וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם הנח"ל החרדי שהשתתף ב"חתונת השנאה" נידון ל-21 ימי מחבוש

1.1.2016 / 12:47

מחקירת חייל בגדוד "נצח יהודה" שתועד משתתף באירוע עולה כי לא פיקח על נשקו האישי, שהועבר בין החוגגים. שני לוחמים נוספים בגדוד נשפטו בגין השתתפות במעשי אלימות נגד עצירים פלסטינים

עריכה: ניר חן

לוחם הנח"ל החרדי שנעצר לאחר שהשתתף ב"חתונת השנאה" נשפט היום (שישי) ל-21 ימי מחבוש. מבדיקה שעליה הורה הרמטכ"ל גדי איזנקוט עולה כי החייל לא פיקח על נשקו האישי והוא הועבר בין ידי החוגגים באירוע. החייל נשפט על ידי מפקד חטיבת כפיר, אלוף משנה גיא חזות.

שלשום שוחררו שלושה מהעצורים בחתונה, ובהם החתן יקיר אשבל, שנעצרו ביום שלישי. המשטרה ביקשה תחילה להאריך את מעצרם בחמישה ימים ולאחר מכן הסתפקה בהוצאת צו עיכוב ביצוע, על מנת לעכב את שחרורם ביום, אולם השופטת ג'ויה סקפה-שפיר דחתה זאת והורתה לשחררם.

לקריאה נוספת:
חתונת פעילי הימין: המשטרה הודיעה כי היא חוקרת חשד להסתה
אבי הכלה מסרטון החתונה: "אכפת לך מתינוקות בדומא? לא אכפת לי"
נתניהו נגד משתתפי "חתונת השנאה": "כופרים במדינה"

פעילי ימין חוגגים בחתונה ומניפים נשקים ונועצים סכין בתמונת התינוק עלי דוואבשה. דצמבר 2015. חדשות 10, צילום מסך
כלי נשק מונפים באוויר לצד תמונתו של הפעוט עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע בכפר דומא/צילום מסך, חדשות 10

סקפה-שפיר קיבלה את טענות עורך דינם ופסקה כי "גם אם מדובר במעשה מקומם ומרגיז, אין מקום להארכת מעצר". עם זאת, השופטת כינתה את מעשיהם במלים "מכוערים וחמורים," ואמרה כי מדובר "בהתנהגות המעוררת סלידה, שאט נפש ואפילו בושה על כך שיהודים בוחרים לחגוג הקמת בית יהודי חדש בישראל בדרך של גילוי שמחה על הירצחו של תינוק שנשרף למוות בשנתו יחד עם הוריו". השופטת קבעה תנאי שחרור של ערבות עצמית והפקדה של 2,000 שקלים.

בתוך כך, שני לוחמים נוספים מגדוד "נצח יהודה" נשפטו היום בגין השתתפותם במעשי אלימות נגד עצירים פלסטיניים בתום חקירת מצ"ח. מח"ט חזות קבע כי אחד החיילים יועבר מהחטיבה לשיבוץ מחדש והשני יושעה מתפקיד לוחמה ויועבר לתפקיד מנהלתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully