וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקר פרטי שהתחפש לחסיד קיצוני הפליל את החשודים בהסתה נגד חיילים חרדים

החוקר נפגש עם החשודים בהסתה בטענה שהוא מעוניין לתרום למאבקם, והקליט אותם מודים בהפצת חוברות עם פרטי קצינים וחיילים חיילים חרדים. מחוץ לדיון הפגינו עשרות חרדים, 5 נעצרו

צילום: רוני כנפו, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט השלום בירושלים האריך היום (רביעי) בארבעה ימים את מעצרם של שלושת החרדים החשודים בהסתה נגד קצינים וחיילים חרדים. לחשודים, שנעצרו אתמול, יוחסו עבירות של העלבת עובד ציבור ופגיעה בפרטיות לאחר שהפיצו את חוברות "ציידי הנשמות" שבהן פרטים אישים של הקצינים והחיילים ובהן גם כונו בכינויי גנאי.

מחוץ לבית המשפט הפגינו עשרות חרדים המזוהים עם "הפלג הירושלמי" של הרב שמואל אוירבך. בינם לבין השוטרים התפתחו עימותים אלימים וחלקם ניסו לחסום את הכביש המוביל לבית המשפט. המשטרה עצרה חמישה מהמפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים.

עוד בוואלה! NEWS:
צעיר חוסה אכל עד שמת - משפחתו תפוצה ב-420 אלף שקל
צה"ל תקף חוליה שהניחה מטען על גדר המערכת ברצועת עזה
עיכובים ברכבת הקלה: בניית שתי תחנות בבני ברק טרם החלה

הפגנה מחוץ לבית משפט השלום בי-ם על רקע מעצר חשודים בחשד להסתה נגד חיילים חרדים 13 ינואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
מזוהים עם "הפלג הירושלמי" של הרב שמואל אוירבך/תצפית TPS, הלל מאיר

במהלך הדיון אמר נציג המשטרה כי נגבו עדויות מעשרות חיילים שסיפרו שאוימו והוטרדו כתוצאה מהפרסום בחוברת הציידים. הוא הודה כי המשטרה הצליחה להגיע ליוזמי החוברת והמפיצים לאחר שחוקר פרטי שפעל בשם קצין צה"ל חרדי התחפש לחסיד סאטמר קיצוני שהתעניין לתרום למאבק נגד חיילים חרדים. בפגישותיו עם החשודים הקליט אותם מודים בכך שעמדו מאחורי עריכת החוברת והפצתה. חלק מהחשודים שמרו על זכות השתיקה בחקירה בטענה כי אין להם "אמון במערכת".

השופט דוד שאול גבאי ריכטר קבע בהחלטתו להאריך את מעצרם כי "כתוצאה מאותם פרסומים שקיבלו פומבי במגזר החרדי, 'זכו' מי ששמם פורסם בשיחות טלפון שכללו נאצות, קללות ואיומים – כל זאת על רקע העובדה שהינם בני המגזר החרדי אשר בחרו לשרת בצה"ל". הוא הוסיף כי "אין ספק בעיני כי פרסום כל אותם פרטים על רקע של פעולה מאורגנת שמטרתה הנעת הציבור החרדי מלהשתתף בשירות צבאי, עולה כדי פגיעה בפרטיותם של אותם האנשים". עם זאת, הוא ציין כי אינו בטוח כי הביטויים שנכללו בפרסומים הם העלבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה מחוץ לבית משפט השלום בי-ם על רקע מעצר חשודים בחשד להסתה נגד חיילים חרדים 13 ינואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
חלק מהמפגינים ניסו לחסום את כביש הגישה לבית המשפט/תצפית TPS, הלל מאיר

אתמול עצרה משטרת ירושלים שני חרדים, תושבי בני ברק ומודיעין עילית, שלכאורה הסיתו נגד צעירים מהמגזר שהתגייסו לצה"ל, וכן נגד אלו הפועלים למען גיוס חרדים. חרדי נוסף הסגיר את עצמו למשטרה מאוחר יותר. הם חשודים בביצוע עבירות המנוגדות לחוק הגנת הפרטיות ובהעלבת עובד ציבור. בנוסף, נבדק חשד כי לשניים יש קשר גם לאיורים מסיתים נגד חיילים חרדים שהופצו בשנה האחרונה בשכונות של המגזר.

הפגנה מחוץ לבית משפט השלום בי-ם על רקע מעצר חשודים בחשד להסתה נגד חיילים חרדים 13 ינואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
השוטרים פיזרו את המפגינים/תצפית TPS, הלל מאיר

יהודה גליקמן, קצין חרדי שאחראי בין היתר על פעילות למען גיוס חרדים לצה"ל, עמד לאחרונה בפני מתקפה אישית יחד עם קצינים וחיילים נוספים מהמגזר. במסגרת המתקפה, פרטיו ופרטיהם המזהים של חרדים נוספים המשרתים בצבא נחשפו על ידי החשודים בהסתה. בתגובה, גליקמן שכר חוקר פרטי על מנת לאתר את אלה המציתים את מסע ההכפשה נגדו, והצליח להשיג ראיות שהובילו לחשודים. כפי הנראה, הוא שיתף פעולה עם המשטרה – וממצאי החקירה הפרטית הובילו למעצרים.

הפרטים שפורסמו, נוסף על השמות, התמונות והגילאים של החיילים, כוללים מספרי תעודת זהות, כתובות מגורים, מספרי טלפונים ניידים והשתייכות מגזרית. בין הקצינים הבולטים שפרטיהם פורסמו ניתן למנות קצין בחיל האוויר, ראש מדור שילוב חרדי באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל), ראש תחום שילוב חרדים באגף כוח האדם (אכ"א), מנכ"ל מיזם שילוב חרדים (שח"ר) וראשי מדורים של שילוב חרדים במקומות שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully