וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבאתם חלב לתינוק?": עדויות ראשונות מהעיירה הנצורה בסוריה

ילדים רעבים מסתובבים ברחובות החשוכים, ומתחננים בפני אנשי הסיוע למעט אוכל - כך תיאר איש הצלב האדום את המראות הראשונים שנגלו אליו בעיר מדאיה, שנתונה במצור מאז יולי. "אתה מרגיש כאילו אתה נמצא בעיירה נטושה, אך אתה יודע שיש כאן אנשים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אחרי חודשים ארוכים ללא אספקה של מזון ותרופות, הגיעה היום (שני) שיירה של סיוע הומניטרי לעיירה הנצורה מדאיה שבמזרח סוריה. עד כה נכנסו לעיירה ארבע מתוך 44 המשאיות שעושות את דרכן למקום, וארגוני הסיוע פועלים כדי לפרוק את הסחורה במהירות. פאוול קרזישייק, דובר הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, שהצטרף לשיירת הסיוע, סיפר לגארדיאן הבריטי על המראות הקשים שנגלו לנגד עיניו עם הכניסה לעיירה, שבה 42 אלף בני אדם נמצאים בסכנה מידית של רעב ומוות.

"המראה הראשון הנגלה לעיניך הוא שובר לב", אמר קרזישייק והוסיף: "אתה רואה הרבה אנשים ברחובות, כמה מהם מחייכים ומנופפים לך לשלום, אך רבים חלשים מדי והבעות פניהם עגמומיות. אין חשמל כלל ומאוד חשוך כאן. אנשים שורפים זבל כדי לנסות ולחמם את עצמם. אתה מרגיש כאילו אתה נמצא בעיירה נטושה, אך אתה יודע שיש כאן אנשים".

עוד כתבות בנושא:
סוריה: שיירת סיוע הומניטרי הגיעה לעיירה הנצורה מדאיה
"אוכלים עלים": המצור האכזרי של אסד וחיזבאללה על עיירת מורדים
עשרות הרוגים בהפצצת כלא בשליטת ג'בהת א-נוסרה בצפון סוריה

כלי רכב של הצלב האדום בעיר הנצורה מדאיה, ינואר 2016. AP
כניסת הסיוע לעיירה הנצורה, היום/AP

קרזישייק ציין כי אנשים מגיעים לעובדי הסיוע ומתחננים בפניהם שיתנו להם אוכל. "אנשים שואלים אותנו: 'הבאתם אוכל? כל מה שאכלנו בשבוע האחרון היה רק מים עם תבלינים'", סיפר. "לפני זמן קצר פנתה אלי ילדה קטנה, והשאלה הראשונה שלה הייתה אם הבאנו אוכל. היא אמרה לי 'אני מקווה שהבאת אוכל כי אנחנו מאוד רעבים'. אני מאמין לה, היא נראתה רעבה".

"אני רואה אנשים ברחובות, נשים, ילדים", המשיך קרזישייק לתאר את המראות. "רבים מהם מגיעים ומודים לנו על כך שהגענו לעיירה. עם זאת, ישנם כמה שצעקו עלינו ותהו למה באנו כל כך מאוחר. כמה הראו לנו תמונות של קרובי משפחתם החלשים וחלקם מראים לנו מה הם אכלו אתמול – דשא מבושל. אנשים כאן לחוצים. הם מגיעים כל חמש דקות ושואלים 'היכן האוכל?, הבאתם תרופות? הבאתם חלב לתינוק?'".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ילדי מדאיה שבסוריה גוועים ברעב: "ריבה ומים במקום חלב". ספק 500
"שואלים אם הבאנו חלב לתינוק". פעוט במדאיה/ספק 500

קרזישייק סיפר כי צוותי הסיוע פועלים כדי לפרוק את הציוד מארבעת המשאיות. "אנו מתכוונים להביא את המשלוח למוסדות מקומיים האחראים להפצת הסיוע ההומניטרי", ציין. "הצלב האדום ידון עם ועדת הבריאות המקומית על הדרכים הטובות ביותר שבהן ניתן להעניק את הסיוע. נבחן את הדרך שבה נוכל להעניק טיפול הכרחי לילדים ולחולים כרוניים, כמו גם לבצע ניתוחי חירום".

קרזישייק ציין כי 40 משאיות נוספות נמצאות בדרך, ו-21 צפויות להגיע לעיירות אל-פועה וכפריא שבמחוז אידליב, שנמצאות תחת מצור של כוחות האופוזיציה. מדאיה נמצאת במצור הכוחות הנאמנים למשטר מאז יולי, ורק באוקטובר התאפשרה הכנסת סיוע. "זה מוזר, אך באופן כללי נראה שהאנשים נמצאים במצב רוח חיובי", סיכם קרזישייק. איבראהים עבאס, תושב העיירה, אמר לגארדיאן כי "אנשים שמחים עכשיו. הם מחכים לבשל אוכל אמיתי".

ילדה בעיר הנצורה מדאיה שבסוריה, ינואר 2016. רויטרס
ילדה בעיירה הנצורה, היום/רויטרס
משאיות סיוע הומניטרי בעיירה מדאיא, סוריה. ינואר 2016. מתוך טוויטר, צילום מסך
אחת מהמשאיות שהגיעו לעיר/צילום מסך, מתוך טוויטר
שיירה עם סיוע הומניטרי יצאה אל העיירה הנצורה מדאיה. רויטרס
שיירת המשאיות בדרכה למדאיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully