וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת נתניהו: יעבור שימוע אצל מבקר המדינה על פרשת "ביביטורס"

7.1.2016 / 16:50

ראש הממשלה צפוי למסור פרטים על הפרשה שעוסקת בנסיעותיו לחו"ל בשבוע הבא. ואולם, למבקר אין כל סמכות פלילית ולפי נהלי המשרד מושא הביקורת עצמו הוא המבקש שימוע וכך היה גם במקרה זה. אם דברי נתניהו יתקבלו, צפויה להיות לכך השפעה על חומרת הדוח בנושא

נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת לציון 40 שנה לנאום הנשיא הרצוג. קובי גדעון, לע"מ., לשכת העיתונות הממשלתית
יועמד לשימוע על פי בקשתו. ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון, לע"מ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יעמוד בשבוע הבא לשימוע אצל מבקר המדינה יוסף שפירא בנוגע לפרשת "ביביטורס". עם זאת, למבקר המדינה אין סמכות פלילית. נתניהו יתושאל לגבי פרטי הפרשה בעקבות בקשתו, משום שלפי נהלי משרד המבקר מושא הביקורת הוא זה המבקש שימוע. זאת, כדי לשטוח את טענותיו ולנסות לשכנע כי אין פסול במעשיו. אם יתקבלו חלק מהסבריו של נתניהו בשימוע, אולי ירוכך הדוח שיפרסם נגדו המבקר בעניין הפרשה.

נתניהו מעונין בשימוע על מנת להסביר את סיבות נסיעותיו ואת נסיעות משפחתו לחו"ל על חשבון גורמים זרים, בעת שכיהן כשר האוצר של ממשלת שרון. על פי פרסום מינואר 2014 בבלוג של העיתונאי רביב דרוקר, שגם חשף את הפרשה, הטיוטה הייתה גמורה עוד בתקופה מבקר המדינה הקודם מיכה לינדנשטראוס אך עד היום לא פורסם הדו"ח.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"נתניהו נחקר על ידי המבקר בפרשת ביבי-טורס"
וינשטיין: אין מקום לפתוח חקירה בפרשת "ביבי טורס"
הפרקליטות: נתניהו לא תושאל ב"ביביטורס" כי לא פתחנו בחקירה

היועמ"ש יהודה וינשטיין ומבקר המדינה יוסף שפירא. יואב דודקביץ’
טלי מאייר, עיבוד תמונה
וינשטיין סגר את התיק ב-2014, ובשבוע הבא יערוך שפירא שימוע בעניין/עיבוד תמונה, יואב דודקביץ’ טלי מאייר

הפרשה עלתה לכותרות אחרי שבחודש אפריל 2011 פורסם תחקיר בתכנית "המקור" בערוץ 10, שאותה הגישו באותה תקופה מיקי רוזנטל ורביב דרוקר. לפי התחקיר, בשני מקרים שילמו גופים שונים על אותו כרטיס טיסה של ראש הממשלה. עוד נחשף כי ככל הנראה אחד מהגופים מימן את טיסת ראש הממשלה והגוף השני שילם עבור רעייתו שרה, וזאת על אף ששתי החשבוניות הוצאו על שמו של נתניהו עצמו. ממצאי התחקיר הועברו לחקירת מבקר המדינה דאז מיכה לינדנשטראוס, שקבע כי יש לפתוח בחקירה פלילית.

עם זאת, נגד נתניהו היו חשדות גם לגבי טיסות שהיו בזמן כהונתו כח"כ. את החשדות האלה לינדנשטראוס לא יכול היה לבחון, משום שבסמכותו לבקר רק את הממשלה. לכן, העביר ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין את החומרים לבדיקה מוקדמת.

כעבור כשלוש שנים, בספטמבר 2014, החליט וינשטיין לסיים את הליך הבדיקה בעניינו של נתניהו בפרשה. בעקבות חוות הדעת של המשטרה ושל פרקליטות המדינה קבע כי אין בסיס לפתיחה בחקירה פלילית. "בסופו של יום, במכלול החומר שנאסף, לא נמצא שיש מקום לפתיחה בחקירה בחשד לביצוע עבירה פלילית מצדו של נתניהו", כתב וינשטיין בהחלטתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully