וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית לפתרון משבר המהגרים הקובנים במרכז אמריקה יוצאת לדרך

29.12.2015 / 11:04

אלפי אנשים שעזבו את האי נותרו תקועים בקוסטה ריקה, שטוענת כי אינה מסוגלת לשאת בנטל. לפי ההבנות בין המדינות באזור, חלקם יוטסו לאל סלבדור, משם יועברו באוטובסים למקסיקו ואז לארה"ב

מהגרים קובנים בקוסטה ריקה, 24 בדצמבר 2015. רויטרס
מהגרים קובנים בקוסטה ריקה, החודש/רויטרס

כמה מדינות במרכז אמריקה הסכימו הלילה (שלישי) באופן עקרוני לאפשר לאלפי מהגרים קובנים שנותרו תקועים בקוסטה ריקה להמשיך במסעם לארצות הברית החל מהחודש הבא – כך הודיעו כמה ממשלות באזור.

לפי התכנית, שעליה הוסכם במפגש בגואטמלה סיטי בין גורמים רשמיים ממדינות באזור, מספר לא-ידוע של מהגרים מקובה יוטסו לאל סלבדור, משם הוא יועברו למקסיקו באוטובוסים ואז הם יוכלו להיכנס לארצות הברית. לפי ממשלות גואטמלה ומקסיקו, התכנית תצא אל הפועל בשבוע הראשון של ינואר. לפי שר החוץ של גואטמלה, קרלוס מוראלס, כ-250 מהגרים יועברו לאל סלבדור בשלב הראשון.

ממשלת קוסטה ריקה, שהפסיקה להעניק אשרות מעבר לקובנים מוקדם יותר החודש, אמרה כי המקלט שהעניקה לאלפי המהגרים מתח את יכולותיה עד לקצה גבול יכולתה. "הפתרון שהושג הוא יוצא מן הכלל ותקף רק לאלו שנכנסו לשטחנו באופן חוקי", הבהיר שר החוץ של קוסטה ריקה, מנואל גונזלס. לדברי ממשלת מקסיקו, נציגי המדינות באזור צפויים לסכם את הפרטים הלוגיסטיים של התכנית במפגשים הקרובים. עוד היא הוסיפה כי התכנית נתונה לבחינה מחדש.

מאז אמצע נובמבר, מספר המהגרים הקובנים שנותרו תקועים בגבולה הצפוני של קוסטה ריקה עם ניקרגואה גדל בהתמדה וכעת נמצאים שם כ-8,000 איש. ניקרגואה, בעלת בריתה של קובה, סגרה את הגבול עם קוסטה ריקה אחרי שהאשימה אותה בכך שיצרה משבר הומניטרי עם הענקת אלף אשרות מעבר למהגרים מקובה.

זרם ההגירה מהאי הקומוניסטי עלה מאז חודשו היחסים הדיפלומטיים בין וושינגטון להוואנה במהלך השנה האחרונה, בשל החשש שזכויות המקלט המועדפות שהעניקה להם ארצות הברית יסתיימו בקרוב.

מהגרים קובנים בקוסטה ריקה, 24 בדצמבר 2015. רויטרס
מפחדים שזכויותיהם בארצות הברית ייפגעו. מהגרים קובנים, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully