וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר חדש טוען: אחד ממייסדי סין הקומוניסטית היה הומו

29.12.2015 / 13:00

ספר שייראה אור בהונג קונג הקרובה טוען כי ג'ואו אנלאי, ראש הממשלה הראשון אחרי המהפכה, ניהל רומן עם חברו ללימודים. בבייג'יניג השמרנית, שם הספר לא צפוי להתפרסם, לא התייחסו

ג'ואו אנלאי, ראש ממשלת סין הקומוניסטית הראשון, 1946. AP
לא הביא ילדים לעולם. ג'ואו אנלאי/AP

ספר שיפורסם בהונג קונג בשנה החדשה טוען כי ג'ואו אנלאי, ראש ממשלת סין הקומוניסטית הראשון, היה ככל הנראה הומו למרות נישואיו הארוכים עם אשתו. עוד קובע הספר כי בעבר קיים המנהיג רומן עם אחד לחבריו לספסל הלימודים.

תוכן הספר צפוי לעורר מחלוקות בבייג'ינג, שם המפלגה הקומוניסטית מתחזקת תדמית "נקייה" של מנהיגיה, כשנטיות חד-מיניות לא מתקבלות שם בברכה. הספר לא צפוי לראות אור בסין ומהרשויות לא נמסרה תגובה על פרטי הספר.

בספר, ששמו "חייו הרגשיים הסודיים של ג'ואו אנלאי" ופורסם בשפה הסינית, כתבה המחברת טסוי ווינג-מווי, כי "ג'ואו אנלאי היא פוליטיקאי הומו שלצערו נולד מאה שנה מוקדם מדי". היא התבססה על מכתבים ועל יומנים של ג'ואו ושל אשתו דנג יינגצ'או כדי להגיע למסקנה שלראש הממשלה הייתה חיבה מיוחדת לחבר ללימודים ולהתרחקותו הרגשית מרעייתו.

עוד ידיעות מהעולם
נעצרו שני חשודים שתכננו פיגועים בערב השנה החדשה בבלגיה
התכנית לפתרון משבר המהגרים הקובנים במרכז אמריקה יוצאת לדרך
שנה קטלנית לעיתונאים: 69 נהרגו במהלך עבודתם ברחבי העולם

בספר נכתב כי ג'ואו רשם ביומנו כי הוא לא היה מסוגל לחיות יום אחד ללא חברו ללימודים לי פוג'ינג וכי לי יכול "להפוך עצב לשמחה". ג'ואו התחתן עם דנג ב-1925 אולם לשניים לא היו ילדים משלהם. "היו אלו נישואים על הנייר בלבד. הוא מעולם לא אהב את אשתו", כתבה.

ג'ואו היה ראש הממשלה הראשון לאחר המהפכה ב-1949, שבסופה עלתה המפלגה הקומוניסטית לשלטון, ועד מותו מסרטן ב-1976 – כמה חודשים בלבד לפני מותו של חברו למהפכה ומייסד סין המודרנית מאו דזה דונג.

בסין אין חוק האוסר על יחסים חד-מיניים, אולם באזורים מסורתיים יותר יש לחץ מצד המשפחה להתחתן ולהביא ילדים לעולם, גם על הומואים ולסביות. ישנם אירועים רבים של הקהילה הגאה בסין המתקיימים בציבור, אולם אף פוליטיקאי לא יצא מהאורן באופן פומבי.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully