וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה במשרדי "בצלם" בירושלים; מתחזק החשד שמדובר בהצתה

אש פרצה בבניין שבו שוכנים משרדי ארגון זכויות האדם, אך כעבור שעה קלה השתלטו עליה כוחות הכיבוי. אדם נפגע קל ופונה לבית חולים. מוקד השריפה היה במשרדי בצלם ונזק כבד נגרם לבניין. מנכ"ל הארגון: "אם יתברר שזו הצתה אי אפשר לראות אותה במנותק מגל ההסתה"

צילום: חדשות צ.ב.מ., מור שאולי; עריכה: מתן חדד

שריפה פרצה אמש (ראשון) בבניין שבו שוכנים משרדי ארגון בצלם. צוותי כבאות פעלו לכיבוי מוקד הבעירה, בתוך משרדי בצלם, והצליחו לאחר שעה קלה להשתלט עליו. מהמבנה חולצו כמה עובדים, אדם אחד נפגע קל והוא פונה על ידי מד"א לבית החולים הדסה עין כרם בעיר. בכבאות אמרו כי החשד להצתה התחזק לאחר שהתברר כי מוקד השריפה הוא במשרדי בצלם. נזק כבד נגרם לבניין ולמשרדים. בכבאות ירושלים הוקם צוות חקירה מיוחד לבדיקת נסיבות פרוץ השריפה.

המשרדים נמצאים בבניין בשכונת מקור חיים בבירה. בבניין שוכנים גם רשות העתיקות ובית כנסת. מבצלם נמסר כי בשעה שפרצה השריפה לא היה איש במשרדי הארגון. מכבי האש פינו לכודים מקומות עליונות בבניין, שאינם עובדי בצלם.

בהודעת הארגון נמסר: "למרבה המזל איש לא נפגע. אנחנו ממתינים עדיין לממצאי חוקרי כיבוי האש, אולם אם יתברר שאכן מדובר בהצתה מכוונת, הרי שאי אפשר לראות אותה במנותק מגל ההתקפות וההכפשות נגד ארגוני זכויות האדם. מובן שהנזק למשרדנו לא ימנע מאיתנו להמשיך בעבודתנו לתיעוד עוולות הכיבוש וחשיפתן".

עוד בוואלה! NEWS:
האיחוד האירופי העביר כסף ל"בצלם" למאבק בחוק "סימון העמותות"
המחלוקת על מינוי דני דיין לשגריר: 40 דיפלומטים ברזילאים מתנגדים
נטולי קרדיט אך עטורי שבחים: היחידה המבצעית בשב"כ נחשפת לראשונה

שריפה בבניין שבו נמצאים משרדי "בצלם" בירושלים, ינואר 2016. דוברות כב"ה
כבאי בכניסה למשרדי "בצלם" שנשרפו/דוברות כב"ה

חמישה צוותי כיבוי פעלו לכיבוי השריפה, בפיקודו של מ"מ מפקד כבאות והצלה ירושלים, טפסר-משנה אייל כהן, שהגיע אף הוא לאזור. לאחר זמן מה הם הצליחו לעצור את התפשטות הלהבות.

אביחי, עד ראייה, סיפר: "הרחתי ריח של עשן, יצא עשן מקומה שלישית והבינו שבצלם שוכן בקומה הראשונה. בהמשך יצא עשן מכל בבניין. היה בן אדם בקומה שלישית, תקשרו איתו מהחלון והוציאו אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שריפה בבניין שבו נמצאים משרדי "בצלם" בירושלים, ינואר 2016. דוברות כב"ה
כוחות כיבוי בבניין שנשרף/דוברות כב"ה
שריפה פרצה במשרדי בצלם בירושלים, קיים חשש ללכודים. 10 לינואר 2016. חדשות צ.ב.מ., מערכת וואלה! NEWS
הבניין שבו שוכנים המשרדים/מערכת וואלה! NEWS, חדשות צ.ב.מ.

בני רענאי, שמשרד רואי החשבון שלו ממוקם בקומת הכניסה מתחת לבצלם, סיפר כי קיבל שיחת טלפון שהבניין עולה באש בקומה מעליו. "נראה שמישהו הצית. אצלי הכול בסדר במשרד. לא נגרם נזק. אבל לחנויות שלידי נגרם נזק. לא הצלחתי לראות אם נגרם נזק לבצלם".

הוא אמר שלא שמע משכניו במשרד הסמוך על נפגעים והוסיף: "ארגון שמשמיץ את החיילים יש השלכות לגבי קיצוניים".

שריפה פרצה במשרדי בצלם שבירושלים. 10 בינואר 2016. כבאות והצלה ירושלים, דוברות כב"ה
שריפה פרצה במשרדי בצלם שבירושלים. 10 בינואר 2016/דוברות כב"ה, כבאות והצלה ירושלים

לאחרונה עמד בצלם, לצד ארגוני זכויות אדם נוספים, במוקד של ביקורת ציבורית, שגבלה גם בהסתה. לפני כחודש פרסמה עמותת הימין "אם תרצו" סרטון שבו הוצגו פעילים,ו בהם מנכ"ל בצלם, כ"שתולים" של מדינות זרות. חברי כנסת רבים גינו את הסרטון וטענו כי מדובר בהסתה.

הארגון חזר שוב לכותרות ביום חמישי האחרון, אז שידרה תכנית התחקירים "עובדה" תחקיר ולפיו פעיל זכויות האדם עזרא נאווי הסגיר סוחרי קרקעות פלסטינים לרשות הפלסטינית. נאווי, העובד עם תחקירני בצלם ופועל בדרום הר חברון, העביר לכאורה מידע שמסירתו הייתה עלולה לסכן חיים.

בתחקיר שפורסם הופיע תיעוד ממצלמות נסתרות, המראה את הדרך שבה פעילים של ארגוני זכויות אדם פועלים להסגרתם של סוחרי קרקעות פלסטינים למנגנוני הביטחון של הרשות. זאת, כדי למנוע מכירת קרקעות למתנחלים שאסורה על ידי הרשות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוסט שהועלה היום לעמוד הפייסבוק של אם תרצו, כחלק מהקמפיין נגד פעילות הארגון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר אמר כי "ההצתה במשרדי בצלם הוא ניסיון פיגוע שבנס לא עלה בחיי אדם ואחראים לו שרי הממשלה ובראשם בנימין נתניהו". לדבריו, "כשהממשלה מסמנת ארגוני שמאל, יש מי שמגיב ופוגע במטרה. דמם של כל מי שמתנגד לממשלה הותר והרצח הפוליטי הבא קרוב מתמיד. על הממשלה להפסיק את מסע בה ההסתה נגד השמאל ולהורות למשטרת ישראל לאבטח עמותות וארגוני שמאל מפני ניסיונות לפגוע בהם".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר: "אנחנו לא יודעים מי השליך את הגפרור, אך המקור לאש שהוצתה הלילה במשרדי בצלם היא הממשלה והעומד בראשה שמנהלים קמפיין הסתה נגד ארגוני זכויות האדם".

(עדכון ראשון 22:17)

שריפה פרצה במשרדי בצלם שבירושלים. 10 בינואר 2016. מור שאולי
הכבאים השתלטו על האש/מור שאולי
שריפה פרצה במשרדי בצלם שבירושלים. 10 בינואר 2016. מור שאולי
שריפה פרצה במשרדי בצלם שבירושלים. 10 בינואר 2016/מור שאולי
שריפה בבניין שבו נמצאים משרדי "בצלם" בירושלים, ינואר 2016. דוברות כב"ה
שריפה בבניין שבו נמצאים משרדי "בצלם" בירושלים, ינואר 2016/דוברות כב"ה
שריפה בבניין שבו נמצאים משרדי "בצלם" בירושלים, ינואר 2016. דוברות כב"ה
שריפה בבניין שבו נמצאים משרדי "בצלם" בירושלים, ינואר 2016/דוברות כב"ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully