וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: זאור חנקישייב - עד המדינה בבר-נוער

בית המשפט העליון התיר לפרסם כי חנקישייב הוא האיש אשר עמו חתמה הפרקליטות על ההסכם. בחודש שעבר הוא בוטל, חמישה ימים לאחר שהנאשם ברצח, חגי פליסיאן שוחרר לביתו

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

זאור חנקישייב הוא עד המדינה לשעבר בפרשת הרצח בבר-נןער בתל אביב - כך התיר היום (חמישי) אחר הצהריים לפרסם בית המשפט העליון. בחודש שעבר בוטל הסכם עד המדינה עליו חתמה הפרקליטות עם חנקישייב, חמישה ימים לאחר שהנאשם ברצח, חגי פליסיאן, שוחרר לביתו.

הפרסום היום התאפשר הודות לערעור שהגיש עיתון "הארץ" על החלטת שופט המחוזי, ציון קפאח, שלא לפרסם את שמו של חנקישייב. בהחלטתו קבע היום השופט כי "קיים עניין ציבורי מוגבר בפרסום שמו וזהותו של הנאשם. אין זה סוד כי הנאשם שימש בעברו כמקור משטרתי וסייע למשטרה בפענוח פשעים מסויימים בשנים עברו. במובן זה, קיים חשש מובנה כי מי מבין הנפגעים מפעילותו של הנאשם ינסה לפגוע בו. ואולם, וכפי שציינתי לעיל, מדובר בחשש כללי, בלתי קונקרטי, והדברים המופיעים במידע המודיעיני אינם מצביעים על גורם זה או אחר שממנו נשקפת הרעה לנאשם".

עוד בוואלה! חדשות:
המגעים נמשכים: "מנסים לגבש עסקה חדשה"
צפו בתיעוד: לוויין הריגול "אופק 10" משוגר לחלל
עתירתו של קצב לחופשה נדחתה - יבלה את החג בכלא

זאור חנקישייב  עד המדינה לשעבר בפרשת הבר נוער. אפריל 2014. יותם רונן
חנקישייב בבית המשפט/יותם רונן

כמה ימים לאחר ביטול ההסכם עם חנקישייב, הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד חנקישייב בגין עבירות של בידוי ראיות, מסירת ידיעות כוזבות, שיבוש מהלכי משפט, השמדת ראיות, הדחה בחקירה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, במהלך תקופת הפעלתו כעד מדינה, ניהל הנאשם ערוצי תקשורת מקבילים עם מי שהיה הנאשם המרכזי בפרשת הבר נוער, חגי פליסיאן. אחד מאותם ערוצי תקשורת היה נסתר מאנשי המשטרה ובו הציע הנאשם לפליסיאן ליטול חלק בתוכנית לפיה האחרון ישלח מסרון ויוקלט כשהוא אומר דברים, אשר תוכנם יוכתב מראש על ידי הנאשם. הנאשם הטעה את פליסיאן לחשוב, כי ההקלטה והמסרון ישמשו אותו וצדדים שלישיים למטרה מסוימת שרווח בצידה, והבטיח לחגי 4,000 שקלים תמורת שיתוף הפעולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"חנקישייב ביים את השיחה עם פליסיאן"

בכך, הצליח הנאשם להקליט את פליסיאן אומר דברים שהיה בהם כדי להיראות כהתוודות ברצח. את ההקלטה שביים מסר הנאשם לחוקרי המשטרה וטען בפניהם כי חברו התוודה ברצח. על יסוד ראייה זו, יחד עם ידיעות כוזבות נוספות שמסר הנאשם, הוגש נגד פליסיאן כתב אישום חמור בתיק הרצח בבר נוער. במעשיו, ייצר הנאשם ראיה מרכזית בתיק רצח, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים, וזאת על מנת להפליל את פליסיאן ברצח. בנוסף, טען הנאשם בחקירתו כי הראייה אותנטית, אף לאחר שהוצגה בפניו טענת פליסיאן, לפיה הוא זה שהורה לו לומר את הדברים.

במהלך חודש פברואר 2014, באמצעות טכנולוגיה חדישה, התאפשר שיחזור ההתכתבויות בתוכנת ה-"WhatsApp" שנמחקו ממכשיר הפלאפון של פליסיאן. כך התברר כי תוכנם של המסרונים המשוחזרים עולה בקנה אחד עם טענת פליסיאן, כי השיחה המוקלטת בוימה על ידי הנאשם.

ב-1 באוגוסט 2009 אלמוני נכנס למועדון הקהילה הגאה בתל אביב, רצח ביריות את הצעירים ניר כץ וליז טרובישי ופצע צעירים נוספים ששהו במועדון - ונמלט מהמקום.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully