וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במפתיע: עד המדינה בבר-נוער חזר בו מהסדר הטיעון

בדיון שבו הוצג ההסדר לבית המשפט המחוזי בתל אביב, ובו היה אמור להיות מורשע לפי הודאתו בבידוי ראיות, אמר זאור חנקישייב שהוא מתחרט, מכיוון שהוא "היחידי שמשלם על מחדלי המשטרה והפרקליטות"

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל

זאור חנקישייב, עד המדינה בפרשת הבר-נוער, הפתיע היום (ראשון) את בית המשפט כשהחליט לחזור בו מהסדר הטיעון שחתם עם הפרקליטות. בדיון שבו הוצג ההסדר לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שבמסגרתו אמור היה חנקישייב להיות מורשע על פי הודאתו בבדיית ראיות, הוא אמר שהוא לא מוכן לחתום עליו מכיוון שהוא "היחיד שמשלם על מחדלי המשטרה והפרקליטות", לדבריו. בתגובה לצעד המפתיע, הודיע פרקליטו, עו"ד חי הבר, כי בכוונתו להתפטר מייצוגו.

בשבוע שעבר פורסם כי הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם חנקישייב, לפיו יוטלו על חנקישייב 70 חודשי מאסר, מהם ינוכו שמונה חודשים שבהם כבר היה עצור. בחודש מרץ האחרון הגישה הפרקליטות כתב אישום נגדו בגין בידוי ראיות, שיבוש הליכי חקירה, מסירת ידיעות כוזבות וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, לאחר שלטענת הפרקליטות הפליל לכאורה את חגי פליסיאן ברצח במועדון הנוער הגאה ב-2009 וגרם לו לשבת תשעה חודשים מאחורי סורג ובריח.

רצח בבר-נוער || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הסדר טיעון לעד המדינה שהפליל את פליסיאן ברצח בבר-נוער
משפחת פליסיאן: "חנקישייב מעורב ברצח בבר-נוער"
הותר לפרסום: זאור חנקישייב - עד המדינה בבר-נוער

זאור חנקישייב  עד המדינה לשעבר בפרשת הבר נוער. אפריל 2014. יותם רונן
חזר בו במפתיע. חנקישייב בבית המשפט/יותם רונן

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, במהלך תקופת הפעלתו כעד מדינה, ניהל חנקישייב ערוצי תקשורת מקבילים עם מי שהיה הנאשם המרכזי בפרשת הבר-נוער, חגי פליסיאן. אחד מאותם ערוצי תקשורת היה נסתר מאנשי המשטרה ובו הציע חנקישייב לפליסיאן ליטול חלק בתוכנית לפיה האחרון ישלח מסרון ויוקלט כשהוא אומר דברים, אשר תוכנם יוכתב מראש על ידיו. כתב האישום מתאר כיצד חנקישייב הטעה את פליסיאן לחשוב כי ההקלטה והמסרון ישמשו אותו, כמו גם גורמים נוספים, למטרה מסוימת שרווח בצידה, והבטיח לפליסיאן 4,000 שקלים תמורת שיתוף הפעולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

שחזור ההתכתבות בווטסאפ התאפשר באמצעות טכנולוגיה חדישה

בכך, הצליח חנקישייב להקליט את פליסיאן אומר דברים שהיה בהם כדי להיראות כהתוודות ברצח. את ההקלטה שביים מסר חנקישייב לחוקרי המשטרה וטען בפניהם כי חברו התוודה ברצח. על יסוד ראייה זו, יחד עם ידיעות כוזבות נוספות שמסר חנקישייב, הוגש נגד פליסיאן כתב אישום חמור בתיק הרצח בבר-נוער. במעשיו, נטען בכתב האישום, יצר חנקישייב ראיה מרכזית בתיק רצח, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים, וזאת על מנת להפליל את פליסיאן ברצח. יתרה מכך, טען חנקישייב בחקירתו כי הראייה אותנטית, אף לאחר שהוצגה בפניו טענת פליסיאן, לפיה הוא זה שהורה לו לומר את הדברים.

במהלך חודש פברואר 2014, באמצעות טכנולוגיה חדישה, התאפשר שחזור ההתכתבויות בתכנת הווטסאפ שנמחקו ממכשיר הטלפון הסלולרי של פליסיאן. כך התברר כי תוכנם של המסרונים המשוחזרים עולה בקנה אחד עם טענת פליסיאן, כי השיחה המוקלטת בוימה על ידי חנקישייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully