וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערכת קרסה? קצינים במיל': "לבדוק את הקורס שבו נהרג הקצין"

6.1.2016 / 18:19

לדברי בכירים לשעבר, בשנים האחרונות התרחשו כמה תקריות שבהן חיילים עלולים היו להיפגע במסגרת הכנה לתצוגת תכלית, כמו זו שבה נהרג אתמול סרן ישי רוסלס. לטענת אחד הקצינים, ייתכן שחיילי הסדיר הוקפצו בחיפזון ולא היה להם די זמן לתרגול

עריכה: ניר חן

קצינים במילואים בצה"ל התייחסו היום (רביעי) למותו של סרן ישי רוסלס, קצין בגדוד הנח"ל החרדי שנהרג אתמול בתאונת אימונים בבסיס צאלים, ואמרו כי בשנים האחרונות נרשמו כמה אירועים שבהם כמעט נפגעו חיילים במסגרת תצוגות תכלית של קורסי מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים, בהן מציגים בצה"ל את יכולות היחידות השונות.

בשיחה עם וואלה! NEWS הדגישו הגורמים כי בעוד שקורס מ"פים ומג"דים מורכב מחיילי מילואים ומחיילי סדיר, מפקדיו מקבלים חיילי סדיר בלבד לביצוע התצוגות – דבר המהווה "נקודת תפר בעייתית" ועלול להביא לתקלות אימונים.

"אני מציע לעשות בדיקה על כמות התאונות ואירועי ה'כמעט שנפגע' שהיו בשנים האחרונות במסגרת התצוגה של קורס מ"פים ומג"דים", אמר אחד מאנשי המילואים. עוד אמר הגורם כי ייתכן שחיילי הסדיר הוקפצו לביצוע התצוגה בחיפזון, ובשל כך אולי לא היה להם די זמן לתרגול.

לקריאה נוספת:
מי נתן את ההוראה והיכן היה קצין הבטיחות: השאלות הקשות מהאסון
שוחרר הפלסטיני שהודיע כי בכוונתו לבצע פיגוע בהרצליה: "אין ראיות"
יום שישי למצוד אחר המחבל: "האדמה לא בלעה אותו, מדובר באדם מורכב"

תאונה בצאלים. קבוצת מדברים תקשורת, מערכת וואלה! NEWS
"התאונה נגרמה בגלל הכנות לקויות לתרגיל". מקום התאונה בצאלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת מדברים תקשורת

גורמים במרכז לאימוני היבשה אמרו הבוקר כי התקרית שהביאה למותו של הקצין לא נגרמה בגלל טעות נקודתית, אלא בשל שרשרת ליקויים בהכנות לתרגיל וביישום של תיק התרגיל כפי שאושר. עוד ציינו כי נכון היה למנות קצין מומחה למרגמות לחקירת התקרית, ולא למנות קצין שתחום ההתמחות שלו הוא חיל השריון. "נדרשת פה בדיקה מעמיקה, מעל לרמת מפקדי קורס מג"דים מ"פים, שהיה אחראי על הפעלת הכוח בתרגיל", הזהיר אחד הגורמים שמא תתמקד הביקורת במרגמה עצמה ובכשירותה.

בצה"ל מדגישים כי בשנים האחרונות חלה ירידה בכמות ההרוגים בתאונות אימונים. בשלוש השנים האחרונות לא נפל אף חלל בנסיבות אלו. בשנת 2012 נהרגו שני אנשים, שנה לפני כן לא נהרג אף חייל בתאונת אימונים ובשנים 2010-2009 מתו שני חיילים בכל שנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מותו ייחקר בידי צוות מומחים. רוסלס/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר פורסם בוואלה! NEWS כי מותו הטראגי של רוסלס ייחקר על ידי צוות מומחים בראשות ראש תחום שריון במפקדת זרוע היבשה (מז"י), אלוף משנה אופיר לוי. מסקנות ראשוניות יובאו כבר ביממה הקרובה לעיונו של מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, שיידרש לשקול את מועד החזרה לאימונים של כוחות היבשה.

רוסלס, קצין בדרגת סרן מגדוד "נצח יהודה", נהרג כתוצאה מפגיעת רסיסים מפיצוץ פצצת מרגמה שסטתה ממסלולה ופגעה ליד יציע, שבסמוך אליו שהה. חייל נוסף נפצע באורח קל עד בינוני באירוע, והרסיסים התפזרו ברדיוס של כמה מאות מטרים – דבר שגרם גם לפגיעה בכמה כלי רכב סמוכים. התאונה אירעה בתום תרגיל גדודי, שבמקביל אליו נערכו הכנות לקראת תצוגת יכולות של גדוד 75 בחיל השריון מול קורס מ"פ ומג"ד, שבמסגרת ההכנות אליו נורתה אש חיה.

תאונה בצאלים. קבוצת מדברים תקשורת, מערכת וואלה! NEWS
תאונה בצאלים/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת מדברים תקשורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully