וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נסראללה סירב לבקשת שליח גרמני להימנע מתגובה על קונטאר

העיתון הלבנוני "אל-ליווא" דיווח כי מזכ"ל חיזבאללה נועד עם השליח, אך לא נענה לבקשתו שלא להגיב על חיסולו של הפעיל שיוחס לישראל. השליח הזהיר מפני תגובה ישראלית "עוצמתית"

עריכה: מתן חדד

שליח גרמני נפגש עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה והפציר בו להימנע מתגובה על חיסולו של סמיר קונטאר שתוביל לתגובה ישראל "עוצמתית" - כך דיווח אתמול (חמישי) העיתון הלבנוני "אל-ליווא". לפי הדיווח, המפגש התקיים בשבוע שעבר לאחר הבטחתו של נסראללה לנקום את מותו של האסיר המשוחרר שחיסולו בפרברי דמשק ביום ראשון שעבר יוחס לשיראל. ואולם, מזכ"ל הארגון השיעי לא נענע לבקשותיו והפגישה הסתיימה ללא תוצאות.

ביום ראשון האחרון נשא נסראללה נאום מיוחד לציון שבוע לחיסולו של קונטאר ואמר כי "התגובה על חיסול קונטאר תגיע, היא בלתי נמנעת ועל ישראל לחשוש ממנה. לישראלים יש סיבה לפחד כעת - בסמוך לגבול, בתוך ישראל ומחוצה לה". הנאום שודר על מסכי ענק במהלך טקס אזכרה שנערך באולם הנמצא בדאחייה, מעוז הארגון שבדרום ביירות.

לקריאה נוספת בנושא
צה"ל נערך לנקמה כואבת מצד חיזבאללה
נתניהו ברמז לנסראללה: "נגיב בתקיפות על כל התקפה עלינו"
איזנקוט משיב לאיומי נסראללה: "אויבינו יישאו בתוצאות חמורות"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נואם לציון שבוע לחיסולו של סמיר קונטאר, 27 בדצמבר 2015. רויטרס
לא השכנע. נסראללה בנאומו ביום ראשון האחרון/רויטרס

בהמשך השבוע התייחסו לאיומים ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל גדי איזנקוט. "אנו פועלים נגד אלה שמשכימים להורגנו ושיידעו כל אויבנו שנגיב בתקיפות על כל התקפה עלינו", הבהיר נתניהו בטקס חלוקת תעודות הצטיינות לאנשי מוסד מצטיינים לשנת 2015.

"העולם משתנה והמוסד משתנה יחד איתו", אמר ראש הממשלה. "חלקו וחשיבותו במערך הביטחון הלאומי שלנו הולך וגדל. היום אנחנו תחת איומים חדשים. בשל עליית האיסלאם הקיצוני, אנו מצויים, אם אפשר לקרוא לזה כך, במלחמת עולם מול שני זרמים גדולים של איסלאם קיצוני שחובק את כל העולם. אנחנו מחויבים לטפל באיומים הללו, ושני האיומים מתחברים זה בזה. לא ינום ולא ישן שומר ישראל. גם שומרת".

יום לפני כן הבהיר הרמטכ"ל בטקס פרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות כי "גם מעבר לגבולותינו, אל מול האיומים הנשמעים מצפון, אנחנו עומדים ערוכים לכל אתגר, וכפי שהוכחנו בעבר, אנחנו יודעים למצוא ולפגוע בכל מבקשי רעתנו". לדבריו, "אויבינו יודעים כי אם ינסו לערער את ביטחון ישראל - הם יישאו בתוצאות חמורות".

(עדכון ראשון: 19:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully