וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: התכנית למלחמה בכלי הרכב רשמה הצלחה ביומה הראשון

ביום העבודה הראשון מאז החלה התכנית לצמצום זיהום האוויר בבירה ניו דלהי, נשמעו רוב התושבים לתקנות החדשות שנועדו להפחית את אחוזי התמותה הגבוהים מדי שנה. "שמחים שאנשים עוקבים אחרי ההוראות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הגבלות חדשות על נסיעת כלי רכב פרטיים בניו דלהי בירת הודו נכנסו בתחילת החודש לתוקפן במטרה להקל על זיהום האוויר הכבד שאופף את העיר. אתמול (שני) שבו התושבים ליום עבודה מלא לאחר סוף השבוע שבו נחוגה השנה החדשה, ולפי הרשויות רובם מילא אחרת ההוראות החדשות. העיר נחשבת למזוהמת ביותר בעולם ולפי נתוני האו"ם, כ-30 אלף איש מתים בה בכל שנה בעקבות כך.

במסגרת התכנית לצמצום הזיהום, מכוניות פרטיות עם לוחיות רישוי בעלות מספרים זוגיים ואי-זוגיים יורשו לעלות על הכביש בימים שונים עד 15 בינואר. היה חשש שהנהגים לא יצייתו לתקנות החדשות, אולם תנועת כלי הרכב בעיר הייתה דלילה מהרגיל. לפי המשטרה, נהגים עם לוחיות רישוי אי-זוגיות חיפשו דרכים חלפיות כדי לנוע בדלהי. חלק מהתושבים במטרופולין הענק הביעו תמיכה ביישום התכנית באופן קבוע.

לקריאה נוספת בנושא
מבצע לניקוי העיר המזוהמת בעולם: מכוניות יסעו ברחוב יום כן-יום לא
בזמן ועידת האקלים: הודו וסין כוסו בערפיח רעיל

תושבים ברקע זיהום אוויר כבד בניו דלהי, הודו, 5 בינואר 2016. AP
ערפיח כבד בניו דלהי, היום/AP

"היו ספקות לגבי מה יקרה כשהמשרדים ייפתחו", אמר שר התחבורה של דלהי גופאי ראי. "אנחנו שמחים שאנשים עוקבים אחרי ההוראות". אחת מדרכי השכנוע שנקטו הרשויות הייתה פרסום מודעות ברחבי העיר שבהן הושוו ראותיהן של תושב העיר בן 52 לאלו של בן גילו המתגורר בהימאצ'ל פרדש ההרית בצפון הודו. "דלהי הכריזה מלחמה על זיהום האוויר. באיזה צד אתם?", נכתב במודעה.

ההגבלה תקפה בין השעה 8:00 ל-20:00 מדי יום, חוץ מביום ראשון. הרשויות בדלהי העמידו 3,000 אוטובוסים נוספים לטובת התושבים במטרה להיענות על הדרישה הגוברת לתחבורה ציבורית. גם בתחנת הרכבת התחתית נרשמה תפוסה גדולה יותר מבדרך כלל ולדברי מנהל רשת הרכבות בעיר היא פעלה כסדרה. נהגי מונית בדלהי, כמו גם נשים ונהגי אופנועים, פטורים מהתקנות החדשות.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
תושבים ברקע זיהום אוויר כבד בניו דלהי, הודו, 5 בינואר 2016. AP
תושבים ברקע זיהום אוויר כבד בניו דלהי, הודו, 5 בינואר 2016/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully