וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה בבר-נוער הואשם, האסמסים המפלילים נחשפו

10.3.2014 / 13:29

לאחר שהאישום נגד חגי פליסיאן בוטל, מואשם עד המדינה לשעבר שניסה להפליל את פליסיאן. "בעקבות מעשיו של הנאשם, נמנעה מפליסיאן האפשרות להוכיח טענתו כי הראייה בדויה"

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד עד המדינה לשעבר בפרשת הבר נוער, בגין עבירות של בידוי ראיות, מסירת ידיעות כוזבות, שיבוש מהלכי משפט, השמדת ראיות, הדחה בחקירה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

עוד בנושא:
מחר: כתב אישום נגד עד המדינה בפרשת הבר-נוער
הרצח בבר-נוער: בוטל סופית ההסכם עם עד המדינה
חגי פליסיאן בבית: "המשטרה טעתה. קורה שטועים"

על פי כתב האישום, במהלך תקופת הפעלתו כעד מדינה, ניהל הנאשם ערוצי תקשורת מקבילים עם מי שהיה הנאשם המרכזי בפרשת הבר נוער, חגי פליסיאן. אחד מאותם ערוצי תקשורת היה נסתר מאנשי המשטרה ובו הציע הנאשם לפליסיאן ליטול חלק בתוכנית לפיה האחרון ישלח מסרון ויוקלט כשהוא אומר דברים, אשר תוכנם יוכתב מראש על ידי הנאשם. הנאשם הטעה את פליסיאן לחשוב, כי ההקלטה והמסרון ישמשו אותו וצדדים שלישיים למטרה מסוימת שרווח בצידה, והבטיח לחגי 4,000 שקלים תמורת שיתוף הפעולה.

אושר בבית משפחת פליסיאן: "נפתח דף חדש". טל אנגלנדר
נשללה ממנו האפשרות שטענת ההגנה שלו תיבדק/טל אנגלנדר

בכך, הצליח הנאשם להקליט את פליסיאן אומר דברים שהיה בהם כדי להיראות כהתוודות ברצח. את ההקלטה שביים מסר הנאשם לחוקרי המשטרה וטען בפניהם כי חברו התוודה ברצח. על יסוד ראייה זו, יחד עם ידיעות כוזבות נוספות שמסר הנאשם, הוגש נגד פליסיאן כתב אישום חמור בתיק הרצח בבר נוער. במעשיו, ייצר הנאשם ראיה מרכזית בתיק רצח, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים, וזאת על מנת להפליל את פליסיאן ברצח. בנוסף, טען הנאשם בחקירתו כי הראייה אותנטית, אף לאחר שהוצגה בפניו טענת פליסיאן, לפיה הוא זה שהורה לו לומר את הדברים.

במהלך חודש פברואר 2014, באמצעות טכנולוגיה חדישה, התאפשר שיחזור ההתכתבויות בתוכנת ה-"WhatsApp" שנמחקו ממכשיר הפלאפון של פליסיאן. כך התברר כי תוכנם של המסרונים המשוחזרים עולה בקנה אחד עם טענת פליסיאן, כי השיחה המוקלטת בוימה על ידי הנאשם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הארכת מעצר לעד המדינה בפרשת הבר-נוער, פברואר 2014. יותם רונן
עד המדינה בבית המשפט/יותם רונן

"במעשיו המפורטים לעיל", נכתב בכתב האישום, "מסר הנאשם ידיעות כוזבות בקשר לעבירה שהיא פשע (רצח), בדה ראיות בכוונה להטעות רשות שיפוטית בהליך שיפוטי, השמיד ראיות וכן שיבש מהלכי משפט בכך שהכשיל חקירה פלילית, בכוונה להביא לידי עיוות דין. כתוצאה ממסירת המידע הכוזב נכרת עם הנאשם הסכם, והוא קיבל במרמה בנסיבות מחמירות מעמד של עד מדינה 'מוגן'. במסגרת ההסכם קיבל הנאשם במרמה בנסיבות מחמירות, בין היתר, טובות הנאה בדמות דמי מחיה חודשיים ומקום מגורים לאורך תקופת ההסכם. עוד ניסה הנאשם לקבל במרמה בנסיבות מחמירות גמול כספי בסך של 120 אלף שקל".

עוד נכתב בכתב האישום: "בעקבות מעשיו של הנאשם, נמנעה מחגי פליסיאן האפשרות להוכיח טענתו, בחקירה ובמשפט, כי הראייה בדויה ולסתור את גרסת הנאשם. משכך, שהה חגי במעצר כ-8.5 חודשים". "מעשיו של הנאשם פגעו פגיעה חמורה וחתרו תחת פעילותה של מערכת אכיפת החוק והמשפט ומנעו מרשויות אכיפת החוק להגיע לחקר האמת", נכתב שם, "בכך, נגרם נזק בלתי יתואר למכלול המעורבים בפרשה זו, לרבות משפחות המנוחים ונפגעי העבירה בתיק הרצח וכן נגרמה פגיעה קשה באמון הציבור במערכת אכיפת החוק בכללותה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שחזור ההתכתבות בין עד המדינה לחגי פליסיאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully