וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרמת רכוש ומניעת איחוד משפחות: התכנית של דנמרק להגבלת ההגירה

קופנהגן הודיעה על הארכת הפיקוח בגבול עם גרמניה ב-20 ימים נוספים. זאת ברקע הצעדים השנויים במחלוקת שהציגה הממשלה להפחתת מספר הפליטים, שיש מי שהשווה אותם למדיניות הנאצים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(הפגנה בקלן בעקבות תקיפות מיניות של מהגרים)

דנמרק האריכה היום (רביעי) ב-20 ימים את הפיקוח על הגבול עם גרמניה כחלק מניסיונה להתמודד עם גל ההגירה למדינה. בתחילה טענה הממשלה כי מדובר בצעד זמני לפרק זמן של עשרה ימים, שהגיע בתגובה למהלך דומה שיישמה השכנה שבדיה. עם זאת, ממשרד האינטגרציה נמסר כי לפי הערכות, "עדיין יש סכנה לכך שמספר רב של מהגרים לא חוקיים יגיעו למדינה".

ההודעה היום מגיעה ברקע התכנית החדשה שהעלתה הממשלה במטרה לעצור את שטף הפליטים. התכנית, שצפויה לעלות להצבעה בפרלמנט בהמשך החודש, תאפשר לרשויות להחרים רכוש של מבקשי מקלט ששוויו יותר מ-10 אלף כתר דני (1,340 אירו). המהלך כבר ספג גינויים מצד האו"ם ומצד ארגוני זכויות אדם ויש מי שהשווה זאת למדיניות של גרמניה הנאצית במהלך מלחמת העולם השנייה, שבה הוחרם רכושם של היהודים. עם זאת, טבעות נישואין ופרטים אחרים בעלי ערך סנטימנטלי לא יילקחו מבעליהם.

לקריאה נוספת בנושא
ברקע התקיפה בקלן: שבדיה תחקור הסתרת תקיפות מיניות בידי פליטים
לאחר סערת התקיפה המינית בקלן: קבוצות מהגרים הותקפו
אחרי התקיפה המינית בקלן: גרמניה תגרש פליטים שהורשעו בפלילים

שוטרים דנים בהפגנה של ארגון הקורא לסגור את מעבר הגבול עם גרמניה בעיירה קרוסאה, דנמרק, 9 בינואר 2016. רויטרס
שוטרים דנים בהפגנה למען סגירת הגבול עם גרמניה, השבוע/רויטרס

חלק נוסף ושנוי במחלוקת בתכנית יעכב איחוד משפחות של מבקשי מקלט בשלוש שנים, במקום שנה, כפי שנהוג כיום. בדוח שבו התייחסה לחקיקה החדשה בדנמרק, הבהירה נציבות האו"ם לפליטים כי איחוד המשפחות מעוגן בכמה אמנות בינלאומיות שעליהן חתומה קופנהגן. היא הפצירה במדינה הסקנדינבית לפעול בהתאם. עוד מציעה הממשלה להקשות על פליטים להשיג אשרה קבועה ולקצר את משך אישורי השהייה הזמניים.

ראש הממשלה לארס לוק ראסמוסן אמר כי מדובר ב"תכנית שפורשה בצורה הכי מוטעה בהיסטוריה של דנמרק". שרת האינטגרציה אינגר סטוברג אמרה כי התכנית תשווה את תנאיהם של המהגרים לאלו של מחוסרי העבודה במדינה, שחייבים למכור נכסים השווים יותר מסכום מסוים כדי לקבל לידיהם מענקים מטעם הממשלה. מפלגת הימין-מרכז "ונסטרה", הנתמכת על ידי מפלגת הימין הקיצוני, על ידי הליברלים ועל ידי המפלגה השמרנית, הבטיחה להחריף את הצעדים נגר ההגירה מאז הבחירות בחודש יוני. באופוזיציה הסוציאל-דמוקרטית ביקרו את המהלך.

ראש ממשלת דנמרק לארס לוקה ראסמוסן, 28 ביוני 2015. רויטרס
"התכנית לא פורשה נכון". ראש ממשלת דנמרק ראסמוסן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully