וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הורה לשחרר שלושה מעצורי "חתונת השנאה"

שבתי בנדט ודב גיל הר

30.12.2015 / 13:00

העצור הרביעי, חייל, נחקר במצ"ח וטרם שוחרר. המשטרה ערערה על ההחלטה וביקשה לעכב את השחרור עד מחר. אביו של החתן בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "נשמח להקים קרן לרווחת החתן והכלה ולעשות בעזרתכם חתונה מתקנת"

בית משפט השלום בירושלים הורה היום (רביעי) לשחרר שלושה מהצעירים, בהם החתן, יקיר אשבל, שנעצרו אתמול לאחר שתועדו ב"חתונת השנאה". העצור הרביעי, חייל, נחקר במצ"ח וטרם שוחרר. המשטרה, שביקשה להאריך את מעצרם של החשודים בחמישה ימים, ביקשה מבית המשפט צו עיכוב ביצוע עד למחר, דבר שימנע את שחרורם עוד היום.

השופטת, ג'ויה סקפה-שפירא, קיבלה את טענותיו של עורך דינם, איתמר בן גביר, ולפיהן "גם אם מדובר במעשה מקומם ומרגיז אין מקום להארכת מעצר". תנאי השחרור שלהם עמדו על ערבות עצמית והפקדה של 2,000 שקלים.

יחד עם זאת, השופטת כינתה את מעשיהם של העצורים "מכוערים, וחמורים" ואמרה כי מדובר "בהתנהגות המעוררת סלידה, שאט נפש ואפילו בושה על כך שיהודים בוחרים לחגוג הקמת בית יהודי חדש בישראל בדרך של גילוי שמחה על הירצחו של תינוק שנשרף למוות בשנתו יחד עם הוריו".

עוד ידיעות בנושא:
נתניהו נגד משתתפי "חתונת השנאה": "כופרים במדינה"
תיעוד: פעילי ימין חוגגים חתונה עם תמונת דוואבשה ובקבוקי תבערה
אבי הכלה מסרטון החתונה: "אכפת לך מתינוקות בדומא? לא אכפת לי"

אביו של החתן, שחר אשבל, התייחס היום לפרשה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS ואמר כי הוא לא מכיר את הבחורים שאחראים לפרובוקציה שנראית בסרטון. "רוקדים לנו על הדם, אנחנו לא יודעים מי עשה את הפרובוקציה ואם הייתי יודע מזה, מיד הייתי מפסיק", אומר אשבל שמודה כי "הדברים יצאו מפרופורציות ולא היו במקום".

"אין לנו מושג מאיפה הנשק. יש המון שאלות ותהיות", הוא מוסיף. גם בנו, כך הוא טוען, לא יודע מי הם אותם אנשים שהיו בחתונה. יחד עם זאת, הוא מבקש להדגיש כי משפחתו "לא עשתה דבר" וכי פרסום הסרטון מהאירוע מהווה לדעתו רמיסה של צנעת הפרט. "איבדנו את השפיות סביב העניין הזה, צריך להנמיך את האש", הוסיף.

לדבריו, "הכול יצא מפרופורציה. אנחנו מרגישים שמתחיל להימאס מההתעסקות בחתונה. אנשים מתחילים לומר שזה משהו מגמתי, להסית את דעת הקהל. אנחנו את שלנו אמרנו, את הגינוי הוצאנו, מצטערים ולא תוכנן, החתונה הייתה באווירה טובה, היו ריקודים".

בהתייחסו לשיר שנשמע בחתונה, הקורא לנקום בערבים, אמר אשבל כי הוא אכן מתסיס ומלבה, אולם אין קשר בינו לבין הסתה. "כולם מכירים אותו באירועים, אפילו בחתונות של לא דתיים שרים אותו. הוא מתסיס ומלבה, אבל מפה לחשוב על כיוונים של כוונה להסתה? מדובר בתמימות של נערים שנפלו לזה".

אשבל ביקש להדגיש כי אותם גורמים פרובוקטיביים שהוא לא מכיר, לטענתו, הסבו נזק לבנו ולכלתו הטרייה. "נעשה עוול גדול מאד לחתן ולכלה. נשמח להקים קרן לרווחתם ולעשות בעזרתכם חתונה מתקנת".

הארבעה, החתן, יקיר אשבל, דניאל פינר עצור נוסף והחייל, נעצרו לאחר שתועדו בחתונתו של אשבל כשהם מניפים כלי נשק וסכינים שחלקם נעוצים בתמונתו של התינוק עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע ההצתה בכפר דומא. בתיעוד נוסף הם נראו כשהם מנופפים בנשק ובחולצה של תנועת "כך" המזוהה עם עקרונותיו של הרב מאיר כהנא.

משטרת מחוז ש"י פתחה בחקירת החתונה, שאותה היא מחשיבה כהתקהלות אסורה, בחשד לעבירות הסתה לאלימות ועבירות נוספות. לטענת המשטרה, החקירה נפתחה עוד בטרם הופץ הסרטון לאחר שנאסף חומר חקירה רב, שרק חלק מזערי ממנו הוצג בו.

הסרטון הוביל לתגובות נרחבות בציבור ולגינויים רבים. בין היתר, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לסרטון כשביקש להקרינו בישיבת קבינט. הוא הדגיש כי המשתתפים באירוע לא מייצגים את הציונות הדתית. "אני חשבתי שחשוב להבהיר עד כמה הקבוצה הזו קיצונית, לדעתי קיצונית ושולית, בוודאי אינה מייצגת את הציונות הדתית", אמר.

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully