וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת סביב מינוי ראש מועצה בגולן: "לא מכיר בריבונות ישראל"

4.1.2016 / 1:49

מאבק משפטי ממושך הסתיים לאחרונה בכפר מסעדה, שנכבש בששת הימים, לאחר שמשרד הפנים אישר מינוי ראש מועצה מהכפר. אלא שראש המועצה הנבחר רשם בעמוד הפייסבוק שלו שהוא בכלל תושב סוריה. "למדתי באוניברסיטת דמשק"

עריכה: ניר חן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מתגורר בקונטרה, סוריה". עמוד הפייסבוק של בטחיש, לפני המחיקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מינויו של ראש המועצה המיועד של מסעדה שברמת הגולן, ד"ר סלמאן בטחיש, עורר בימים האחרונים סערה. זאת לאחר שהתגלה כי בחשבון הפייסבוק שלו הוא מגדיר את עצמו תושב מחוז קוניטרה שבסוריה, שאליו השתייך הכפר לפני מלחמת ששת הימים. לאחר פניית וואלה! NEWS בנושא, מחק בטחיש את ציון מקום מגוריו מהפרופיל.

מאז 2001 מצפים תושבי מסעדה לראש מועצה דרוזי. באותה שנה מינה לתפקיד שר הפנים דאז, חיים רמון, את יגאל שחר, בשעתו הממונה על משרד הפנים במחוז הצפון. משרד הפנים הבטיח אז כי מדובר במינוי זמני בלבד, אך כעבור שבע שנות כהונה של שחר, מונה לתפקיד מתי אבני - יהודי חובש כיפה ושומר מצוות.

בעקבות עתירה שהוגשה נגד משרד הפנים, מונו בימים האחרונים חברי מועצה תושבי האזור – שבסוף השבוע בחרו בסלמאן בטחיש לראש המועצה. מינויו של בטחיש דורש את אישור ראש הממשלה ושר הפנים, בנימין נתניהו.

עוד בוואלה! NEWS:
מאיימים לעתור לבג"ץ: הכפר שמחכה כבר 14 שנה לראש מועצה דרוזי
למרות השקעה של מיליארדים: רבים ממפוני גוש קטיף לא נכנסו לבתי קבע
הממשלה אישרה: 15 מיליארד שקלים יוקצו לצמצום פערים במגזר הערבי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האמת היתה נכונה לזמנה". עמוד הפייסבוק של בטחיש, לאחר המחיקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושב הכפר המתנגד נחרצות למינוי, עורך הדין פאהד ספדי, הצביע על כך שמשרד הפנים לא מינה מעולם, כלומר מאז הוחל חוק הגולן ב-1981, חבר מועצה המצהיר שהוא גר בסוריה. "השאלה היא מאוד פשוטה - אם אתה רואה את עצמך כאזרח סורי ותושב מחוז קוניטרה, למה אתה מחפש תפקיד ממלכתי במדינת ישראל?", שאל ספדי. "לך תבקש מממשלת סוריה להתמנות למושל מחוז קוניטרה".

לדברי ספדי, הוא יידע על כך את הממונה על המחוז במשרד הפנים ,שבעצמו פיקח על הבחירה בבטחיש ביום חמישי האחרון. "המסר שיוצא מהמינוי הזה הוא רע", הדגיש ספדי וציין כי מדובר גם בסוגיה ביטחונית. "ראש מועצה מקבל כל הזמן דיווחים שוטפים מקציני צה"ל על הפעולות של צה"ל באזור הגובל בסוריה".

קרבות מהצד הסורי של גבול ישראל וסוריה. ספטמבר 2014. ג'יליס
רשם את קונטרה כמקום מגוריו - ומחק. הקרבות בקוניטרה שבסוריה ב-2014/ג'יליס

מאז כיבוש הגולן במלחמת ששת הימים ועד להחלת חוק הגולן ב-1981, השליטה ישראל ממשל צבאי בכפרים הדרוזים ברמת הגולן. עם החלת חוק הגולן, הקימה הממשלה מועצות מקומיות בכפרים הדרוזים שנכבשו, ואולם משום שמרבית התושבים לא הכירו בחוק - מרביתם לא הסכימו לקבל אזרחות ישראלית ומכאן, גם ויתרו על זכות הבחירה.

ד"ר בטחיש: "התיאור היה נכון לזמנו"

מטעמו של ד"ר בטחיש נמסר: "ד"ר בטחיש הוא אזרח המדינה - להבדיל מרוב תושבי הכפר - ובן למשפחה שתרמה וממשיכה לתרום למדינה. הוא זוכה להערכה רבה בקרב התושבים, וקיבל את ברכת הדרך מהמנהיגים הרוחניים ברמת הגולן. בעניין הטענה של הרישום בפייסבוק כאילו הוא מציג את עצמו כתושב קוניטרה - הדבר נעשה בזמן ששהה בסוריה במסגרת לימודיו האקדמיים באוניברסיטת דמשק, שאליהם נסע באישור וברשות המדינה. רישום התושבות בפייסבוק תיאר בזמנו מציאות אמתית, שאך בהיסח הדעת לא שונה בזמן אמת לאחר שחזר ארצה.

"לאחר קבלת הפנייה מ'וואלה' תוקן מקום מושבו של בטחיש בפייסבוק שלו ל'מדינת ישראל'. הטענה שד"ר בטחיש אינו מכיר בריבונות המדינה על רמת הגולן נשמעת יותר ממגוחכת במיוחד לאור העובדה שהציג את מועמדותו לכהונה כחבר במועצה המקומית שממונה ופועלת לפי החוק הישראלי.

"חשוב להדגיש כי ההתקפה נגד מינויו נעשית על ידי גורמים אינטרסנטיים, שטובת התושבים והמדינה אינה נר לרגליהם, והיא באה לאחר שהם ניסו את מזלם מספר פעמים בבתי המשפט השונים לפסול את מועמדותו של ד"ר בטחיש לראשות המועצה וכל ניסיונותיהם נדחו".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי הנושא נמצא בבדיקה.

(עדכון ראשון: 23:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully