וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל אורן: "איראן היא מדינת אויב ולכן זכותנו לרגל אחריה"

אילן זלאיט

13.1.2016 / 10:00

חבר הכנסת מכולנו, שכיהן בעבר כשגריר ישראל בארה"ב, התראיין לעיתון הסעודי "אילאף". עם זאת הוא הכחיש כי אמר שישראל צותתה אחרי שיחות הגרעין בווינה

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

(נתניהו בעצרת האו"ם: "איראן תטרוף את כל מה שבדרכה")

"איראן היא מדינת אויב ולכן לישראל יש זכות לרגל אחריה – כך אמר ח"כ מייקל אורן (כולנו) בריאיון שהעניק הלילה (רביעי) באתר החדשות הסעודי "אילאף". עם זאת, השגריר בוושינגטון לשעבר הכחיש כי אמר שישראל צותתה לשיחות הגרעין בווינה, שהובילו להסכם הגרעין.

"הציטוט השקרי המיוחס לי באתר הסעודי על כך שישראל ריגלה אחרי איראן במהלך שיחות הגרעין בווינה לא נאמר מעולם. נקודה", מסר אורן. בחודש יוני דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי ישראל שתלה תכנת ריגול בשלושה בתי מלון בבירת אוסטריה, שבהם התקיים המשא ומתן בין המעצמות לטהראן על תכנית הגרעין שלה.

בחודש שעבר דווח בוול סטריט ג'ורנל כי ממשלו של ברק אובמה צותת לראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך שיחות הגרעין, בשל החשש מפני ניסיונותיו לסכל את ההסכם ההיסטורי. הציתותים חשפו כי נתניהו ויועציו הדליפו פרטים מתוך שיחות הגרעין בין ארצות הברית לאיראן, שאותם גילו גם הם באמצעות ריגול. זאת כדי לערער את הסיכויים לחתימת הסכם. נתניהו ויועציו אף שוחחו עם יהודים בעלי השפעה בארצות הברית כדי להסיתם נגד העסקה, ושאלו חברי קונגרס שלא היו בטוחים מהי עמדתם לגביה איך יוכלו לשכנע אותם להתנגד.

(עדכון ראשון: 8:22)

לקריאה נוספת בנושא
ההאזנות לנתניהו מביכות את ארה"ב, אבל בעיקר את ישראל
דיווח: ארה"ב צותתה לשיחות נתניהו במהלך שיחות הגרעין עם איראן
"ישראל שתלה תכנת ריגול במלונות שאירחו שיחות גרעין"

ח"כ מייקל אורן, הכנסת, 13 ביולי 2015. יותם רונן
הודה בהאזנות? ח"כ מייקל אורן/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully