וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשלחת האווירית והפציעה המסתורית של שליט קטאר לשעבר

29.12.2015 / 14:05

חמד בן חליפה א-ת'אני, שהיה בשלטון עד 2013, שבר את רגלו והועבר לאשפוז בבית חולים בציריך, אחרי שכמה מטוסים קטאריים נחתו עם אישור מיוחד באישון ליל. בנסיכות לא פירטו את נסיבות האירוע

שיח' חמד בן ח'ליפה אל-תאני, אמיר קטאר היוצא. AP
פיתח את הנסיכות במהלך שלטונו. חמד בן חליפה א-ת'אני/AP

חמד בן חליפה א-ת'אני, שליטה הקודם של קטאר, הוטס בחשאי בסוף השבוע האחרון לשוויץ, שם עבר ניתוח לאחר ששבר את רגלו בחופשה – כך מסרו היום (שלישי) גורמים רשמיים בנסיכות. בימים אלו שוהה שם האמיר, שעמד בראש המדינה הערבית מאז הפיכה שקטה ב-1995 ועד 2013.

לפי הודעת משרד התקשורת בקטאר, א-ת'אני עובר טיפולים פיזותרפיים בבית חולים בעיר ציריך, שאליה הגיע ביום שבת האחרון. עם זאת, לא נמסרו פרטים על המקום שבו עבר השליט לשעבר את התאונה וכיצד היא התרחשה.

חובבי תעופה והאתר העוקב אחרי טיסות ברחבי העולם FlightRadar24"" דיווחו כי כמה מטוסים קטאריים נחתו בציריך באותו זמן, חלקם המריאו ממרוקו ואחרים מהנסיכות עצמה, נתונים שהעלו סברה שא-ת'אני שבר את רגלו במרוקו. סוכנות הידיעות הרשמית בקטאר לא דיווחה על האשפוז של השליט, אך כן על שיחת טלפון שקיים ביום ראשון עם מוחמד השישי מלך מרוקו.

עוד ידיעות מהעולם
נעצרו שני חשודים שתכננו פיגועים בערב השנה החדשה בבלגיה
ספר חדש טוען: אחד ממייסדי סין הקומוניסטית היה הומו
התכנית לפתרון משבר המהגרים הקובנים במרכז אמריקה יוצאת לדרך

כלי תקשורת בשוויץ דיווחו מוקדם יותר השבוע כי שדה התעופה הבינלאומי בציריך פתח את שעריו אחרי השעות המורשות עבור המטוסים הקטאריים, בניגוד לתקנות המקומיות שנועדו למנוע רעש לתושבים המתגוררים בסמוך לנמל. רשויות התעופה האזרחית במדינה מסרו כי הנחיתות אושרו על ידי חיל האוויר של שוויץ, מבלי לפרט מדוע.

מצבו הרפואי של א-ת'אני בן ה-63 אינו יציב במשך שנים ארוכות. תחת שלטונו בן 18 השנה הפכה קטאר למדינה בעלת השפעה אזורית, שתארח את גביע העולם בכדורגל בשנת 2022 ומחזיקה ברשת אל-ג'זירה המשפיעה. הוא העביר את השלטון לבנו תמים לפני שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully