וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובש כיפה או חילונית? קמפיין הבחירות ברמת השרון מעורר סערה

10.1.2016 / 20:50

שלט חוצות של ראשת העיר המכהנת הציג אותה, אישה חילונית ממוצא אשכנזי אל מול יריבה, חרדי ממוצא מזרחי, באופן שהדגיש את הכיפה שעל ראשו. תושבים זעמו: "נראה כמו קמפיין של שנאה". מטה הקמפיין שלה: "ההאשמות על גזענות - ניסיון כושל להסיח את דעת הציבור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מי לדעתך ישמור טוב יותר על רמת השרון שלך?", שלט החוצות שהצית סערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי ישמור טוב יותר על העיר שלך: אישה ממוצא אשכנזי או חובש כיפה ממוצא מזרחי? כך פירשו תושבים רבים ברמת השרון שלט חוצות שפורסם בעיר במסגרת קמפיין הבחירות של ראשת העיר בפועל, שירה אבין.

בעקבות הרשעתו של ראש העירייה יצחק רוכברגר בגין רישום כוזב ומרמה והפרת אמונים, ייערכו מחרתיים (שלישי) בחירות לראשות העיר. שני המועמדים המובילים המתמודדים על התפקיד הם יעקב קורצקי, חוזר בתשובה, וראשת העיר בפועל, אבין.

אלא שכמו בכל מערכת בחירות, התחממו המנועים לקראת קו הסיום, וגם ברמת השרון הפכה מערכת הבחירות לסוערת כאשר הציגה אבין שלט חוצות שבו מוצגת תמונתה ולצדה תמונתו של קורצקי. כיפתו השחורה מודגשת בשל זווית הצילום. "מי לדעתך ישמור טוב יותר על רמת השרון שלך?", שאלה הפרסומת.

לקריאה נוספת:
היועמ"ש נגד הפרסומת לפרויקט דיור ללא מזרחים: "חשש לאפליה אסורה"
ראש עיריית רחובות מתנגד לקרוא רחוב על שם חיים חפר: "הוא גזען"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פוסט מכליל, שפוסל אדם בשל אמונתו". אמנון לוי על שלט החוצות/מערכת וואלה!, צילום מסך

התגובות הנזעמות לא איחרו להגיע. קורצקי כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "שירה יודעת שזה לא נכון, המאבק פתוח בין כל המועמדים והוא ממש לא בין שנינו בלבד. אז למה שירה העלתה את שלט החוצות הזה? כי היא חושבת שכולכם גזענים. שאם תראו כיפה שחורה ותאמינו שהמאבק הוא רק בין שנינו, תיבהלו ותנהרו בהמוניכם לקלפי כדי לבחור בה". בשיחה עם וואלה! NEWS הוסיף קורצקי כי "אלפי בני נוער מסתכלים ורואים אותנו, אנחנו צריכים לחשוב לפני שאנחנו מוציאים משהו, נכון שזה חשוב להיות ראש עיר, אבל צריך לדעת שיש את היום שאחרי מחר, אנחנו לא רוצים לגדל את הילדים שלנו לגזענות, צריך לחשוב פעמיים לפני שמוציאים כזה דבר".

גם עיתונאי ערוץ 10 אמנון לוי, שמתגורר ברמת השרון הזדעזע מהקמפיין. לדבריו, משלט חוצות זה מנשבת רוח גזענית. "האמת שאני חשבתי להצביע בעדה עד שראיתי את שלט החוצות", סיפר לוואלה! NEWS, "זה פוסט מכליל, שפוסל אדם בשל אמונתו, קורצקי לא רץ מטעם מפלגה דתית, אין לו אג'נדה דתית ולשים אותו עם הכיפה בשלט חוצות זה פסול ונראה כמו קמפיין של שנאה". לוי אמר כי אבין הגדילה לעשות ופרסמה עוד שלט חוצות שאומר "אם לא תתעוררו הם ייקחו לנו את רמת השרון שלנו". שלט זה עבר את הגבול בעיני לוי. "זה הגעיל אותי, החלטתי שמי שמתבטאת בצורה כזאת, סולם הערכים שלה לא מתאים לעיר כמו רמת השרון ואני מקווה שהתושבים לא יבחרו בה. אני בכל אופן קיבלתי החלטה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מנגד היו גם כאלו שתמכו בקמפיין של אבין. "רמת השרון היא עיר עם רוב חילוני, מי שהתחיל עם מסע השקרים שלו הוא קורצקי שעבר פוטושופ להסרת הכיפה. כחילונית אני רוצה ראש עיר חילוני", כתב חנה יסעור, תושבת העיר בעמוד הפייסבוק של קורצקי. "אני רוצה עסקים פתוחים בשבת ותחבורה ציבורית בשבתות. הרצונות של דתיים וחילונים מתנגשים. הם לא אותו הדבר. כמה רגשי נחיתות צריך כדי תמיד להגיע לגזענות. השתגעתם? מי שיש לו רגשי נחיתות תמיד ימצא טיעונים עדתיים".

תגובת מטה אבין: "הניסיון להפוך את העניין לגזענות משולל כל יסוד"

ממטה הקמפיין של אבין נמסר: "ההאשמות המופרכות על גזענות הן ניסיון כושל להסיח את דעת הציבור מהעיקר - שהוא עתידה של רמת השרון. שירה אבין מביאה לציבור את העובדה כי יעקב קורצקי הוא חרדי שנכלל בבחירות האחרונות ברשימת יהדות התורה לכנסת. הניסיונות של קורצקי, אדם לגיטימי המשמש גם כסגנה, להפוך את העניין הזה לגזענות – משולל כל יסוד וייכשל. ראוי שתושבי רמת השרון ידעו את השקפת עולמו, למרות ניסיונות ההסתרה שנעשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully