וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה מברכים על החזרת ריטמן: "המפכ"ל שלנו גבר"

29.12.2015 / 15:25

הקצינים מרוצים מיכולתו של רוני אלשיך לעמוד בלחץ הציבורי ולקבל גם החלטות שאינן פופולריות: "יש על מי לסמוך". ניכר כי חזרתו של ריטמן לתפקיד תסיים את הסאגה הארוכה במטה הארצי בינו לבין תנ"צ גיא ניר, ראש חטיבת המודיעין. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

במטה הארצי של המשטרה בירכו היום (שלישי) על החלטתו של המפכ"ל החדש, רוני אלשיך, להשאיר את ניצב רוני ריטמן בתפקידו כמפקד להב 433. "המפכ"ל שלנו גבר", אמרו קציני המשטרה. מבחינתם של כחולי המדים, לא רק שאלשיך הראה שאינו נכנע ללחצים מבחוץ, אלא גם קיבל החלטה לא פופולרית בכל הקשור להלך הרוח הציבורי - להשאיר מפקד ביחידה החשובה ביותר במשטרה, למרות העננה סביבו במחלקה לחקירות שוטרים.

החלטתו של אלשיך נתפסת בקרב השוטרים כגושפנקא סופית וסתימת גולל על "מלחמת גנרלים" מכוערת שהתפתחה במטה הארצי של המשטרה. מחד, ריטמן, שרבים במשטרה הגדירו אותו כ"צנון" שמעולם לא התחיל עם שוטרת כזו או אחרת, ומן העבר השני, תת-ניצב גיא ניר, ראש חטיבת המודיעין במשטרה, שבתוך החטיבה הגדירו אותו כמפקד לא מוצלח במיוחד, שמתעסק בתפל ולא בעיקר. בהמשך, נחשפה שורה של תהיות על תלונת הקצינה מחטיבת המודיעין, המקורבת לניר.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
אחרי סגירת התיק: המפכ"ל הודיע לריטמן שימשיך בתפקיד ראש להב 433
ראש חטיבת המודיעין במשטרה יזומן לשימוע בשל התנהגות בעייתית
היועמ"ש החליט: נסגר התיק נגד ניצב ריטמן שנחשד בהטרדה מינית

תנ"צ רוני ריטמן. אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
נשאר בתפקיד למרות העננה במח"ש. ניצב ריטמן/חטיבת דובר המשטרה

באחד הימים, נדהמו בחטיבה לגלות התכתבות וואטסאפ ששלח ניר בטעות בקבוצת סגל פיקוד כללי של חטיבת המודיעין. "אבל איך את מסתדרת עם הקור?", נכתב בהודעה שככל הנראה יועדה לאותה הקצינה שעמה עמד בקשר ניר, "ספונה לבדך בקן האוהבים שלנו?".

ההודעה, יחד עם שורה של ליקויים בחטיבת המודיעין, הביאו את המשטרה למסקנה שיש למנות קצין בודק בתוך החטיבה. עם זאת, הקצין הבודק לא מונה עד אשר פרש יוחנן דנינו, מפכ"ל המשטרה הקודם. דנינו עצמו היה מיודד ואולי אף יותר מכך, עם אותה קצינה. בין היתר, הוא נהג להתייעץ עמה על מינויים, דבר תמוה כשלעצמו הואיל ומדובר בקצינה בדרגה זוטרה יחסית במשטרה.

עם כניסתו של אלשיך לתפקיד, קיבל ניצב דוד ביתן את המינוי. ניצב ביתן קבע חד משמעית: חטיבת המודיעין פעלה באופן שאינו מתקבל את הדעת, ויתרה מכך, מפקד החטיבה, גיא ניר, קיים קשר פסול עם הקצינה, דבר שהביא להדחתם מהחטיבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תנ"צ גיא ניר, מפקד חטיבת המודיעין במשטרה. 2011. ניר קידר, הארץ
"החטיבה סבלה מחוסר מקצועיות". תנ"צ גיא ניר/הארץ, ניר קידר

במקביל, התגלו כשלים רבים בחטיבת המודיעין בעת כהונתו של ניר. אחת הפאשלות הגדולות, היא אי-דיווח למחוז ירושלים על שחרורו של ישי שליסל, שהביא בסופו של דבר לרצח של הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים. "כשגיא ניר נכנס לתפקידו בחטיבת המודיעין, הדבר ההזוי ביותר שהוא ביקש מהחטיבה הוא לא לעבור על דוחות או על המודיעין הרב שבו מטפלת החטיבה", אמר קצין בחטיבת המודיעין. "הוא ביקש לשנות את סמל החטיבה, שייראה יותר יפה, ולא יותר מזה. שתבין כמה החטיבה הזו סבלה מחוסר מקצועיות. זו חטיבה שמטפלת במודיעין הכי רגיש במדינה והתנהלה בצורה הזויה, כאשר הרבה החלטות התקבלו על ידי אותה הקצינה".

אותו קצין התייחס להחלטה להחזיר את ריטמן ואמר כי "אין מקום במשטרה למלחמות וסגירת חשבונות באמצעות מח"ש". הוא הסביר כי מדובר בתלונה על אירוע שהתרחש לפני חמש שנים, במסגרתו, נטען כי ריטמן "זרק" הערה שלא במקום.

ריטמן הכחיש מכל וכל לאורך כל הדרך את התלונה. בעוד ריטמן היה בטוח בחפותו, המחלקה לחקירות שוטרים שידרו אופטימיות, שגם הייתה בעת חקירת פרשיות מין אחרות במשטרה. "אנחנו בטוחים, בתיק הזה יוגש כתב אישום וריטמן לא יישאר", תדרכו במח"ש את כתבי המשפט שסיקרו את הפרשה.

טקס מינוי מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך במשרד ראש הממשלה בירושלים 03 דצמבר 2015. מור שאולי
"אלשיך הגבר". המפכ"ל החדש/מור שאולי

המהלומה הגיעה כאשר התיק וההחלטה הגיעו לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. וינשטיין, שלא אהב את המקום שממנו הגיעה התלונה לאור העובדה כי ייתכן שניר עומד מאחוריה, זכר את המלחמה שיש בין הצדדים. ניר, ממחנה דנינו, וריטמן, ממחנה הגוורדיה הישנה והטובה של המשטרה. וינשטיין החליט לגנוז את החקירה.

במחלקה לחקירות שוטרים לא ויתרו. הם הגישו את המסמכים ואת תיק החקירה למשטרה, בהמלצה ובתקווה כי המפכ"ל אלשיך יביא לפיטוריו של ריטמן. היום, כך נראה, סתם אלשיך את הגולל על הפרשה המשטרתית בהחלטה אמיצה. "התחושה במשטרה היא שיש על מי לסמוך", אומר קצין במטה הארצי. "'אלשיך הגבר', זה הכינוי שהודבק לו. הוא נראה חננה, אבל ערס ברמות הכי טובות שיש. מקבל החלטות לא פופולריות וזה מה שהמשטרה צריכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully