וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון "שוברים שתיקה" חשף פעיל ימין שהסתנן לשורותיו

11.1.2016 / 6:50

בעקבות התחקיר ב"עובדה" שבו עלה כי פעילי ימין חדרו לארגון זכויות אדם, החליט ארגון השמאל לבחון אם נמצא שתול גם בקרבו. כך אותר אמיר בית אריה, שמסר עדות שקרית לארגון ואף התנדב בו. "פעילי ימין פועלים בשיטות של השטאזי"

צילום: באדיבות תכנית "עובדה" , קשת

(תחקיר עובדה שהוביל לחשיפת פעיל הימין)

ארגון "שוברים שתיקה" הצליח לאתר פעיל ימין שהסתנן לשורותיו וניסה למסור עדות שקרית במטרה להביך את הארגון ולהוכיח שהעדויות המפורסמות בו בלתי-אמינות. ארגון השמאל, המפרסם עדויות של לוחמים שפעלו בגדה המערבית וברצועת עזה, החליט לבחון אם נמצא שתול בשורותיו לאחר תחקיר בתכנית "עובדה" ששודר בשבוע שעבר. בתחקיר חשפו פעילי ימין מארגון "עד כאן" שהסתננו לארגוני זכויות אדם, כיצד עזרא נאווי פועל כדי להסגיר לידי הרשות סוחרי קרקעות פלסטינים במטרה למנעו מכירת קרקעות למתנחלים.

לאחר בדיקה ברשימות הארגון, עלה שמו של אמיר בית אריה שהגיע לפני כשנה לשוברים שתיקה במטרה למסור עדות על שירותו בגדה, ואף המשיך ופעל כמתנדב בארגון. בית אריה, ששירת בסיירת גולני, סיפר בין השאר על מקרה שבו ילדים מהכפר הפלסטיני תוקוע יידו אבנים על הכוח בגוש עציון. "בערב, יצאנו לפעילות בכפר", סיפר בית אריה בעדותו, שכאמור התבררה כשקרית. "דפקו על הדלת והוציאו את הילדים. עצרנו שני נערים בני 15-14, ישר שמנו להם פלנלית על העיניים, אזיקונים, ידיים מאחורה".

בית אריה המשיך וסיפר כי חייל דרוזי שהיה איתו בכוח, שהיה אחראי על תשאול העצורים, החל לקלל את הנערים שנעצרו. "יש עניין של שנאה, הם הכי קיצוניים", הסביר. "הוא אמר לו: 'אתה זרקת אבנים היום בצהריים, נכון? אתה היית היום באבנים, נכון? אנחנו יכולים לכסח אותך. תגיד לכל החברים שלך'".

עוד בוואלה! NEWS:
שריפה במשרדי "בצלם" בירושלים; מתחזק החשד שמדובר בהצתה
האיחוד האירופי העביר כסף ל"בצלם" למאבק בחוק "סימון העמותות"
נטולי קרדיט אך עטורי שבחים: היחידה המבצעית בשב"כ נחשפת לראשונה

פעילות "שוברים שתיקה". שוברים שתיקה,
עמדת הסברה של ארגון "שוברים שתיקה"/שוברים שתיקה

"זה כפר ענק. הסיכוי שהילד הזה באמת היה בין הילדים שזורקים את האבנים לא כל כך גדול", אמר בית אריה בעדות, בניסיון ליצור מצג שבו הוא מאשים את הכוח בפעילות בלתי-מוסרית. "זה היה ילד קטן. כל הצוות צוחקים ואומרים: 'תגיד לו, תגיד לו, תכסח אותו'. הייתה שמחה כזאת, שמחה שבצהריים לא יכולנו ובערב הצלחנו".

בית אריה האשים בעדותו גם את כוח השב"כ שהגיע למקום. "היה ארנק שאולי היה בכיס של הילד, ושאלתי את השב"כניק מה לעשות עם זה. הוא אמר לי להשאיר את הארנק על איזה אבן. שאלתי אותו אם לא להחזיר את הארנק למשפחה, והוא אמר 'לא, לא, שים פה'".

פעילות "שוברים שתיקה". שוברים שתיקה,
בית אריה פעל כמתנדב בארגון. פעילות של שוברים שתיקה בחברון/שוברים שתיקה

העדות של בית אריה לא אומתה באופן מספק ועל כן לא פורסמה בדוחות הארגון. עם זאת, הדבר לא עורר את חשדם ולבקשתו הוא החל להתנדב במחלקה הציבורית של הארגון, במקביל, הוא שאל על ארגונים נוספים שניתן להתנדב אצלם והוא חבר גם לארגון "לוחמים לשלום".

לאחר זמן מה הוא אף נתפס מקליט את אחת מפגישות הצוות. אז, אחד מראשי הארגון עימת אותו בעניין הקלטה ובית אריה נעלם ולא חזר יותר לפעילות. גם בנקודה זו בארגון לא החל לחלחל חשד שמדובר בשתול, וכאמור רק לאחר פרסום התחקיר בחמישי האחרון החלו לחשוד שגם בקרבם היה שתול, וכך איתרו את בית אריה.

משוברים שתיקה נמסר בתגובה: "בימים האחרונים גילינו שפועל בישראל ארגון שמשתמש בשיטות פעולה של השטאזי, ומטרתו ליצור פרנויה ולפרק מבפנים את ארגוני החברה האזרחית. נמשיך לעבוד בנחישות ובמקצועיות בין היתר בבדיקה ואימות של העדויות. על אף ניסיונות ההפחדה שוברים שתיקה תישאר בית עבור לוחמים ולוחמות שבוחרים לספר לחברה הישראלית על מציאות הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully