וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האישום: ברבנות מעניקים גיבוי לרב העיר חולון ומסרבים להשעותו

10.1.2016 / 13:33

הרב אברהם יוסף, שהואשם בקידום כשרות בד"ץ בית יוסף שבבעלות משפחתו תוך ניגוד עניינים, זוכה לתמיכת המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית. יו"ר תנועת "נאמני תורה ועבודה" תוקף: "ראוי שהרבנות תתייצב לימין הציבור"

הרב אברהם יוסף, רבה הספרדי של חולון ובנו של הרב עובדיה יוסף, דצמבר 2010. ויקטור מזוז- סוכנות הידיעות 24,
"מאמין בזכותו". הרב אברהם יוסף/ויקטור מזוז- סוכנות הידיעות 24

רב העיר חולון, אברהם יוסף, חבר במועצת הרבנות הראשית ואחד מבניו של הרב עובדיה יוסף, הואשם בחודש שעבר בכך שקידם את כשרות "בד"צ בית יוסף" הנמצא בבעלות משפחתו תוך ניגוד עניינים וניצול מעמדו כרב עיר. לוואלה! NEWS נודע כי למרות האישום, במשרד לשירותי דת וברבנות הראשית יוצאים להגנתו ומסרבים לפעול להשעותו.

משרד הדתות, המזוהה עם ש"ס, כמו גם הרבנות הראשית לישראל, נשאלו באחרונה על המשך כהונתו של הרב יוסף בשני תפקידיו, אף שמואשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים. הם השיבו כי "יפעלו בהתאם לחוק". אולם מתברר כי בחוק לא קיימת הסדרה בנושא השעיה בעקבות כתב אישום, ובשל מצב החוק הבעייתי - אין לאף גורם סמכות להדיח או להשעות את הרב מהתפקיד. "הוגש בעבר תזכיר חוק בעניין זה שלא קודם", אמרו. ולמרות זאת, במשרד הדתות וברבנות הראשית מעניקים גיבוי נחרץ לרב יוסף.

עוד בוואלה! NEWS:
הממשלה אישרה פה אחד את מינויו של דרעי לשר הפנים
נשיא העליון לשעבר על הפנסיה לשופטים: "15 אלף שקל? בושה וחרפה"
אלשיך הכריע: ניצב ירון בארי ששמו נקשר לפרשת פישר יישאר במשטרה

עצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף. סנהדריה, ירושלים.. מור שאולי
הרב אברהם יוסף מואשם שניצל את מעמדו כרב עיר לקדם את הכשרות שבבעלות משפחתו/מור שאולי

לדברי עו"ד עודד פלוס, מנכ"ל המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית, יש לזקוף לרב יוסף את חזקת החפות. "אדם שהוגש נגדו כתב אישום לא הופך באחת למורשע. המחוקק וכללי הצדק הטבעי מחייבים לתת לאדם את יומו בבית המשפט ואת כל האפשרות להיאבק ולהפריך את הטענות נגדו. השעיה שפוגעת באדם, בשמו הטוב, במעמדו ובפרנסתו אינה דבר של מה בכך".

לדבריו, "המצב היום שבו כל מי שפורסם דבר מה נגדו נדרש להשעות את עצמו, לפרוש מתפקידו ולקטוע באחת קריירה או שליחות הינו בלתי נסבל. אני מאמין בזכותו של הרב ומייחל להצלחתו להדוף את ההאשמות נגדו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הרב סירב לפרוש בתמורה לסגירת התיק

פרקליטות מחוז תל אביב הציעה לאחרונה לרב יוסף הסכם שלפיו התיק הפלילי נגדו ייסגר אם יפרוש מתפקידו כרב העיר, אולם הוא סירב להצעה. לאחר שהוגש נגדו כתב האישום, פנתה תנועת "נאמני תורה ועבודה" לגורמים ברבנות הראשית ובמשרד לשירותי דת לנשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב הראשי דוד לאו, ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, ואף לרב יוסף עצמו, ודרשה להשעותו.

"מערך הכשרות חייב להיות נקי מכל חשד, ורב עיר אשר דבק בו רבב איננו יכול להמשיך להנפיק תעודות כשרות"

"המחוקק קבע באופן מפורש מה המצבים שבהם יש להשעות אדם מתפקידו ואין כל היגיון לעקוף את דבר המחוקק", השיבו גורמים ברבנות הראשית ובמשרד לשירותי דת לפנייה. "מהפנייה עולה ריח חריף של רדיפה ומוטב שפנייה זו לא הייתה באה לעולם".

ד"ר חנן מנדל, יו"ר תנועת "נאמני תורה ועבודה", אמר בעקבות הגיבוי שלו זוכה יוסף: "אנו סבורים כי מערך הכשרות חייב להיות נקי מכל חשד, ורב עיר אשר דבק בו רבב איננו יכול להמשיך להנפיק תעודות כשרות ולקבל החלטות חשובות אחרות עד לסיום ההליך המשפטי. דווקא בשל ניגודי העניינים לכאורה במועצת הרבנות הראשית, ראוי שהרבנות תתייצב לימין הציבור וצרכני הכשרות, תדאג למנות רב אחר במקומו של הרב יוסף כל עוד עננה זו מרחפת מעל ראשו, וכך תעדיף שירות נקי כפיים לציבור על פני חשד, לכאורה, לרדיפת בצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully