וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: נסגר מפעל לייצור חגורות הצלה "מזויפות" למבקשי המקלט

משטרת איזמיר פשטה על המפעל המאולתר, ששתיים מעובדיו הן קטינות סוריות, והחרימה יותר מ-1,200 חגורות הצלה שיוצרו עם חומר מילוי שלא מסייע לצוף במקרה של טביעה. החגורות נמכרו בשליש מהמחיר של חגורות תקינות

גופות מהגרים שטבעו לחופי איזמיר, טורקיה, 5 בינואר 2016. רויטרס
36 פליטים נספו בדרכם ללסבוס. גופה שנשטפה לחופי איזמיר, שלשום/רויטרס

כוחות המשטרה באיזמיר שבמערב טורקיה החרימו אתמול (רביעי) יותר מ-1,200 חגורות הצלה "מזויפות", שנמכרו במחיר מוזל למבקשי מקלט שהתכוננו לחצות את הים התיכון ולהגיע לחופה הדרומי של אירופה. על פי הדיווח בכלי התקשורת הטורקיים, ארבעה בני אדם שעבדו במפעל המאולתר נעצרו, בהם שתי קטינות סוריות.

חליפות ההצלה יוצרו עם חומר מילוי שכלל לא מסייע לעוטים אותן לצוף במקרה של טביעה. חגורות ההצלה המזויפות נמכרו במחיר של 30-20 לירות טורקיות (כ-40-25 שקלים), ואילו חגורות הצלה "אמיתיות" שיוצרו תחת פיקוח נמכרות במחיר של החל מ-75 לירות (כמאה שקלים).

עוד בוואלה! NEWS:
הזרם נמשך: מספר הפליטים שהגיעו לאירופה ב-2015 חצה את המיליון
"סכנת נפשות": 16.5 מיליון תינוקות נולדו ב-2015 באזורי סכסוך
פחד ברחובות טורקיה: פליטים סורים נחטפים בפתאומיות ונשלחים למעצר

גופות מהגרים שטבעו לחופי איזמיר, טורקיה, 5 בינואר 2016. רויטרס
איזמיר הפכה לנמל מרכזי בנתיב ההגירה לאירופה. כוחות בחוף איזמיר, השבוע/רויטרס

זאת על רקע הדיווחים על גילוי גופותיהם של 36 פליטים שהיו בדרכם לאי היווני לסבוס, לאחר שיצאו בסירה מהעיר איזמיר, שהפכה לנקודה מרכזית בנתיבי ההגירה למדינות האיחוד האירופי בשנה האחרונה. על פי ההערכות, כ-2.2 מיליון פליטים סורים נמצאים כיום בטורקיה.

יותר ממיליון מהגרים ומבקשי מקלט הגיעו למדינות האיחוד האירופי בשנה האחרונה. על פי נתוני סוכנות האו"ם לפליטים והארגון הבינלאומי להגירה, 3,600 בני אדם נהרגו או נעלמו במהלך מסעם ליבשת. לפי ההודעה המשותפת, מחצית מהם היו סורים שברחו ממלחמת האזרחים בארצם, 20% נוספים היו אפגנים ו-7% עיראקים. מתוך 1,000,504 איש שהגיעו ליוון, לבולגריה, לאיטליה, לספרד, למלטה ולקפריסין עד 21 בדצמבר, רובם המוחלט – 816,752 בני אדם – הגיעו ליוון דרך הים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully