וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן ועידת האקלים: הודו וסין כוסו בערפיח רעיל

1.12.2015 / 8:37

רמות זיהום האוויר בבירותיהן של שתי המדינות המאוכלסות ביותר בעולם הרקיעו שחקים, בעוד שמנהיגיהן מתכנסים בפריז ודנים במאבק בשינויי האקלים. "בכל בוקר, הגרון שלך מרגיש שלא בנוח"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בירותיהן של שתי המדינות המאוכלסות ביותר בעולם – סין והודו – כוסו אתמול (שני) בערפיח רעיל ומסוכן בזמן שבפריז החלה ועידת האקלים, שבה משתתפים מנהיגיהם של שתי המעצמות האסייתיות. בבייג'ינג נותרה אזהרת הזיהום ברמתה ה"כתומה" – השנייה בחומרתה. בשל זיהום האוויר נסגרו כבישים, נעצרו והושהו עבודות בנייה ולתושבים הומלץ להישאר בבתיהם.

לדברי המשרד להגנת הסביבה בסין, הערפיח נגרם כתוצאה ממזג אוויר "לא נוח". פליטת המזהמים בצפון המדינה גואה בזמן החורף, כשמערכות החימום פועלות ללא הרף והרוחות החלשות לא מצליחות לפזר את הערפיח.

בניו דלהי, תחנת הניטור בשגרירות ארצות הברית תיעדה נתונים גבוהים במיוחד של זיהום אוויר וערפיח כבד אפף את העיר והראות הוגבלה ל-200 מטרים בלבד. בחורף, איכות האוויר בעיר בת 16 מיליון התושבים היא ירודה, כשהעניים שורפים פחם כדי להתחמם.

בנוסף לכך, עשן המכוניות הרבות מכסה את העיר בשל משב הרוח החלש. עם זאת, הממשלה לא העלתה את רמת הזיהום ולא פרסמה הנחיות מיוחדות לתושבים. 30 אלף איש השתתפו בסוף השבוע החולף בחצי מרתון שהתקיים בעיר, כשרמת הזיהום הייתה זהה.

עוד ידיעות מהעולם
בתום שנת תהפוכות: נשיא חדש נבחר בידי העם בבורקינה פאסו
נלחם בשמועות: קאסם סולימאני הכחיש את הדיווחים על מותו בסוריה

ערפיח מכסה את בייג'יניג, בירת סין, 1 בדצמבר 2015. רויטרס
ערפיח מכסה את בייג'ינג, הבוקר/רויטרס

הערפיח המסוכן מדגיש את האתגר שעומד בפני ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, שמשתתף בוועידת האקלים, להבטיח את מחויבותה של ארצו המסתמכת על תעשיית הפחם למלחמה בהתחממות הגלובלית. הוא הבטיח בריאיון לפיננשל טיימס כי הודו מחויבת להתפתח באופן הדרגתי, כשלדבריו: "בכל פעם שילד נולד, אנחנו שותלים עץ". ואולם, תושבים בניו דלהי מתחו ביקורת על התנהלותה של הממשלה. "רמת הזיהום כה גבוהה שזה פשוט לא יאומן", אמרה אישה, סטודנטית בת 19.

עבור מיליוני תושביה של בייג'ינג, הערפיח גורם לקשיי נשימה. "אפשר לראות שכל העיר עטופה בערפיח. בכל נשימה, בכל בוקר, הגרון שלך מרגיש שלא בנוח", אמר זאנג הנג, אדריכל בן 26. לדברי המשרד להגנת הסביבה, מספר הערים המושפעות מזיהום האוויר הכבד עלה ל-23, שמשתרעות על שטח של 530 אלף קילומטרים רבועים – אזור השווה בגודלו לשטחה של ספרד. עם זאת, לטענת המשרד, מחר ישתפר המצב עם הירידה בטמפרטורות.

סין הבטיחה לחתוך את צריכת הפחם ולסגור תעשיות מזהמות, אך גורמים במשרד להגנת הסביבה הודו כי ארצם לא צפויה לעמוד בתקנות איכות האוויר שהציבה לעצמה לפחות עד לשנת 2030.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ערפיח מכסה את ניו דלהי, בירת הודו, 31 בנובמבר 2015. רויטרס
העניים שורפים פחם בחורף כדי להחתמם. זיהום האוויר בניו דלהי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully