וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת השריפה במשרדי "בצלם": האש פרצה בגלל כשל חשמלי

חקירת צוות הכבאות העלתה כי האש במשרדי הארגון לזכויות אדם בבירה פרצה כתוצאה מכשל חשמלי ולא נגרמה מהצתה. בשריפה נפגע קל אדם אחד משאיפת עשן. "בצלם": חוזרים לשגרה. נתניהו: "מיהרו לסמן אותי כאחראי". צפו בתיעוד הקצר החשמלי שהוביל לשריפה

צילום: מור שאולי, רויטרס, כבאות והצלה ירושלים; עריכה: אביב אירגז

מסקנות חקירת השריפה שפרצה אמש במשרדי "בצלם" מעלות כי הדליקה החלה בעקבות כשל חשמלי בתקרת משרדי הארגון הנמצאים בקומה הראשונה – כך הודיעה היום (שני) דוברות כבאות והצלה ירושלים. כתוצאה מהכשל החשמלי, החלה לבעור התקרה האקוסטית במשרדים והתפשטה במהירות רבה לתוך פנים אזור המשרד וכילתה את רוב תכולתו.

עוד עולה מהחקירה כי מתחם המשרדים בקומה הראשונה היה סגור, ועקב כך נוצר מחסור בחמצן הנחוץ לבעירה, כתוצאה מכך התקיימה במקום בעירה שגרמה לעשן ולפיח רב. כמו כן עולה כי העשן עלה והתפזר בכל רחבי הבניין באמצעות פירים תעלות וחדרי מדרגות. דבר זה גרם לנזק הרב בשאר הבניין ולכך שאזרח נלכד בקומה הרביעית. הוא פונה במצב קל לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

מבצלם נמסר בתגובה כי הם שמחים לגלות כי אין יד מכוונת בשריפה. "אנו נושמים לרווחה עם הודעת שירותי הכבאות שככל הנראה מדובר בקצר חשמלי. אנחנו חוזרים לשגרה", נמסר.

לקריאה נוספת:
ארגון "שוברים שתיקה" חשף פעיל ימין שהסתנן לשורותיו
המחלוקת על מינוי דני דיין לשגריר: 40 דיפלומטים ברזילאים מתנגדים
האיחוד האירופי העביר כסף ל"בצלם" למאבק בחוק "סימון העמותות"

שריפה בבניין שבו נמצאים משרדי "בצלם" בירושלים, ינואר 2016. דוברות כב"ה
מתגבר החשד שמדובר בהצתה. צוות כיבוי בזירה בירושלים, אמש/דוברות כב"ה

החקירה בוצעה על ידי צוות חקירה מיוחד שהוקם בכבאות והצלה ירושלים, בפיקודו של רע"ן חקירות במחוז טפסר משנה משה אלעזרי, בשיתוף עם חוקרי משטרת ירושלים. אמש בסמוך לשעה 22:00 בלילה, החלה שריפה במשרדים הנמצאים בקומה הראשונה בבניין שברחוב מקור חיים בשכונת תלפיות.

למקום הוזנקו שישה צוותי כיבוי בפיקודו של מ"מ מפקד התחנה טפסר משנה אייל כהן. הצוותים שהגיעו למקום תוך זמן קצר מאוד, זיהו את מוקד השריפה בקומה הראשונה במשרדי ארגון "בצלם". כתוצאה מהשריפה, נפלט והיתמר עשן רב וסמיך אל הבניין, ונזק כבד נגרם למבנה. לוחמי האש סרקו את המבנה, איתרו לכוד בקומה הרביעית, חילצו אותו, כיבו את מוקד הבעירה ואווררו את הבניין מהעשן הרב שהצטבר בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שריפה פרצה במשרדי בצלם שבירושלים. 10 בינואר 2016. מור שאולי
שריפה פרצה במשרדי בצלם שבירושלים. 10 בינואר 2016/מור שאולי

מהדוברות נמסר עוד כי לוחמי האש שהגיעו לבניין נאלצו לפרוץ את דלתות הכניסה למשרדים שהיו נעולות. הם גם שברו את החלונות במשרדים כדי לגרום לשחרור חום ועשן מהיר, ובכך מנעו מהאש להתפשט לכלל המבנה ולכלותו. בחקירה של הכבאות ומז"פ משטרת ירושלים, לא נמצאו כל סימני פריצה או עדות כלשהי המעידים על הצתה.

מבצלם נמסר כי בשעה שפרצה השריפה לא היה איש במשרדי הארגון, שמשרדיו נסגרים בערך בשעה 18:00. בארגון הבהירו כי "הנזק שנגרם למשרדנו לא ימנע מאיתנו להמשיך בעבודתנו לתיעוד עוולות הכיבוש וחשיפתן".

שריפה פרצה במשרדי בצלם שבירושלים. 10 בינואר 2016. כבאות והצלה ירושלים, דוברות כב"ה
שריפה פרצה במשרדי בצלם שבירושלים. 10 בינואר 2016/דוברות כב"ה, כבאות והצלה ירושלים

בישיבת סיעת הליכוד התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לשריפה ב"בצלם", כינה אותה מצערת והזכיר את הודעותיהם של כמה חברי כנסת בנושא עוד בטרם נקבע כי היא נגרמה בכשל חשמלי. "יריבינו מיהרו מיד לגנות עוד בטרם כבו הלהבות וטרם הגעת החוקרים. ח"כים וראשי ארגונים מהשמאל בחרו לסמן אותי ואת המחנה הלאומי כאחראים ישירים להצתה".

"יריב אופנהיימר אמר: 'ההצתה היא ניסיון פיגוע, אחראים לה שרי הממשלה ובראשם נתניהו'; איימן עודה אמר: 'המקור לאש שהוצתה הלילה היא הממשלה והעומד בראשה'. לפי כל הסימנים, מדובר בקצר חשמלי אבל לא אתפלא אם יאשימו אותי גם בקצר. כל ההכפשות והשקרים לא יעצרו אותנו מלהוביל את המאבק העיקש והנחוש בטרור".

(עדכון ראשון: 07:45)

שריפה פרצה במשרדי בצלם שבירושלים. 10 בינואר 2016. כבאות והצלה ירושלים, דוברות כב"ה
שריפה פרצה במשרדי בצלם שבירושלים. 10 בינואר 2016/דוברות כב"ה, כבאות והצלה ירושלים
שריפה שפרצה במשרדי בצלם בירושלים, ינואר 2015. מור שאולי
שריפה שפרצה במשרדי בצלם בירושלים, ינואר 2015/מור שאולי
שריפה בבניין שבו נמצאים משרדי "בצלם" בירושלים, ינואר 2016. דוברות כב"ה
שריפה בבניין שבו נמצאים משרדי "בצלם" בירושלים, ינואר 2016/דוברות כב"ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully