וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגענו בול": תיעוד פעילות מג"ב נגד מיידי האבנים והמטענים בגדה

סרטון שהופץ על ידי כלי תקשורת פלסטיניים מספק הצצה לירי הלוחמים במפרי סדר באמצעות רובי "רוגר" בעקבות הוראות מפקדיהם. לאחר הירי, הם מכריזים כי אחד המפגינים "חטף בול בתחת". ממג"ב נמסר כי דליפת הסרטון נבדקת

עריכה: מתן חדד

כלי תקשורת פלסטיניים הפיצו בשבועות האחרונים סרטון שבו מתועדת פעילות של שוטרי מג"ב נגד מיידי אבנים ומטעני חבלה לעבר כוחות הביטחון ברחבי יהודה ושומרון. בסרטון נשמעת סדרת הפעולות בין המפקד ללוחמים לפני הירי ואחריו, ובה מכוונים החיילים לכיוון ישבנם של מפרי הסדר. בסיום הירי, נשמעים החיילים מכריזים בגאווה כי המפגין "חטף בול בתחת".

מדובר מג"ב שי חכימי נמסר בתגובה: "מדובר בתיעוד הפרות סדר אלימות שכללו יידוי מטענים מאולתרים, בקבוקי תבערה ואבנים לעבר הכוחות, כל זאת תוך סיכון ממשי לחיי הלוחמים. על מנת לפזר את המתפרעים נעשה שימוש באמצעי מסוג "רוגר", אמצעי אל-הרג לפיזור הפגנות, שהשימוש נעשה בו על מנת למזער את הסיכון לפגיעה בחיי אדם. תיעוד השימוש באמצעי נעשה כמנגנון פיקוח ובקרה על מנת לוודא כי הפגיעה מבוצעת לפלג גוף תחתון תוך מזעור הנזק".

עוד בוואלה! NEWS:
סערת דברי השרה השבדית: שגריר המדינה בישראל זומן לשיחת נזיפה
לאחר שנתפס: "אל צ'אפו" מועבר מתא לתא בכלא כדי למנוע ממנו לברוח שוב
"האמנה החברתית" של חולדאי: כן לקיוסקים ותחבורה בשבת, לא לקניונים

''בול בתחת'': סרטון של שוטרי מג''ב יורים במפגינים הופץ בכלי תקשורת פלסטיניים. ספק 500
"תיעוד השימוש באמצעי נעשה כמנגנון פיקוח ובקרה"/ספק 500

לדבריו, נסיבות הגעת הסרטון לכלי תקשורת פלסטיניים טרם התבררו והנושא נמצא בחקירה. "מתחזקת ההשערה כי במהלך הפרות הסדר איבד אחד הלוחמים כרטיס זיכרון עם התיעוד. כוחות הביטחון ימשיכו לנהוג באפס סובלנות וביד קשה כנגד פורעי חוק אשר עושים כל שביכולתם על מנת לפגוע בכוחות הביטחון ולהפר את הסדר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully