וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל סכסוך עם משרד האוצר: עיריית ירושלים מאיימת לפטר אלפי עובדים

31.12.2015 / 9:15

העירייה שלחה מכתבי פיטורים ל-170 מעובדי מערך הניקיון, לאחר שלא קיבלה סיוע כספי הניתן לה מדי שנה. לדבריה, כ-2,000 עובדים נוספים יפוטרו ללא הסיוע. ברקת: "בתקופה של פיגועי טרור ציפינו לקבל חיזוק". האוצר: "ברקת מתעמר בעובדים החלשים"

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. ברני ארדוב
"לא נותרה לנו ברירה". ברקת/ברני ארדוב

עיריית ירושלים שלחה הבוקר (חמישי) מכתבי פיטורים ל-170 עובדי מערך הניקיון בעיר, בעקבות סכסוך עם משרד האוצר על סיוע כספי שניתן לעירייה מדי שנה ולא הועבר עבור 2016. בעיריית ירושלים מאיימים כי בשל העדר הסיוע יאלצו לקיים קיצוץ רוחבי בתקציב העירייה ובתמיכות במוסדות התרבות, הרווחה והחינוך, וכ-2,000 עובדים נוספים יפוטרו.

בכל שנה מעביר משרד האוצר לעיריית ירושלים תקציב המשלים את הפער בין הכנסות העירייה לבין צרכי העיר וההוצאות הצפויות. בעירייה טוענים כי "לראשונה מסרב האוצר להעביר לבירת ישראל את הסיוע הדרוש לניהולה השוטף של העיר".

עוד בוואלה! NEWS:
הסופה כבר כאן: שלג בחרמון, גלי ענק ורוחות של מאה קמ"ש
לא שותים ונוהגים: מאות שוטרים יערכו בדיקות שכרות בליל הסילבסטר
תושבים בירושלים זועמים: תחנת אוטובוס בשכונתם נקראה "ההתנחלות"

פתיחת שנת הלימודים בבית הספר הדו לשוני בירושלים, 1 בספטמבר 2015. אבי כהן
שעות האבטחה במוסדות החינוך יקוצצו. בית ספר בירושלים/אבי כהן

עוד טוענים בעירייה כי "הדרישה לתקציב תוספתי של 400 מיליון שקלים בתקציב 2016 נועדה לאפשר את המשך מגמות הצמיחה ואת חיזוק העסקים, כפי שממשלת ישראל תמכה בעבר וחיזקה את בירתה". בעירייה הוסיפו כי אם לא יקבלו עוד היום התחייבות לקבלת תקציב למימון תוספת האבטחה במוסדות החינוך, יקוצצו שעות האבטחה ויוחזרו למצב שהיה לפני תחילת גל הטרור.

ראש העיר, ניר ברקת, אמר כי "ההחלטה קשה מנשוא אך לצערי לא נותרה לנו ברירה. סירוב האוצר להעביר תקציבים לירושלים לא מאפשר לנו להמשיך את השירותים שהעירייה מספקת ואנו נאלצים לנקוט בצעד הקשה ביותר ולפטר עובדים הנחוצים לנו ולקצץ קשות בתמיכות העירייה במוסדות הרווחה, החינוך והתרבות שמשמעותם פיטורים של עוד אלפי העובדים בעיר. במיוחד בתקופה של פיגועי טרור ציפינו לקבל חיזוק נרחב יותר ולא כתף קרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"משרד האוצר הגיע לסיכום עם עיריית ירושלים"

ח"כ רחל עזריה, חברת מפלגתו של שר האוצר משה כחלון ולשעבר סגנית ראש העיר ירושלים אמרה הבוקר: "לא מובן לי מדוע ברקת בוחר לפגוע בתושבי ירושלים ומקצץ בחינוך, בביטחון, בניקיון ומפטר אלפי עובדים כשהשתתפות המדינה בתקציב העירייה לא קוצצה כלל. אני קוראת לו לבחור בסדר העדיפויות הנכון, לשים את תושבי ירושלים מעל לפוליטיקה ולבטל את הקיצוצים והפיטורים המיותרים האלו שפוגעים בירושלים בתקופה כל כך רגישה".

משה כחלון בישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"משרד האוצר הוכיח כבר בעבר כי הוא דואג לעובדים החלשים". שר האוצר משה כחלון/נועם מושקוביץ

גורמים במשרד האוצר מסרו כי "אחרי שרק בחודש שעבר עשה בהם שימוש ציני, ניר ברקת ממשיך להתעמר בעובדים החלשים ביותר בעירייה שלו ולנהל מושא ומתן על גבם. משרד האוצר אישר לעיריית ירושלים לקלוט את 170 עובדי הניקיון כעובדים מן המניין ואף העמיד לרשות העירייה את התקצוב הנדרש לשם כך, אך ברקת מסרב לקלוט את אלו משום שאינו רוצה שיהפכו לעובדים קבועים.

"משרד האוצר הגיע לסיכום עם עיריית ירושלים גם לגבי המשך תקצוב המאבטחים במוסדות החינוך אך כנראה שנושאים אלו אינם מעניינים את ברקת שכל מטרתו היא יצירת רווח הון פוליטי על חשבון העובדים החלשים. משרד האוצר הוכיח כבר בעבר כי הוא דואג לעובדים החלשים יותר מכל גורם אחר. משרד האוצר ימשיך בדיונים המקצועיים עם עיריית ירושלים מתוך דאגה אמיתית לעתידה של העיר ולא מתוך גחמות אישיות ופוליטיות".

מההסתדרות נמסר: "אנו מצרים על כך שעיריית ירושלים בוחרת לנהל את הקרב על תקציב העירייה מול משרד האוצר על גבם של כ-200 עובדים קשי יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully