וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך: בג"ץ קבע כי אישה יכולה לכהן כמנכ"ל בתי הדין הרבניים

8.1.2016 / 0:44

בג"ץ הורה למדינה לנסח בתוך 30 יום תקנות שיאפשרו התמודדות של נשים לתפקיד, שפתוח כיום רק בפני דיינים או רבני ערים. יו"ר ויצו: "הפסיקה מבקיעה את החומה הבצורה של בתי הדין הרבניים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההחלטה הגיעה בתום מאבק ממושך של ארגונים למען נשים. בית הדין הרבני בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בג"ץ קבע אתמול (חמישי) כי יש לאפשר לנשים להתמודד לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים. הרכב של שלושה שופטים - אליקים רובינשטיין, מני מזוז ואורי שוהם - הורה למדינה לנסח תוך 30 יום תקנות שיאפשרו את ההתמודדות של נשים וגברים כאחד. מדובר בהחלטה משמעותית שאותה מגדירים ארגוני הנשים "פריצת דרך", המביאה לסיומו של מאבק ארוך שהובילו הארגונים.

חוק הדיינים קובע כי נשיא בית הדין הרבני הגדול והשר הממונה עליו יבחרו יחד את המנהל - דיין מכהן או בעל תעודת הסמכה לרב עיר. מאחר שהרבנות אינה מאפשרת כיום לנשים להיבחן לכך, עתרו לבג"ץ ב-2014 הארגונים "מבוי סתום", ויצ"ו ונעמ"ת. הם דרשו מבג"ץ להעניק פרשנות חדשה לחוק הדיינים או לקבוע כי הוא אינו חוקתי.

לדברי פעילי הארגונים למען נשים, אין מניעה לנשים להתמודד לתפקיד שהוא מנהלי, ולא שיפוטי-דתי. היום פסקו השופטים לטובת הארגונים, והחליטו כי יש לשנות את תנאי ההתמודדות לתפקיד. "אנחנו חושבים שהמצב הקיים לא תקין", אמר השופט אליקים רובינשטיין, "אין סיבה שלא תמונה אישה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
צהבת בפנים, פרקינסון בחוץ: 83 תרופות חדשות ייכנסו לסל הבריאות
ניסיון פיגוע דקירה בגוש עציון: אין נפגעים; שלושה מחבלים חוסלו
הממשלה תאשר ביום ראשון את מינויו של אריה דרעי לשר הפנים

בתיה כהנא-דרור. באדיבות המצולמים
צפויה להתמודד על תפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים/באדיבות המצולמים

בתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים מכהן היום הרב עו"ד שמעון יעקובי. מינויו של יעקובי הוא זמני, ובעקבות ההכרעה צפוי להיפתח המרוץ לתפקיד מחדש. לראשונה צפויה להתמודד בו אישה, עו"ד בתיה כהנא-דרור, וייתכן שגם מועמדות ומועמדים נוספים. התמודדותן של נשים לתפקיד היא בניגוד לעמדתם של הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף והשר לשירותי דת דוד אזולאי.

כהנא-דרור בירכה על ההחלטה ואמרה כי היא מהווה "מסר לציבור הנשים לפיו נשים יכולות ומחויבות להיאבק על זכויותיהן ולא להיכנע לאפליה". גליה וולוך, יו"ר נעמת, ציינה כי הפסיקה היא "צעד נוסף ומשמעותי במניעת הדרתן של נשים בציבוריות הישראלית". לדברי גליה אשרת, יו"ר ויצו ישראל, "ההחלטה מבקיעה את החומה הבצורה של בתי הדין הרבניים בפני נשים, ומקדמת בלי צל של ספק את מצבן של כל המשפחות המתדיינות בבתי הדין".

(עדכון ראשון: 21:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully