וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן עצרה כלי שיט אמריקניים שחדרו לשטחה ותשיב העצורים לארה"ב

שתי הספינות, ועליהן עשרה אנשי צוות, נכנסו בשוגג למים הטריטוריאליים של איראן בשל תקלה טכנית באחת מהן. גורם במשרד ההגנה האמריקני דיווח כי הושגו הבנות בין הצדדים, במסגרתן העצורים יושבו למים בינלאומיים בשעות הבוקר המוקדמות

המשחתת האמריקנית LESSEN באוקיינוס השקט. רויטרס
כלי שיט של חיל הים האמריקני/רויטרס

שני כלי שיט של חיל הים האמריקני ועליהם עשרה אנשי צוות נעצרו אמש (שני) לאחר שנכנסו בשוגג ולזמן קצר למים הטריטוריאליים של איראן. על פי גורם במשרד ההגנה האמריקני, הרפובליקה האיסלאמית תשחרר את העצורים כבר בשעות הבוקר המוקדמות.

במסגרת ההבנות בין הצדדים, על פי אותו גורם, סוכם כי החיילים יובאו על ידי האיראנים למים בינלאומיים, שם ייאספו על ידי המשחתת האמריקנית "הארי טרומן". הגורם הוסיף כי האמריקנים הם שהתעקשו כי ההעברה תתבצע לאור יום, משום שתזמון המבצע לשעות הבוקר "נראה בטוח יותר".

עוד כתבות בנושא:
לקראת ביטול הסנקציות: איראן הודיעה כי הסירה את ליבת הכור באראק
קרי: "יישום הסכם הגרעין עם איראן יחל בימים הקרובים"
ברקע המתיחות עם ארה"ב: איראן חשפה מאגר טילים תת-קרקעי חדש

ג'ון קרי ביקר ברמאללה: "מצב הפלסטינים בימים אלה עגום". רויטרס
שוחח עם מקבילו האיראני בנושא. קרי/רויטרס

גורם בכיר בממשל האמריקני אמר לרשת CNN כי הספינות איבדו קשר עם הפיקוד בעת שהיו בדרכן מכוויית לבחריין. "לאחר שאבד הקשר שוחחנו עם הרשויות באיראן, שהודיעו לנו כי אנשינו בטוחים ובמצב טוב", אמר הגורם והדגיש: "קיבלנו ערבויות לכך שהחיילים יוכלו במהירות להמשיך בדרכם".

לפי סוכנות הידיעות אי-פי, בעיה טכנית באחת הספינות גרמה להן להיכנס לשטח האיראני, בסמוך לאיי פרסי שבמפרץ הפרסי. סוכנות הידיעות האירנית "פארס" דיווחה כי הספינות נעצרו שני קילומטרים בתוך המיום הטריטוריאליים של איראן, וכי אנשי הצוות – תשעה גברים ואישה אחת, נעצרו בידי משמרות המהפכה

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
עיראק הציעה לסייע בפתרון המשבר בין איראן לערב הסעודית: "לא נשב בשקט". רויטרס
הבטיח כי כלי השיט ואנשי הצוות יוכלו להמשיך בדרכם. זריף/רויטרס

בשלב זה עדיין לא ברור מה יעלה בגורל שתי הספינות שבהן שהו עשרת האמריקנים טרם נעצרו. שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, התקשר אמש למקבילו האיראני מוחמד ג'וואד זריף וקרא לו לפעול כדי לפתור את הסוגיה. על פי גורם בממשל, זריף אמר לקרי כי כלי השיט ואנשי הצוות יוכלו להמשיך בדרכם באופן מידי.

"אנו מודעים למצב", אמר בן רודס, סגן היועצת לביטחון לאומי של ארצות הברית ל-CNN. "אנו פועלים בעניין ומקווים לפתור אותו". משמרות המהפכה של איראן אישרו כי אכן עצרו שתי ספינות אמריקניות שחדרו לשטחן, על פי הגורם במשרד ההגנה, איראן הבטיחה שלחיילים עצמם לא נגרמו פציעות ושהם "מטופלים היטב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully