וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר ביום ראשון את מינויו של אריה דרעי לשר הפנים

עמרי נחמיאס וג'וש בריינר

7.1.2016 / 19:41

שני עשורים לאחר שעזב את המשרד בעקבות לקיחת שוחד, צפוי יו"ר ש"ס לחזור למשרד במקום סילבן שלום. דרעי התפטר לפני כחודשיים מתפקידו כשר הכלכלה כדי לאפשר לנתניהו להעביר את מתווה הגז. וינשטיין: "המינוי אינו בלתי סביר מבחינה משפטית"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(נתניהו מודיע על התפטרותו של דרעי ממשרד הכלכלה, לפני חודשיים)

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון את מנויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקיד שר הפנים. מינויו יגיע כחודשיים לאחר שהתפטר מתפקידו כשר הכלכלה על מנת לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להפעיל את סעיף 52 ולהעביר את מתווה הגז. דרעי עזב את משרד הפנים לפני כשני עשורים, כשהורשע בעבירות שוחד שביצע כשכיהן כשר. חזרתו ככל הנראה תגרור התנגדויות רבות.

היועץ המשפטי לממשלה מסר היום (חמישי) לנתניהו את חוות דעתו בנוגע למינוי, וכתב כי אין מניעה משפטית שדרעי יכהן דווקא כשר הפנים, אך הוסיף כי כהונתו כשר בכל תחום היא בעייתית במידת מה. "במישור המשפטי המינוי אינו לוקה באי-סבירות קיצונית", כתב. עם זאת, ציין כי "עצם מינויו של דרעי לתפקיד שר מעורר קשיים משפטיים ואף הוגדר על-ידי בית המשפט העליון כמצוי 'על גבול מתחם הסבירות'. כוחן של קביעות אלה שריר גם ביחס למינוי שמוצע כעת".

וינשטיין אף הדגיש כי אמירותיו נוגעות למישור המשפטי בלבד, "ואין בכך כדי לומר שההחלטה על המינוי היא טובה וראויה, אלא רק כי אינה נוגדת את הדין". לבסוף ציטט את פסיקת בג"ץ שדחתה עתירה נגד מינוי דרעי לשר, בטענה כי "השאלה אם המינוי ראוי הוא, גם אם בתחום המשפט לא נמצאה עילה להתערבות, תישאר לדיון בשיח הציבורי".


עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
חדר-חדר, בנשקים שלופים: כך נראה המצוד אחר המחבל בבאקה אל-גרביה
"אוכלים עלים": המצור האכזרי של אסד וחיזבאללה על עיירת מורדים
לבקשת נתניהו: יעבור שימוע אצל מבקר המדינה על פרשת "ביביטורס"

השר אריה דרעי בפתח ישיבת הממשלה השבועית, נובמבר 2015. אמיל סלמן, פול צלמים
"יש סיעות שלא קיבלו מספיק תיקים חשובים"/פול צלמים, אמיל סלמן

בחודש שעבר אמז נתניהו בישיבת סיעת הליכוד לתקשורת, כי הוא מתכוון להעניק את תיק הפנים שהותיר אחריו שלום עם פרישתו מהחיים הפוליטיים לש"ס. שני גורמים שנכחו בישיבה אמרו אז לוואלה! NEWS שראש הממשלה אמר כי "יש סיעות שלא קיבלו מספיק תיקים חשובים". עם זאת, הוא סייג את הדברים ואמר לחברי סיעתו כי הדבר טרם סוכם וכי "ישנן אפשרויות שונות". הוא הוסיף בבדיחות הדעת: "לא אשמור את תיק הפנים אצלי".

(עדכון ראשון: 17:55)

רוה"מ בנימין נתניהו והשר אריה דרעי במליאה, כנסת ישראל. מאי 2015. רויטרס
רוה"מ בנימין נתניהו והשר אריה דרעי במליאה, כנסת ישראל. מאי 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully