וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קבע: הנאשם ברצח נשותיו שהוגדר כמסוכן ישוחרר למעצר בית

6.1.2016 / 10:20

שמעון קופר, שהואשם ברצח כבר ב-2012 והוגדר "אדם מסוכן ביותר", צפוי להשתחרר לביתו אחרי יותר משלוש שנים במעצר. לאחר 11 בקשות להארכת מעצרו, נקבע כי יש להחזיקו בביתו בתנאים שיבטיחו את ביטחון הציבור עד למועד הדיון בעניינו

שמעון קופר יואשם ברצח רעייתו השלישית ג'ני. טל אנגלנדר
"ניהל חיים שלמים בעודו משקר". קופר/טל אנגלנדר

שמעון קופר, שהואשם ברצח שתי נשותיו, צפוי להשתחרר למעצר בית לאחר יותר משלוש שנים במעצר – כך קבע אתמול (שלישי) בית המשפט העליון. ההחלטה נבעה מכך שעדיין לא נקבע מועד להכרעת דינו של קופר בבית המשפט המחוזי בלוד. כתב האישום נגד קופר, המייחס שלו שתי עבירות של רצח בכוונה תחילה, הוגש כבר בנובמבר 2012. בית המשפט העליון הגדיר אותו "אדם מסוכן ביותר", והמדינה אף כינתה אותו בעבר "אדם שניהל חיים שלמים בעודו משקר לכל מי שבא איתו במגע, לרבות ילדיו". החלטת העליון התקבלה בנוגע לבקשה ה-11 להארכת מעצרו של קופר ב-90 ימים או עד מתן פסק הדין בעניינו.

הפרשה נחשפה לראשונה בתכנית התחקירים "עובדה" בערוץ 2, כשבהתחלה, כלל כתב האישום נגד קופר רק את רצח אשתו השלישית, ג'ני מור-חיים. באפריל 2013 תוקן כתב האישום ונוסף לו אישום נוסף, שסומן כאישום הראשון, בגין עבירה של רצח בכוונה תחילה של אשתו הראשונה, אורית קופרשמיט.

לקריאה נוספת:
הרופאה שסיפקה רעל לנאשם ברצח נשותיו תושעה ל-8 שנים
שופט: אין ראיות ששמעון קופר רצח אשתו הראשונה
קופר נאשם ברצח: ניהל חיים כפולים וסימם רעייתו

שופטי בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, מרים נאור ואליקים רובינשטיין בדיון הבוקר, אפריל 2015. נועם מושקוביץ
יידרשו תנאים הדוקים להחזקתו בבית. בית המשפט העליון/נועם מושקוביץ

על פי כתב האישום המתוקן, בלילה שבין ה-17 וה-18 בינואר 1994, המית קופר את אשתו הראשונה אורית בדרך שלא הותירה אף סימן בגופה. לאחר מכן, פיזר כדורים לצד גופתה על מנת ליצור מצג שווא של התאבדות. קופר נישא בשנית בשנת 2007 לאשתו השלישית, ג'ני, בעת שהיה במערכת יחסים עם ד"ר מריה זקוטסקי, רופא מרדימה במקצועה.

באוגוסט 2009, לפי כתב האישום, אמר קופר לזקוטסקי כי עליו לרצוח אדם מסוים בשליחות ביטחונית, ושאל אותה אם קיים חומר קטלני לביצוע המשימה שלא יתגלה בבדיקה טוקסיקולוגית. בעקבות כך, העבירה לידיו זקוטסקי חומר קטלני ומזרק והסבירה לו את אופן השימוש בהם. קופר הואשם בהמתת אשתו השלישית באמצעות חומר זה באוגוסט 2009, ובכתב האישום מתוארים, בנוסף, שקרים שהציג קופר בפני גורמים שונים בנושא. בין מצגי השווא שהציג קופר, היו כאלו שסייעו לו לכאורה במימוש מזימתו לרצוח את ג'ני.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הארכת מעצר לשמעון קופר המואשם ברצח שתי נשותיו, אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
סיכומי התביעה בתיק הוגשו כבר לפני שנה, אך לא נקבע דיון להכרעה בעניינו. קופר/נמרוד סונדרס

עם הגשת כתב האישום נגד קופר ב-2012, הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים נגדו. מאז, מעצרו מוארך מפעם לפעם בבית המשפט העליון. סיכומי התביעה בתיק הוגשו כבר לפני שנה, וסיכומי ההגנה הוגשו לפני חצי שנה. עד כה, דחה הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, השופט מנחם פינקלשטיין, השופטת ליאורה ברודי והשופט רמי אמיר, את מועד הכרעת הדין. בדיון בבקשה להאריך את המעצר שוב מסרה נציגת הפרקליטות כי במענה לפנייתה, טען בית המשפט המחוזי כי אין כרגע מועד להכרעת הדין.

לטענת הפרקליטות, המעשים המיוחסים לקופר מעידים על מסוכנתו הרבה, והתשתית הראייתית מלמדת על אדם מתוחכם ובעל אישיות אפלה ומסוכנת. כמו כן, לפי הפרקליטות קיים חשש ששחרורו של קופר יגרום להימלטותו או לשיבוב הליכי המשפט. סנגוריו, עו"ד איתי בר עוז ודן באומן מהסנגוריה הציבורית, טענו כי מרשם עצור יותר משלוש שנים כשאין תאריך הכרעה באופק. עוד נטען כי קופר היה חופשי מספר שנים לאחר שנפתחה החקירה הראשונה בעניין הפרשה, משנת 2009, ולא נרשמו הפרות חוק מצדו.

הארכת מעצר למריה זקוטסקי  הרופאה המרדימה שנתנה סם הרדמה ,אוקטובר 2012. שלומי גבאי
על פי כתב האישום, סייעה לקופר ברצח אשתו השלישית. זקוטסקי/שלומי גבאי

שופט בית המשפט העליון צבי זילברטל כתב בהחלטה בעניינו של קופר כי מדובר במקרה קשה ויוצא דופן, שכן הנאשם הוא אדם מסוכן ביותר "שלסיכון הנשקף ממנו נלווים תחכום ומניפולטיביות". מאידך, הדגיש זילברטל כי תקופת מעצרו של קופר ממושכת מאוד. "שופטי בית משפט זה חזרו על תקוותם כי הכרעת הדין תינתן במהלך תקופת הארכת המעצר שעליה הורו, אך תקוותם נכזבה. אין מנוס מלהחל בבחינת האפשרות להורות על מעצר בפיקוח אלקטרוני, שכן התקווה שהובעה בהחלטות לגבי מתן הכרעת דין לא התגשמה לעת הזו", כתב זילברטל.

עוד פירט השופט כי בשל מסוכנותו של קופר, יידרשו תנאים הדוקים שיבטיחו את שמירת הציבור מפניו וכן ימנעו את בריחתו. על כן, קבע כי קופר ישוחרר ממעצרו כשתוצע חלופה שתאפשר מעצר בפיקוח אלקטרוני, שתיבחן בידי שירות המבחן ותימצא ראויה בעיני בית המשפט המחוזי.

עו"ד באומן ובר עוז שמייצגים את קופר מטעם הסניגוריה הציבורית: "אנו נלחמים כבר למעלה משלוש שנים על חפותו המלאה של שמעון קופר. יש לברך על החלטתו האמיצה של בית המשפט לאפשר למר קופר להגיע לשלבי הסיום של המשפט כאדם חופשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully