וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: כתב אישום נגד עד המדינה בפרשת הבר-נוער

העד יואשם בעבירות של בידוי ראיות, שיבוש הליכי משפט וקבלת דבר במרמה. במקביל, הפרקליטות זימנה את סנגורי חגי פליסיאן להודיע שאינו נאשם ברצח, אך היא מתנגדת לזיכויו

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

(צפו במשפחת פליסיאן לאחר שחרור חגי ממעצר, לפני כשבוע וחצי)

פרקליטות מחוז תל אביב זימנה אחר הצהריים (ראשון) את סנגוריו של חגי פליסיאן, על מנת להודיע להם על ביטול כתב האישום נגדו בגין הרצח הכפול בבר-נוער בתל אביב באוגוסט 2009.

מטרת הפגישה בין נציגי הפרקליטות לבין עורכי דינו של פליסיאן היא לעסוק בשאלת הזיכוי בפרשת הבר-נוער. עורכי הדין דורשים זיכוי מלא של פליסיאן, אך בפרקליטות טוענים כי מאחר שהליך המענה לכתב האישום טרם הסתיים פורמלית - לא מדובר בזיכוי אלא במשיכת כתב האישום. כך, הפרקליטות שומרת לעצמה את האפשרות להאשים את פליסיאן בעתיד באותה עבירה אם יתגלו ראיות חדשות.

עוד על הרצח בבר-נוער:
בוטל סופית ההסכם עם עד המדינה
חגי פליסיאן בבית: "המשטרה טעתה. קורה שטועים"
פארסת הבר-נוער: כישלון ידוע מראש? דעה

חגי פליסיאן משתחרר מבית משפט השלום בת"א למעצר בית, פברואר 2014. יותם רונן
פליסיאן עם שחרורו מהמעצר/יותם רונן

עורכי דינו של חגי פליסיאן, אורון שוורץ, יוגב נרקיס ומשה יוחאי, מסרו בתגובה: "תם אך לא נשלם. הצעד הראשון לטיהור שמו של חגי פליסיאן מתחיל היום. לבנו עם הקורבנות אשר נותרו ללא מזור, ואולם חגי אשר כמעט והפך לקורבן נוסף של טרגדיית הבר נוער, מבקש היום לזקוף קומה ולהמשיך בחייו".

במקביל, מחר יוגשו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד עד המדינה בגין עבירות של בידוי ראיות, שיבוש הליכי משפט וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. בכוונת הפרקליטות עדיין אוסרת את פרסום זהותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עורכי דינו של פליסיאן, אורון שוורץ, יוגב נרקיס ומשה יוחאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבוע וחצי שוחרר פליסיאן למעצר בית שנמשך עד אתמול, לנוכח ההתפתחות בחקירת הרצח, ומעצר עד המדינה. פליסיאן שהה שמונה חודשים במעצר. בתום דיון בבית משפט השלום בתל אביב ביקש פליסיאן לעלות לקברו של אחיו אור, שנהרג ביולי בנפילה מפיגום בבני ברק.

בשבוע שעבר נודע כי בוטל ההסכם בין הפרקליטות לעד המדינה בפרשת הרצח בבר-נוער. פרקליטו של עד המדינה, עורך הדין יאיר רגב, אמר לאחר פגישה עם פרקליטת מחוז תל אביב, נאוה שילר עמה סיכם על ביטול ההסכם כי משטרת ישראל "לא יכולה להסתתר מאחורי עד בעייתי שמלכתחילה אסור היה לה להסתמך עליו". רגב ציין עוד כי חוקרי המשטרה אימצו את גרסת העד "כמוצאי שלל רב", למרות שמדובר באדם שלא היה בזירת האירוע "ומסוכן היה לבסס את הראיות בתיק הדגל על דבריו ופעולותיו". עד המדינה עצמו חשוד בבדיית ראיות נגד פליסיאן.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

(עדכון ראשון: 15:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully