וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין מגבה את הפרקליטות: "החיילים האלמונים של שלטון החוק"

31.12.2015 / 17:51

בצל הביקורת נגדה בשורת פרשות, בהן רצח זדורוב, הפיץ היועץ המשפטי בקרב הפרקליטות מכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS: "היא איננה יכולה לפעול, והיא אינה פועלת, כדי להתחבב על הציבור"

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף; עריכה: יאיר דניאל

(העליון הכריע ברצח זדורוב)

"הפרקליטים הם החיילים האלמונים של שלטון החוק"- כך כתב היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין במכתב שהפיץ היום (חמישי) בפרקליטות המדינה והגיע לידי וואלה! NEWS.

מכתב הגיבוי של וינשטין מגיע לאחר התקפות על התנהלות הפרקליטות בפרשיות שונות, בהן פרשת הפתולוגית מאיה פורמן - שנגד מינויה למכון לרפואה משפטית קמה התנגדות בשל חוות דעתה במשפט הרצח של רומן זדרוב שהוכרע בשבוע שעבר - וכן על רקע היריבות המרה עם נציבות הביקורת על הפרקליטות. במכתבו תקף וינשטיין גם את ההתנהלות התקשורתית בנושא.

לקריאה נוספת בנושא
היועמ"ש החליט: ברק לא ייחקר בגין דבריו על תקיפה מתוכננת באיראן
העליון נגד שופט המחוזי שהחמיר עם אולמרט: "פוסקים לפי ראיות"

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין  בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
מגבה את הפרקליטות. היועץ המשפטי וינשטיין/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

"הפרקליטות ניצבת בתקופה האחרונה בכמה סערות תקשורתיות", כתב היועץ. "בחלק מהפרשות מדובר במתקפה חסרת רסן ולעיתים נעדרת כל בסיס של ממש. חשוב לנו לשמור על עצמאות הפרקליטות ועל אמון הציבור בה. פגיעה בעצמאות ובאמון תקשה עליה לבצע את תפקידה החברתי החשוב של אכיפת החוק ועשיית משפט צדק".

"על הפרקליטות לפעול לפי המצפן המקצועי"

"עם זאת", הוסיף היועץ, "הפרקליטות איננה יכולה לפעול, והיא אינה פועלת, מתוך מטרה להתחבב על הציבור כולו או על חלקים מסוימים ממנו. עליה לפעול לפי המצפן המקצועי ועקרונות הצדק".

בסיום מכתבו כותב וינשטיין כי על הפרקליטות לשנן לעצמה כי היא גוף "חזק ורב-עוצמה, ועל כן תהיה עליה ביקורת". ואולם, לדבריו, "למרבה הצער, קורה לא אחת שביקורת זו תהא מוטה ובלתי מוצדקת, אך נוכח העוצמה שהופקדה בידינו עלינו לעמוד גם בביקורות מעין אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully