וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש החליט: ברק לא ייחקר בגין דבריו על תקיפה מתוכננת באיראן

29.12.2015 / 15:41

וינשטיין הודיע כי ההחלטה התקבלה על סמך המלצת פרקליט המדינה ולאחר שהצנזורה הצבאית אישרה שבפרסום המידע אין כדי לפגוע בביטחון המדינה. במסגרת ריאיונות שהעניק לספרו הביוגרפי סיפר שר הביטחון לשעבר על הדיונים הסודיים בנוגע לתקיפה הצבאית

צילום: מאיר וקנין, עריכה: גדי וינסטוק

(נתניהו: איראן נחושה להשמיד את ישראל, נגן בכל דרך)

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע היום (שלישי) כי הוא החליט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד שר הביטחון לשעבר אהוד ברק בגין חשיפת מידע סודי על אודות תקיפה אפשרית של ישראל באיראן. זאת, במסגרת ראיונות שהעניק לספר ביוגרפי על חייו. ברק התראיין לספר "מלחמות חיי" שכתבו אילן כפיר ודני דור, ובמסגרת קיום המכירות של ספרו פורסמו הראיונות שערך עם השניים. בראיונות הוזכרו היערכות ישראל לתקיפה אפשרית במתקני הגרעין באיראן, וכן מידע סודי נוסף. ברק התנגד לחשיפת תוכן הראיונות.

בעקבות כך, הוגשו נגד ברק תלונות במשטרה בטענה כי ביצע עבירה של גילוי בהפרת חובה, האוסרת על עובד ציבור למסור ללא סמכות מידע סודי. העונש על עבירה מסוג זה הוא שלוש שנות מאסר.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי סגירת התיק: המפכ"ל הודיע לריטמן שימשיך בתפקיד ראש להב 433
יתר מורשעי הולילנד: שישה חודשי עבודות שירות ללופוליאנסקי
נעצרו שני חשודים שתכננו פיגועים בערב השנה החדשה בבלגיה

שר הביטחון אהוד ברק בכינוס במינכן, 3 פברואר 2013. AP
גם במקרים קודמים שבהם בכירים שוחחו עם סופרי צללים לא נפתחה חקירה. ברק/AP

וינשטיין הודיע כי לאחר שבחן את עמדות הגורמים הרלוונטיים בדיון שקיים, הוא החליט כי אין הצדקה לפתיחה בחקירה פלילית נגד ברק. החלטתו נסמכת על המלצה שהעביר פרקליט המדינה שי ניצן ועל כך שהכתבה עברה טרם פרסומה את אישור הצנזורית הצבאית הראשית. בצנזורה הבהירו כי בפרטים שפורסמו אין כדי לגרום לפגיעה ממשית בביטחון המדינה, שכן הדברים לא ירדו לרבדים מבצעיים אלא נגעו לעמדות עקרוניות שהובעו בנושא.

לטענה זו הצטרפו נימוקים נוספים, בהם העובדה שבמקרים קודמים דומים, שבהם שוחחו ממלאי תפקידים בכירים עם "סופרי צללים" או עם עיתונאים על מידע חסוי שנודע להם במהלך מילוי תפקידם, לא נפתחה חקירה פלילית.

היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, השבעת שרת המשפטים איילת שקד, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"יש פגם בהעברת מידע מבלי שניתן לכך אישור". וינשטיין/נועם מושקוביץ

עם זאת, וינשטיין ביקר את התנהלות ברק וקבע כי "יש פגם בהעברת מידע על ידי שר לשעבר מתוך דיוני הקבינט ל'סופרי צללים' ולעיתונאים, בלא שניתן לכך אישור". בעקבות המקרה, הורה וינשטיין על הקמת צוות שיבחן קידום הנחייה מערכתית לטיפול בנושא של שיח בכירים לשעבר במערכת הביטחון עם 'סופרי צללים' או עם עיתונאים. בראש הצוות תעמוד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully