וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: איראן שיגרה טילים שנפלו בסמוך לנושאת מטוסים אמריקנית

30.12.2015 / 9:01

במהלך תרגיל באש חיה, ירו כלי שיט של משמרות המהפכה האיראניים טילים במפרץ הפרסי. אחד מהם נפל במרחק של קילומטר וחצי מנושאת המטוסים טרומן ששטה בליווי שתי ספינות קרב. "צעד מתגרה מאוד", אמר מפקד בחיל הים האמריקני

עריכה: אביב אירגז

(תמרון נרחב של צבא איראן במפרץ הפרסי, פברואר השנה)

משמרות המהפכה של איראן שיגרו רקטות שפגעו בסמוך לנושאת המטוסים האמריקנית הארי טרומן וספינות קרב נוספות שנכנסו למפרץ הפרסי ביום שבת, לאחר שנתנו אזהרה קצרה – כך מסר אמש (שלישי) דובר מטעם הצבא האמריקני שכינה את הצעד "מתגרה מאוד".

רשת החדשות האמריקנית NBC, שציטטה גורמים רשמיים בצבא, דיווחה כי משמרות המהפכה ביצעו תרגיל באש חיה ושאחד הטילים פגע בנקודה במרחק של קילומטר וחצי מנושאת המטוסים טרומן. "הטילים לא נורו לעבר טרומן והספינות האחרות, אלא בסמוך אליהן", דווח ברשת.

כמה כלי שיט של משמרות המהפכה ירו את הטילים ב"סמיכות קרובה" לספינות הקרב וספינות סחר אחרות "לאחר שסיפקו אזהרה מקדימה בת 23 דקות", אמר קייל ריינס, מפקד בחיל הים, שדיבר בשם המטה האמריקני הכללי.

לקריאה נוספת:
דיווח: ארה"ב צותתה לשיחות נתניהו במהלך שיחות הגרעין עם איראן
היועמ"ש החליט: ברק לא ייחקר בגין דבריו על תקיפה מתוכננת באיראן

נושאת המטוסים האמריקנית הארי טרומן של חיל הים של ארצות הברית, 2003. חיל הים האמריקני, מערכת וואלה! NEWS
"האיראני סיפקו אזהרה של 23 דקות". נושאת המטוסים טרומן/מערכת וואלה! NEWS, חיל הים האמריקני

"פעולות אלה הן פרובוקטיביות מאוד, לא בטוחות, לא מקצועיות ומעלות ספק במחויבות איראן לביטחון המעברים הימיים החיוני לסחר בינלאומי", כתב ריינס במייל שהגיע לידי NBC. נושאת המטוסים, הטרומן, שלוותה בשתי ספינות קרב אמריקניות, לוקחות חלק בקואליציה נגד "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק ובסוריה. לדבריו, כלי השיט נכנסו למפרץ דרך מצרי הורמוז בנתיב שגרתי כשהתקרית אירעה.

רשת NBC מסרה כי המשחתת האמריקנית באקלי ופריגטה צרפתית היו גם הן באזור כשנורו הטילים. "בעוד רוב האינטראקציות בין הכוחות האיראניים לבין חיל הים האמריקני מקצועיות, בטוחות ושגרתיות, אירוע זה לא היה כזה ועומד בניגוד למאמצים להבטחת חופש מעבר וביטחון ימי באזור", אמר ריינס.

צבא איראן מתאמן בהטבעת דגם של נושאת מטוסים אמריקנית – המפרץ הפרסי, 25 בפברואר 2015. הטלוויזיה האיראנית, צילום מסך
תרגיל איראני מחודש פברואר המדמה פגיעה בנושאת מטוסים אמריקנית/צילום מסך, הטלוויזיה האיראנית

כוחות איראניים ואמריקניים התעמתו במפרץ בעבר, במיוחד במהלך מלחמת איראן-עיראק בשנות ה-80 ולאחר המהפכה האיראנית. טהראן ושש המעצמות, בהן ארה"ב, השיגו ביולי האחרון הסכם שצפוי לצמצם את תכנית הגרעין האיראנית בתמורה להסרת סנקציות כלכליות.

בחודש פברואר, ברקע הדיווחים על התקדמות בשיחות הגרעין בין טהראן לארצות הברית, ערכה איראן תמרון צבאי גדול במפרץ הפרסי. בתרגיל משתתפים כוחות מצי משמרות המהפכה ומחיל האוויר שלו. בטלוויזיה האיראנית הוצגו עשרות סירות וכלי שיט נוספים, שסייעו להטביע ספינה שדימתה את נושאת המטוסים האמריקנית "נימיץ". מפקד חיל הים של משמרות המהפכה, האדמירל עלי פדאווי, אמר בטקס כי "התמרון מוכיח את עוצמתה של איראן בפני המעצמות הזרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully