וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מאבק: אושר לעד המדינה בתיק הבר-נוער להתייחד עם בן-זוגו

12.1.2016 / 14:10

זאור חנקישייב, המוחזק באגף ההפרדה בכלא רמון, עתר למחוזי בבאר שבע בבקשה לאפשר את ביקורי בן-זוגו ומשפחתו. בית המשפט אישר את בקשתו זאת לאחר שנדחתה פעמיים משום שהשניים אינם ידועים בציבור

מערכת וואלה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום (שלישי) את עתירתו של זאור חנקישייב, עד המדינה שהפליל את חגי פליסיאן בפרשת פיגוע הירי בבר-נוער בתל אביב, שביקש להתייחד עם בן זוגו באגף ההפרדה שבו הוא שוהה בכלא רמון, וכן להתיר לו ביקורים משפחתיים. הבעיה שהייתה טמונה בעתירתו היא שתנאי ההפרדה באגף מאפשרים ביקוי התייחדות רק לידועים בציבור, אך בן-זוגו לא מוכר שכזה - שכן השניים אינם נשואים ולא חולקים משק בית משותף. עם זאת, לבסוף התקבלה בקשתו והוא יזכה בביקורי התייחדות.

חנקישייב, ששמו היום הוא ניר חן ואשר יוצג ע"י עו"ד רועי לביא מהסנגוריה הציבורית, חתם בעבר עם בן-זוגו על תצהירים אצל נוטריון. ואולם, שירות בתי הסוהר (שב"ס) לא הסתפק בכך בשתי פניותיו הקודמות, על אף שמדובר בזוגיות בת כמעט שלוש שנים. יתרה מזו, בשב"ס טענו כי בתקופת הרצח בבר-נוער היה לחנקישייב בן-זוג אחר, ועל כן אין להאמין לו כי בן-זוגו החדש אכן הידוע בציבור.

לקריאה נוספת:
"עונש חסר תקדים": הסדר הטיעון עם עד המדינה לשעבר בבר-נוער
במפתיע: עד המדינה בבר-נוער חזר בו מהסדר הטיעון
הסדר טיעון לעד המדינה שהפליל את פליסיאן ברצח בבר-נוער

זוהר חנקישייב בבית המשפט במחוזי תל אביב, מענה לכתב אישום בפרשת הבר נוער. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"אסירי הפרדה שוהים בתנאים הקשים ביותר". חנקישייב/ראובן קסטרו

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר עו"ד לביא טרם הדיון: "העתירה מעלה סוגיות עקרוניות בכל הנוגע לאסירי הפרדה ומרשי באופן פרטני. אנו סבורים שעל בית המשפט לבטל את ההבחנה הקיימת בין אסירי הפרדה לבין אסירים רגילים בכל הנוגע לזהות המבקרים. צריך לזכור כי אסירי הפרדה שוהים בתנאים הקשים ביותר בכלא; הם מבודדים ברוב שעות היום מחברה, מוצאים לחצר לשעה ביום בלבד, אינם נגישים לפעילויות באגף ולעיתים להפרדה השפעה שלילית על מצבם הנפשי והבריאותי. לכן ראוי כי דווקא בכל הנוגע לאסירי הפרדה יוכלו לבקרם גם מי שאינם עונים להגדרה של בני משפחה מדרגה ראשונה".

עוד הוסיף עו"ד לביא כי "ברור לכל כי שב"ס רשאים ויכולים לאסור כניסתו וביקורו של אדם ספציפי אם קיימת עילה לכך". עם זאת, לטענתו, שב"ס מנע את ביקוריו של בן-זוגו של חנקישייב באופן מכוון ו"באמתלות שונות שאינן רלוונטיות לעניין, ושנידונו כבר בפני בתי המשפט שחייבו את שב"ס לבחון את כלל הנתונים". לדבריו, "התחושה שעולה היא כי במאה ה-21, שב"ס נוהג במדיניות מפלה וחשוכה בכל הנוגע לביקורים של זוגות חד-מיניים, ונדמה כי לא היה נעשה כן לו מרשי היה מנהל מערכת יחסים הטרוסקסואלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
זוהר חנקישייב בבית המשפט במחוזי תל אביב, מענה לכתב אישום בפרשת הבר נוער. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"התחושה היא ששב"ס נוהג במדיניות מפלה". חנקישייב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully