקידה". מפגיני אם תרצו באוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

אדי רוזנברג, יו"ר תא אם תרצו באוניברסיטת תל אביב, טוען כי התזמון הוא קריטי. "כל פעם שמישהו בא לומר מילה רעה חשוב לנו לעשות קונטרה, לא להפריע לאירוע שלהם אבל להיות באוניברסיטה ולהציג עמדה מנוגדת. אם זה יהיה ביום אחר אין פה את התגובה, המקום והזמן חשובים".

לדבריו, "אי אפשר לתת במה לתומך BDS מושבע ורק שבוע אחר כך לצד השני. מונעים מאיתנו ומציבור רחב שרואה בארגון הזה גורם שתול את חופש הביטוי". לטענתו, "הנהלת האוניברסיטה מועלת בתפקידה לאפשר חופש ביטוי בקמפוס".

לרוב, אוניברסיטאות שמתירות פעילות פוליטית בקמפוסים מאפשרות לתאי סטודנטים לקיים אירועים והפגנות מקבילות. כך, באוניברסיטת תל אביב עצמה התקיימה ב-22 באוקטובר הפגנה של סטודנטים ערבים נגד משטרת ישראל על רקע גל הטרור וחיסול מחבלים בזירת הפיגוע. מולם, הפגינו סטודנטים של תא אם תרצו וסטודנטים נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבקשה של תא הליכוד, שנדחתה על ידי האוניברסיטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאוניברסיטה העברית הגיעו לפני פחות מחודש, ב-22 בדצמבר, פעילי שוברים שתיקה, שהעבירו הרצאה. האוניברסיטה אפשרה לפעילי אם תרצו למחות נגדם מחוץ לאולם והציבה אבטחה כדי למנוע עימותים. גם באוניברסיטת חיפה ובטכניון התקיימו לא פעם אירועים והפגנות של פעילי ימין ושמאל, אלו מול אלו.

באחד המקרים ביקרה ח"כ חנין זועבי באוניברסיטת חיפה והרצתה בפני סטודנטים ערבים ומולם הפגינו סטודנטים מהימין. אירוע נוסף התקיים בנובמבר האחרון בקמפוס כאשר סטודנטים קיימו מיצג "אמנות נגד כיבוש וגזענות" ופעילי אם תרצו קיימו במקביל אירוע "להראות נוכחות ציונית".

מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא בטיפולם של הגורמים המוסמכים באוניברסיטה והחלטתם תתקבל בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully