וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סורב כניסה להר הבית - ורצח: ישראל תהרוס ביתו של "מצית האינתיפאדה"

בג"ץ דחה את הערעור שהגישה משפחתו של מוהנד חלבי, שדקר למוות את נחמיה לביא ואהרון בנט בפיגוע ברחוב הגיא בעיר העתיקה, וביתם ייהרס תוך 10 ימים. מאז שחוסל הפך חלבי לגיבור פלסטיני, וכונה "השהיד הראשון של האינתיפאדה"

צילום: רויטרס, סרטון חובבים שהועלה לרשת; עריכה: טל רזניק, שניר דבוש

(הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים, לפני כשלושה חודשים)

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו אמש (שני) כי ישראל הודיעה למשפחתו של מוהנד חלבי, המחבל שדקר למוות שני ישראלים ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים בחג הסוכות, כי ביתם ייהרס בתוך עשרה ימים. זאת, לאחר שבג"ץ דחה את הערעור שהגישה המשפחה, המתגוררת בעיירה סרדא שליד רמאללה.

128 מחבלים פלסטינים נהרגו עד כה בעת שביצעו פיגועים נגד ישראלים ואנשי כוחות הביטחון בשלושת החודשים האחרונים, אך אל-חלבי זכה למקום של כבוד בתעמולה הפלסטינית בתור "השהיד הראשון של האינתיפאדה".

ב-3 באוקטובר, טיפס חלבי, בן 19, על גדר ההפרדה ממזרח ירושלים יחד עם צעיר פלסטיני נוסף, בדרכו להגשים את חלומו ולהתפלל לראשונה במסגד אל-אקצא. אך כשהגיעו השניים למתחם הר הבית,לא התירו להם כוחות המשטרה להיכנס למקום. מכתב האישום נגד הצעיר שהיה עם חלבי וסייע לו, עבד אל-עזיז מרעי, עולה כי חלבי רצה בתחילה לסטור לשוטר שמנע מהשניים להיכנס לאתר הקדוש, אך בסופו של דבר החליט לבצע פיגוע שבו יירצחו יהודים.

לקריאה נוספת:
נחמיה ירד להציל את אהרון שנדקר עם אשתו ובנו: "נהרג כשרצה לעזור"
ריבלין ספד לרב לביא שנרצח בפיגוע: "נפלת על משמרתך למען מולדתך"
"זעקתי לעזרה, ענו: 'תמותי'" – אשת הנרצח משחזרת את רגעי האימה

נחוש בדעתו למות כשהיד, יצא חלבי למסע דקירות סמוך לשער האריות שבעיר העתיקה בירושלים, ובמהלכו רצח את נחמיה לביא ואהרון בנט, ופצע באורח קשה את אדל בנט, אשתו של אהרון. לוחמי מג"ב ירו בו למוות במקום.

לפני שיצא לפיגוע רשם חלבי בחשבון הפייסבוק שלו את הדברים הבאים: "האינתיפאדה השלישית החלה. מה שקורה לאל-אקצא ולמקומות הקדושים לנו הוא מה שקורה לאימהותנו ואחינו. לא נהיה עם כנוע. העם יתקומם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מוהנד אל-חלבי, המחבל שרצח את נמחיה לביא ואהרון בנט בעיר העתיקה בירושלים וביתו ייהרס. פייסבוק, צילום מסך
הנצחתו של חלבי ברשתות החברתיות/צילום מסך, פייסבוק

לאחר מותו זכה חלבי לכבוד רב בציבור הפלסטיני, וקיבל את הכינוי "מצית האינתיפאדה". המונים השתפו שבוע לאחר מכן בהלוויתו, והכריזו כי הוא "נקם בשם משחררי אל-אקצא, בשל הפגיעה של ישראל במקום הקדוש ובנשות המורביטאת". הרשתות החברתיות התמלאו בעמודי מעריצים שלו, שם זכה לתשבוחות על "גבורתו" ועל כך שהיה פורץ דרך שהצית אחריו את גל הטרור נגד ישראל.

סוכנות הידיעות הרשמית של הרשות הפלסטינית אף דיווחה מספר ימים לאחר הפיגוע כי תינוק שנולד ברצועת עזה קיבל את השם מוהנד חלבי, "על שם השהיד שנרצח על ידי צבא הכיבוש בירושלים הכבושה". הפיגוע שביצע חלבי היה אות הפתיחה לגל הטרור הנוכחי, ובשלושת החודשים שעברו מאז נרצחו 24 ישראלים בעשרות פיגועים בגדה המערבית ובשטח ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אהרון בנט ונחמיה לביא, שנרצחו בפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully