וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיכובים ברכבת הקלה: בניית שתי תחנות בבני ברק טרם החלה

13.1.2016 / 11:24

למרות שבניית התחנות "בן גוריון" ו"אהרונוביץ'" הייתה אמורה להתחיל כבר בחודש שעבר, רק לאחרונה נבחר הקבלן שיהיה אמון עליהן, ואלו נדחו לחודש הבא. נת"ע: "הוחלט להמתין עד להסתגלות מוחלטת של הנהגים לשינויי התנועה ברמת גן"

צילום: ינון תכנון בע"מ

(הרכבת הקלה בגוש דן: כך ייראה הקו הירוק)

ארבעה חודשים וחצי בלבד לאחר שיצא באופן רשמי לדרך, פרויקט התוואי האדום של הרכבת הקלה לא עומד בזמנים. שתי תחנות שבנייתן הייתה אמורה כבר להתחיל בבני ברק עדיין ממתינות לקביעת תאריך סופי.

על פי לוח הזמנים הראשוני שהציג מנכ"ל נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), יהודה בראון, בניית התחנות "בן גוריון" ו"אהרונוביץ'" הייתה אמורה להתחיל בחודש שעבר. עם זאת, על פי גורמים בנת"ע, רק החודש נבחר הקבלן שיהיה אמון על תחילת העבודות באותן תחנות, שיחלו בחודש הבא.

בשלב זה נקבע כי העבודות על תחנת "בן גוריון" יחלו ב-4 בפברואר, והעבודות על תחנת "אהרונוביץ'" יחלו ב-18 בפברואר. עם זאת, בעיריית בני ברק אמרו כי טרם עודכנו לגבי תאריכים אלו וטענו כי בכל פעם נקבע עבורן מועד אחר.

לקריאה נוספת:
ברקע עבודות הרכבת הקלה: חשש שחולדות פיתחו חסינות לחומרי הדברה
בעלי עסקים בתוואי הרכבת בת"א על סיוע העירייה: "כוסות רוח למת"
"ייקח יותר משש שנים": המשטרה הפסיקה העבודות בתחנת הרכבת הקלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
העבודות מתעכבות בבני ברק ותל אביב. תכנית הסעת ההמונים בגוש דן/מערכת וואלה, צילום מסך

מאז תחילת הפרויקט החלה נת"ע בבניית שבע תחנות לאורך התוואי, חמש מתוכן בתל אביב ושתיים ברמת גן. רק בחודש שעבר החלה החברה בבניית התחנה התת קרקעית "שאול המלך" על ציר מנחם בגין ודרך נמיר – שעל פי לוח הזמנים הראשוני הייתה אמורה להיבנות כבר באוקטובר. כמו כן, נדחו העבודות על תחנת "הבאר" שבאזור יפו, אשר היו אמורות להתחיל בשבוע שעבר. יש לציין כי התחנה לא נמצאת בתכניות השינויים בהסדרי התנועה לשנת 2015.

במקביל, תחנה נוספת שבנייתה דווקא כן החלה בחודשים האחרונים, תחנת "ביאליק" שעל ציר ז'בוטינסקי שברמת גן, הביאה לעומסי תנועה ופקקים גדולים לאורך הרחוב. עיקר עומסי התנועה והפקקים מרוכזים בקטע שבין רחוב הרצל ועד רחוב ביאליק בעיר.

נת"ע: לא נהסס לבצע שינויים כדי לצמצם את הפגיעה בשגרת החיים

מחברת נת"ע נמסר בתגובה: "כפי שהדגשנו לאורך כל הדרך, נת"ע תהיה קשובה לציבור במהלך תקופת העבודות ולא תהסס לבצע שינויים תוך כדי תנועה על מנת לצמצם את הפגיעה בשגרת החיים. לפיכך, הוחלט להמתין עם סגירת מתחמי העבודות בעיר בני ברק במספר שבועות וזאת עד להסתגלות מוחלטת של ציבור הנהגים ושל תושבי רמת גן לשינויים שחלו על ציר ז'בוטינסקי עם תחילת העבודות של התחנה התת קרקעית 'ביאליק' ברמת גן.

"בד בבד, ועל מנת שלא לעכב את מועד סיום העבודות, בחודש נובמבר 2015 החלו עבודות להעתקת תשתיות בבני ברק המתאפיינות גם בעבודות לילה: בוצעו הריסות מבנים, בוצעו הכנות להצבת רמזורים חדשים ועוד".

עבודות הרכבת הקלה בגוש דן, רמת גן, 27 באוגוסט 2015. יותם רונן
העבודות על תחנות הרכבת הקלה ברמת גן/יותם רונן
עבודות הרכבת הקלה בגוש דן, רמת גן, 27 באוגוסט 2015. יותם רונן
עבודות הרכבת הקלה בגוש דן, רמת גן, 27 באוגוסט 2015/יותם רונן
חסימות כבישים שאול המלך ומנחם בגין בתל אביב בשל עבודות הרכבת 3 בדצמבר 2015. ניב אהרונסון
חסימות כבישים בתל אביב במהלך העבודות על תחנות הרכבת הקלה/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully